Jump to content
Planeta.Ge

ონლაინ კონფერენცია დავით ონოფრიშვილთან


Recommended Posts

ჯანდაცვის პროგრამა შემუშავებულია და წარმოდგენილი, ასევე აგიხსენით, რომ ჯანდაცვის პროგრამა ითვალისწინებს ყველა ქვეყნის გამოცდილებას და ძირითადად ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის რეკომენდაციებს ეყრდნობა. უმთავრესი აქცენტი აღებულია კონკურენტულ სადაზღვევო მოდელზე. გაანგარიშება და ღირებულება დღესაც წარმოგიდგნინეს და გადახედეთ ალბათ.

 

თქვენ რატომ იძვრენთ თავს იმ კითხვებიდან რაც დასვით და რაზეც გაგცეს პასუხი. ალბათ დაგაკმაყოფილათ პასუხმა და არაფერს ამბობთ იმ კითხვების გარშემო.

 

babuagiorgi

 

1.თქვენი სამედიცინო ჯანდაცვის პროგრამა 2010–2014 წწ. რამდენად შეესაბამება საქართველოს მოქმედ კანონმდებლობას? აქედან გამომდინარე რამდენად არის რეალური?

აქ იმის თქმა მინდა რომ ეს პროგრამა უფრო საპრეზიდენტო არჩჩევნების დანაპირებს ჰგავს.

თბილისში ყველა ადამიანის სამდედიცინო დაზღვევა, ზოგიერთ შემთხვევბში უფასო სამედიცინო მომსხაურეობა და ა.შ.

 

პასუხი:

1. კონტინგენტი -

 

დაუზღვეველი მოსახლეობა თბილისში შეადგენს დაახლოებით 815 000-ს (თბლისის მთლიან მოსახლეობას 1 081 632 აკლდება (სიღარიბის პროგრამით დაზღვეული -(97215), შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ დაზღვეული პოლიციელი და მათი ოჯახის წევრები, თავდაცვის სამინისტროს მიერ დაზღვეული სამხედრო მოსამსახურე და მათი ოჯახის წევრები; თბილისის მერიის და სხვა ადგილობრივ ავტონომიური ბიუჯეტით დაზღვეული; პედაგოგების დაზღვევის პროგრამით დაზღვეული)

 

2. ღირებულება

 

სამედიცინო დაზღვევა - ყველა ოჯახს - 82 800 000 მლნ ლარი

101 ლარი, 60 თეთრი ერთ სულზე (წლიური პრემია)

8,5 ლარი ერთ სულზე თვეში.

 

3. შედარება სახელმწიფო პროგრამასთან

 

წლიური პრემიის ფასი: 132 ლარი (11 ლარი თვე)

 

4. განსხვავება მუნიციპალურ და სახელმწიფო პაკეტებს შორის, რითაც აიხსნება განსხვავება სადაზღვევო პრემიებს შორის სახელმწიფო პროგრამით - 11 ლარი თვეში; მუნიციპალური - 8,5 ლარი თვეში

 

მუნიციპალურ პაკეტში არ შედის

1. ქიმიოთერაპიისა და სხივური თერაპიის ხარჯები, სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 12 000 ლარი;

2. სამკურნალო საშუალებების ხარჯებს სამკურნალო საშუალებათა ნუსხის

მიხედვით. მზღვეველის მიერ ანაზღაურდება პოლისის წლიური სადაზღვევო ლიმიტის – 50 ლარის ფარგლებში, 50 პროცენტის თანაგადახდით.

 

გარდა ამისა:

1.მუნიციპალურ პროგრამაში გადაუდებელ სტაციონარულ სამედიცინო დახმარებაზე დაწესებულია წლიური ლიმიტი 5000 ლარი, სახელმწიფოში ულიმიტოა.

2. სახელმწიფო პროგრამით გეგმური ქირურგიული ოპერაციები (მათ შორის, დღის სტაციონარი), სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 15 000 ლარი;

მუნიციპალური პროგრამით დაწესეულია თანაგადახდა 50 %. წლიური ლიმიტი 5000 ლარი.

3. მშობიარობა სახელმწიფო პროგრამით 400 ლარი. მუნიციპალური პროგრამით - 600 ლარი.

 

 

რაც შეეხება საკანონმდელო ბაზას - მუნიციპალური პროგრამას განხორციელებს კერძო სადაზღვევო კომპანიები, რასაც ისინი უკვე ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობის შესაამისად და აქ რამე შესაცვლელი ან მისაღები ახალი კანონი არ არის საჭირო. მუნიციპალიტეტს სრული უფლება აქვს დააზღვიოს თავისი მოსახლეობა. ისევე როგორც ახლა მუნიციპალიტეტს დაზღვევული ყავს მოსახლეობის გარკვეული კატეგორია, კერძოდ თბილისის მერიის დაზღვეულები. განსხვავება იმაშია, რომ ახლანდელი ბიუჯეტი მცირეა 43 მლნ და საქმეც ამაშია, რომ ჩვენი ერთერთი უმთავრესი მიმართულებაა ჯანდაცვაზე გამოყოფილი თანხების ზრდა 43 მლნ-დან 117 მილიონამდე.

რაც შეეხება თუ საიდან ეს გაზრდილი თანხები. ესეც მნიშვნელოვანია ჩვენი პროგრამის ხედვიდან გამომდინარე. ჯანდაცვის ეკონომიკაში და საერთოდ ეკონომიკაში ყველაზე მნიშვნელოვანია სახსრების ადექვატური განაწილება, რაც გულისხმ,ობს პრიორიტეტულობის დადგენას. თუ დღევანდელი მერიისთვის პრიორიტეტია ხიდების და ა.შ, მშენებლობა, რაზეც უფრო მეტ თანხებს გამოყოფს, ვიდრე ჯანდაცვა, ჩვენთვის მთავარია მოსახლეობისთვის მინიმალური საბაზისო პაკეტის შეთავაზება. შესაამისად არ დაფინანსდება ძვირადღირებული პროექტები და დაფინანსდება ჯანდაცვა, ანუ მოხდება თანხების გადანაწილება პრიორიტეტებად, სადაც ჯანდაცვა იქნება უმთავრესი პრიორიტეტი. ეს არის რესურსების სწორი და ადექვატური განაწილება. ამას არანაირი საკანონმდებლო ბაზა არ ჭირდება, ამას სჭირდება უბრალოდ მოსახლეობისადმი კეთილსინდისიერი დამოკიდებულება, რაც დღევანდელ ხელისუფლებას არ გააჩნია.

 

 

2. კითხვა

 

რა სახით განხორციელდება კონტროლის მექანიზმი პაციენტი + ექიმი + დაზღვევა? არ გაქვთ დაკონკრეტებული თუ როგორი სახით იქნება ეს კონტროლი. ამ სისტემაში კონტროლის არქქონა სისტემას ვერ აამუშავებს და ის 117 მილიონი არ გეყოფათ 2 თვეც კი.

 

პასუხი.

მუნიციპალიტეტი სადაზაღვევო პრემიას ყოველთვიურად გადაურიცხავს სადაზღვევო კომპანიას, რომელიც თავად ახორციელებს სადაზღვევო მომსახურების მენეჯმენტს და კონტროლს, ეს მის ინტერესებშია. ამით მომსახურების ხარჯები მუნიციპალიტეტის მხრიდან პროგნოზირებადია.

ამის გარდა მუნიციპალიტეტი თავად განახორციელებს სადაზღვევო კომპანიის მიერ გაწეული მომსახურების მონიტორინგს, რომელიც შეეხება სამედიცინო ხარისხს. სამედიცინო ხარიხსის მონიტორინგისათვის შემუშავებული გვაქვს სპეციალური მეთოდი, რომელიც ევროპის ბევრ ქვეყნეშია დანერგილი, და რომელიც საკმაოდ რთულ სისტემას წარმოადგენს და მოიცავს სადაზღვევი კომპანიების რეიტინგულ კვლევას შესაამისი კრიტერიუმებით, რომელიც შემუშავებულია. მონიტორინგის ჩვენეული სისტემა ასევე დაკავშირეულია პაციენტის ინფორმირებულობასთან, მისი უფლებების დაცვასთან და. ა. შ. ასე რომ ჩვენეული ხედვა ამ მხრივ მოიცავს მკაცრ ზომებს გაწეული სამედიცინო მომსახურების მთელ საკითხებთან დაკავშირებით.

 

 

კითხვა 3. არ გაქვთ მოცემული მიახლოებითი ხარჯთაღიცხვა რა დაუჯდება ბიუჯეტს ყველა თბილისის მაცხოვრებლის დაზღევვა, ოჯახის ექიმებს ვინ დააფინანსებს?

 

ამ კითხვაზე უკვე გაგეცით პასუხი.

 

კითხვა 4. ოჯახის ექიმებს დასჭირდებათ ფართის დაქირავება, ამ ფართის ჰიგიენურ ნორმებთან შეასფერისად მოწყობა, დასჭირდებათ სამედიცინო აპარატურა და ა.შ. გაქვთ ის მაინც გამოთვლილი თუ რამდენი დაჯდება ასეთი ერთი პუნქტის მოწყობა?

 

პირველადი ჯანდაცვის სისტემას უზრუნველყოფენ ოჯახის ექიმები, აგრეთვე თერაპევტები. თერაპევტები იმიტომ ვახსენე რომ დღეისათვის მთლიანად რესპუბლიკაში 1500-მდე ოახის ექიმია გადამზადებული. სანამ არ იქნება საკმარისი რაოდენობა ოჯახის ექიმებისა, მომსახურებას გასწევენ არსებული თერაპევტებიც. ჩვენი მიზანია ხელი შეეწყოს ოაjხის ექიმის გადამზადების პროცესს და რაც შეიძელეbა დაჩქარდეს.

 

მუნიციპალიტეტი არ ქირაობს პირველადი ჯანდაცვისათვის ფართს. ოჯახის ექიმის საპროგნოზო ბიუჯეტი მოცემულია პროგრამაში.

 

 

babuagiorgi

 

1.თქვენი სამედიცინო ჯანდაცვის პროგრამა 2010–2014 წწ. რამდენად შეესაბამება საქართველოს მოქმედ კანონმდებლობას? აქედან გამომდინარე რამდენად არის რეალური?

აქ იმის თქმა მინდა რომ ეს პროგრამა უფრო საპრეზიდენტო არჩჩევნების დანაპირებს ჰგავს.

თბილისში ყველა ადამიანის სამდედიცინო დაზღვევა, ზოგიერთ შემთხვევბში უფასო სამედიცინო მომსხაურეობა და ა.შ.

 

პასუხი:

1. კონტინგენტი -

 

დაუზღვეველი მოსახლეობა თბილისში შეადგენს დაახლოებით 815 000-ს (თბლისის მთლიან მოსახლეობას 1 081 632 აკლდება (სიღარიბის პროგრამით დაზღვეული -(97215), შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ დაზღვეული პოლიციელი და მათი ოჯახის წევრები, თავდაცვის სამინისტროს მიერ დაზღვეული სამხედრო მოსამსახურე და მათი ოჯახის წევრები; თბილისის მერიის და სხვა ადგილობრივ ავტონომიური ბიუჯეტით დაზღვეული; პედაგოგების დაზღვევის პროგრამით დაზღვეული)

 

2. ღირებულება

 

სამედიცინო დაზღვევა - ყველა ოჯახს - 82 800 000 მლნ ლარი

101 ლარი, 60 თეთრი ერთ სულზე (წლიური პრემია)

8,5 ლარი ერთ სულზე თვეში.

 

3. შედარება სახელმწიფო პროგრამასთან

 

წლიური პრემიის ფასი: 132 ლარი (11 ლარი თვე)

 

4. განსხვავება მუნიციპალურ და სახელმწიფო პაკეტებს შორის, რითაც აიხსნება განსხვავება სადაზღვევო პრემიებს შორის სახელმწიფო პროგრამით - 11 ლარი თვეში; მუნიციპალური - 8,5 ლარი თვეში

 

მუნიციპალურ პაკეტში არ შედის

1. ქიმიოთერაპიისა და სხივური თერაპიის ხარჯები, სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 12 000 ლარი;

2. სამკურნალო საშუალებების ხარჯებს სამკურნალო საშუალებათა ნუსხის

მიხედვით. მზღვეველის მიერ ანაზღაურდება პოლისის წლიური სადაზღვევო ლიმიტის – 50 ლარის ფარგლებში, 50 პროცენტის თანაგადახდით.

 

გარდა ამისა:

1.მუნიციპალურ პროგრამაში გადაუდებელ სტაციონარულ სამედიცინო დახმარებაზე დაწესებულია წლიური ლიმიტი 5000 ლარი, სახელმწიფოში ულიმიტოა.

2. სახელმწიფო პროგრამით გეგმური ქირურგიული ოპერაციები (მათ შორის, დღის სტაციონარი), სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 15 000 ლარი;

მუნიციპალური პროგრამით დაწესეულია თანაგადახდა 50 %. წლიური ლიმიტი 5000 ლარი.

3. მშობიარობა სახელმწიფო პროგრამით 400 ლარი. მუნიციპალური პროგრამით - 600 ლარი.

 

 

რაც შეეხება საკანონმდელო ბაზას - მუნიციპალური პროგრამას განხორციელებს კერძო სადაზღვევო კომპანიები, რასაც ისინი უკვე ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობის შესაამისად და აქ რამე შესაცვლელი ან მისაღები ახალი კანონი არ არის საჭირო. მუნიციპალიტეტს სრული უფლება აქვს დააზღვიოს თავისი მოსახლეობა. ისევე როგორც ახლა მუნიციპალიტეტს დაზღვევული ყავს მოსახლეობის გარკვეული კატეგორია, კერძოდ თბილისის მერიის დაზღვეულები. განსხვავება იმაშია, რომ ახლანდელი ბიუჯეტი მცირეა 43 მლნ და საქმეც ამაშია, რომ ჩვენი ერთერთი უმთავრესი მიმართულებაა ჯანდაცვაზე გამოყოფილი თანხების ზრდა 43 მლნ-დან 117 მილიონამდე.

რაც შეეხება თუ საიდან ეს გაზრდილი თანხები. ესეც მნიშვნელოვანია ჩვენი პროგრამის ხედვიდან გამომდინარე. ჯანდაცვის ეკონომიკაში და საერთოდ ეკონომიკაში ყველაზე მნიშვნელოვანია სახსრების ადექვატური განაწილება, რაც გულისხმ,ობს პრიორიტეტულობის დადგენას. თუ დღევანდელი მერიისთვის პრიორიტეტია ხიდების და ა.შ, მშენებლობა, რაზეც უფრო მეტ თანხებს გამოყოფს, ვიდრე ჯანდაცვა, ჩვენთვის მთავარია მოსახლეობისთვის მინიმალური საბაზისო პაკეტის შეთავაზება. შესაამისად არ დაფინანსდება ძვირადღირებული პროექტები და დაფინანსდება ჯანდაცვა, ანუ მოხდება თანხების გადანაწილება პრიორიტეტებად, სადაც ჯანდაცვა იქნება უმთავრესი პრიორიტეტი. ეს არის რესურსების სწორი და ადექვატური განაწილება. ამას არანაირი საკანონმდებლო ბაზა არ ჭირდება, ამას სჭირდება უბრალოდ მოსახლეობისადმი კეთილსინდისიერი დამოკიდებულება, რაც დღევანდელ ხელისუფლებას არ გააჩნია.

 

 

2. კითხვა

 

რა სახით განხორციელდება კონტროლის მექანიზმი პაციენტი + ექიმი + დაზღვევა? არ გაქვთ დაკონკრეტებული თუ როგორი სახით იქნება ეს კონტროლი. ამ სისტემაში კონტროლის არქქონა სისტემას ვერ აამუშავებს და ის 117 მილიონი არ გეყოფათ 2 თვეც კი.

 

პასუხი.

მუნიციპალიტეტი სადაზაღვევო პრემიას ყოველთვიურად გადაურიცხავს სადაზღვევო კომპანიას, რომელიც თავად ახორციელებს სადაზღვევო მომსახურების მენეჯმენტს და კონტროლს, ეს მის ინტერესებშია. ამით მომსახურების ხარჯები მუნიციპალიტეტის მხრიდან პროგნოზირებადია.

ამის გარდა მუნიციპალიტეტი თავად განახორციელებს სადაზღვევო კომპანიის მიერ გაწეული მომსახურების მონიტორინგს, რომელიც შეეხება სამედიცინო ხარისხს. სამედიცინო ხარიხსის მონიტორინგისათვის შემუშავებული გვაქვს სპეციალური მეთოდი, რომელიც ევროპის ბევრ ქვეყნეშია დანერგილი, და რომელიც საკმაოდ რთულ სისტემას წარმოადგენს და მოიცავს სადაზღვევი კომპანიების რეიტინგულ კვლევას შესაამისი კრიტერიუმებით, რომელიც შემუშავებულია. მონიტორინგის ჩვენეული სისტემა ასევე დაკავშირეულია პაციენტის ინფორმირებულობასთან, მისი უფლებების დაცვასთან და. ა. შ. ასე რომ ჩვენეული ხედვა ამ მხრივ მოიცავს მკაცრ ზომებს გაწეული სამედიცინო მომსახურების მთელ საკითხებთან დაკავშირებით.

 

 

კითხვა 3. არ გაქვთ მოცემული მიახლოებითი ხარჯთაღიცხვა რა დაუჯდება ბიუჯეტს ყველა თბილისის მაცხოვრებლის დაზღევვა, ოჯახის ექიმებს ვინ დააფინანსებს?

 

ამ კითხვაზე უკვე გაგეცით პასუხი.

 

კითხვა 4. ოჯახის ექიმებს დასჭირდებათ ფართის დაქირავება, ამ ფართის ჰიგიენურ ნორმებთან შეასფერისად მოწყობა, დასჭირდებათ სამედიცინო აპარატურა და ა.შ. გაქვთ ის მაინც გამოთვლილი თუ რამდენი დაჯდება ასეთი ერთი პუნქტის მოწყობა?

 

პირველადი ჯანდაცვის სისტემას უზრუნველყოფენ ოჯახის ექიმები, აგრეთვე თერაპევტები. თერაპევტები იმიტომ ვახსენე რომ დღეისათვის მთლიანად რესპუბლიკაში 1500-მდე ოახის ექიმია გადამზადებული. სანამ არ იქნება საკმარისი რაოდენობა ოჯახის ექიმებისა, მომსახურებას გასწევენ არსებული თერაპევტებიც. ჩვენი მიზანია ხელი შეეწყოს ოაjხის ექიმის გადამზადების პროცესს და რაც შეიძელეbა დაჩქარდეს.

 

მუნიციპალიტეტი არ ქირაობს პირველადი ჯანდაცვისათვის ფართს. ოჯახის ექიმის საპროგნოზო ბიუჯეტი მოცემულია პროგრამაში.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

როდესაც შესძლებთ მარტივ კითხვას უპასუხოთ, თუ ვინ ბრძანდებით, მერე ვისაუბროთ.

პრესკონფერენციაზე ინკოგნიტო არიან მომხმარებლები და არა ის ვინც არის მოწვეული.

 

თქვენ არც მოწვეული სტუმარი ხართ და არც ვინაობას ამჟღავნებთ. თუ ჩემთან კამათი გსურთ. გახსენით ცალკე თემა და იქ თქვენს განკარგულებაში ვიქნები.

 

მესამე.

მე ნუ მისვამთ შეკითხვებს. შეკითხვებს ვსვამ მე და არა თქვენ.

 

ეს თქვენი ზოგადი პასუხი შემოინახეთ მიტინგისთვის. აქ მიტინგი არაა და კონკრეტული საუბარი მაინტერესებს.

 

გიორგი ალანია

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

თქვენს ყველა კითხვაზე პასუხი გაცემულია. თუ მეტი არაფერი კითხვა გაქვთ ჩემი ვინაობის გარდა, მაშინ კარგად ბრძანდებოდეთ.
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ჩვენი პროგრამა, რომ უკეთესია ვიდრე სხვების ეს ნათელია ყველა ობიექტური ამომრჩევლისთვის ვინც გაეცნობა ჩვენსას და სხვების ორგვერდიან "პროგრამა - მესეჯებს" პოპულიზმით გაჟღენთილს. ეს შემთხვევით არ არის. ჩვენ ყველა სფეროში: ჯანდაცვაში, სოციალურში, ეკონომიკაში, განათლებაში მოწვეული გვყავდა და ვმუშაობთ საუკეთესო ექსპერტებთან თვეების განმავლობაში. პროგრამა ერთი კაცის დაწერილი არ არის, არამედ შემუშავებულია პროფესიონალთა ჯგუფების მიერ.

 

ამავე დროს ჩვენ არ ვთვლით რომ ის სრულყოფილია და ვაგრძელებთ ჩვენი პროგრამის გაუმჯობესებაზე მუშობას. ამიტომ ყველა სოლიდური და საფუძვლიანი შენიშვნები იქნება მიღებული და გათვალისწინებული ჩვენს მიერ.

 

ამავე დროს საინტერესოა, რომ თქვენ თავს მიიჩნევთ პროგრამების ცნობილ ექსპერტად. იქნებ გვითხრათ რომელ ან ვის პროგრამებში მიგიღიათ მონაწილეობა ან იქნებ სტატიები გაქვთ გამოქვეყნებული რომელიმე სფეროში?

 

ასევე სად არის თქვენს მიერ შეპირებული სხვისი ჯანდაცვის პროგრამა ან რაიმე პროგრამა, რომელიც ორი წინადადებით განსხვავდება ჩვენისაგან?

როგორც ჩანს ესეთი ბუნებაში არ არსებობს.

 

ბატონო პოლიტიკოსო, აქ თქვენი პრესკონფერენცია არის და არა ჩემი. ასე რომ თუ სურვილი გექნებათ ამ შეკითხვებზე პასუხის მიღებისა, ჩაატარეთ ალიანსში პრესკონფერენცია, მომიწვიეთ და აუცილებლად გაქცემთ პასუხს.

ეს რაც შეეხება ჩემს ექსპერტობას.

 

ეხლა რაც თქვენს პროგრამას.

 

"ჩვენი პროგრამა, რომ უკეთესია ვიდრე სხვების ეს ნათელია ყველა ობიექტური ამომრჩევლისთვის"

 

კარგით რა ნუ იმეორებთ ერთი და იგივეს.

მინიმუმ არ გაგიციათ სრულყოფილი პასუხი გუშინდელ კითხვებზეც კი.

უკეთესი თუ არის დაგვიმტკიცეთ არ იმით რომ ერთი და იგივეს ცხრაჯერ გაგვიმეორებთ, არამედ იმით რომ დასმულ შეკითხვებს პასუხს გასცემთ.

 

ეხლა ხომ სულ დავივიწეთ თქვენი ჯანდაცვის პროგრამა. ვხედავ თქვენც გაწყობთ იმ შეკითხვების დავიწყება.

მეგონა უკეთ მოემზადებოდით, თქვენ კი იმის მაგივრად შეკითხვებს უპასუხოთ, აქეთ მისვამთ შეკითხზვებს და მეჭიდავებით რა.

ამით პოლიტიკუს სისუსტეს ამჟღავნებთ.

ამომრჩეველი მომთხოვნია და მომთხოვნ ამომრჩეველს კი არ უნდა ეჭიდავოთ, არამედ დააკმაყოფილოთ მისი მოთხოვნილება.

 

მე შეკითხვები დავსვი იმ საკითხებთან დაკავშირებით რაზეც თქვენ არაპროფესიონალურ, არაკორექტულ თუ უბრალოდ დემაგოგიურ მოსაზრებებს იშველიებთ და ეყრდნობით. მაინტერესებდა გავცნობოდი თუ წყაროს მიმითითებდით.

 

როგორც ჩანს თქვენს "არგუმენტების" უკან არაფერია დემაგოგიის გარდა.

 

ზღაპრები თქვენი პროგრამების გამოცდილების შესახებ მოუყევით ბუხართან შვილიშვილებს.

 

 

მადლობა ორგანიზატორებს მოწვევისთვის. კარგად ბრძაბდებოდეთ.

დანარჩენი შეკითხვები სხვა დროისთვის გადავდოთ.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

babuagiorgi

 

კიდევ ვერთხელ დაგიდებთ თქვენს კითხვებზე პასუხებს.

 

 

1.თქვენი სამედიცინო ჯანდაცვის პროგრამა 2010–2014 წწ. რამდენად შეესაბამება საქართველოს მოქმედ კანონმდებლობას? აქედან გამომდინარე რამდენად არის რეალური?

აქ იმის თქმა მინდა რომ ეს პროგრამა უფრო საპრეზიდენტო არჩჩევნების დანაპირებს ჰგავს.

თბილისში ყველა ადამიანის სამდედიცინო დაზღვევა, ზოგიერთ შემთხვევბში უფასო სამედიცინო მომსხაურეობა და ა.შ.

 

პასუხი:

1. კონტინგენტი -

 

დაუზღვეველი მოსახლეობა თბილისში შეადგენს დაახლოებით 815 000-ს (თბლისის მთლიან მოსახლეობას 1 081 632 აკლდება (სიღარიბის პროგრამით დაზღვეული -(97215), შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ დაზღვეული პოლიციელი და მათი ოჯახის წევრები, თავდაცვის სამინისტროს მიერ დაზღვეული სამხედრო მოსამსახურე და მათი ოჯახის წევრები; თბილისის მერიის და სხვა ადგილობრივ ავტონომიური ბიუჯეტით დაზღვეული; პედაგოგების დაზღვევის პროგრამით დაზღვეული)

 

2. ღირებულება

 

სამედიცინო დაზღვევა - ყველა ოჯახს - 82 800 000 მლნ ლარი

101 ლარი, 60 თეთრი ერთ სულზე (წლიური პრემია)

8,5 ლარი ერთ სულზე თვეში.

 

3. შედარება სახელმწიფო პროგრამასთან

 

წლიური პრემიის ფასი: 132 ლარი (11 ლარი თვე)

 

4. განსხვავება მუნიციპალურ და სახელმწიფო პაკეტებს შორის, რითაც აიხსნება განსხვავება სადაზღვევო პრემიებს შორის სახელმწიფო პროგრამით - 11 ლარი თვეში; მუნიციპალური - 8,5 ლარი თვეში

 

მუნიციპალურ პაკეტში არ შედის

1. ქიმიოთერაპიისა და სხივური თერაპიის ხარჯები, სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 12 000 ლარი;

2. სამკურნალო საშუალებების ხარჯებს სამკურნალო საშუალებათა ნუსხის

მიხედვით. მზღვეველის მიერ ანაზღაურდება პოლისის წლიური სადაზღვევო ლიმიტის – 50 ლარის ფარგლებში, 50 პროცენტის თანაგადახდით.

 

გარდა ამისა:

1.მუნიციპალურ პროგრამაში გადაუდებელ სტაციონარულ სამედიცინო დახმარებაზე დაწესებულია წლიური ლიმიტი 5000 ლარი, სახელმწიფოში ულიმიტოა.

2. სახელმწიფო პროგრამით გეგმური ქირურგიული ოპერაციები (მათ შორის, დღის სტაციონარი), სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 15 000 ლარი;

მუნიციპალური პროგრამით დაწესეულია თანაგადახდა 50 %. წლიური ლიმიტი 5000 ლარი.

3. მშობიარობა სახელმწიფო პროგრამით 400 ლარი. მუნიციპალური პროგრამით - 600 ლარი.

 

 

რაც შეეხება საკანონმდელო ბაზას - მუნიციპალური პროგრამას განხორციელებს კერძო სადაზღვევო კომპანიები, რასაც ისინი უკვე ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობის შესაამისად და აქ რამე შესაცვლელი ან მისაღები ახალი კანონი არ არის საჭირო. მუნიციპალიტეტს სრული უფლება აქვს დააზღვიოს თავისი მოსახლეობა. ისევე როგორც ახლა მუნიციპალიტეტს დაზღვევული ყავს მოსახლეობის გარკვეული კატეგორია, კერძოდ თბილისის მერიის დაზღვეულები. განსხვავება იმაშია, რომ ახლანდელი ბიუჯეტი მცირეა 43 მლნ და საქმეც ამაშია, რომ ჩვენი ერთერთი უმთავრესი მიმართულებაა ჯანდაცვაზე გამოყოფილი თანხების ზრდა 43 მლნ-დან 117 მილიონამდე.

რაც შეეხება თუ საიდან ეს გაზრდილი თანხები. ესეც მნიშვნელოვანია ჩვენი პროგრამის ხედვიდან გამომდინარე. ჯანდაცვის ეკონომიკაში და საერთოდ ეკონომიკაში ყველაზე მნიშვნელოვანია სახსრების ადექვატური განაწილება, რაც გულისხმ,ობს პრიორიტეტულობის დადგენას. თუ დღევანდელი მერიისთვის პრიორიტეტია ხიდების და ა.შ, მშენებლობა, რაზეც უფრო მეტ თანხებს გამოყოფს, ვიდრე ჯანდაცვა, ჩვენთვის მთავარია მოსახლეობისთვის მინიმალური საბაზისო პაკეტის შეთავაზება. შესაამისად არ დაფინანსდება ძვირადღირებული პროექტები და დაფინანსდება ჯანდაცვა, ანუ მოხდება თანხების გადანაწილება პრიორიტეტებად, სადაც ჯანდაცვა იქნება უმთავრესი პრიორიტეტი. ეს არის რესურსების სწორი და ადექვატური განაწილება. ამას არანაირი საკანონმდებლო ბაზა არ ჭირდება, ამას სჭირდება უბრალოდ მოსახლეობისადმი კეთილსინდისიერი დამოკიდებულება, რაც დღევანდელ ხელისუფლებას არ გააჩნია.

 

 

2. კითხვა

 

რა სახით განხორციელდება კონტროლის მექანიზმი პაციენტი + ექიმი + დაზღვევა? არ გაქვთ დაკონკრეტებული თუ როგორი სახით იქნება ეს კონტროლი. ამ სისტემაში კონტროლის არქქონა სისტემას ვერ აამუშავებს და ის 117 მილიონი არ გეყოფათ 2 თვეც კი.

 

პასუხი.

მუნიციპალიტეტი სადაზაღვევო პრემიას ყოველთვიურად გადაურიცხავს სადაზღვევო კომპანიას, რომელიც თავად ახორციელებს სადაზღვევო მომსახურების მენეჯმენტს და კონტროლს, ეს მის ინტერესებშია. ამით მომსახურების ხარჯები მუნიციპალიტეტის მხრიდან პროგნოზირებადია.

ამის გარდა მუნიციპალიტეტი თავად განახორციელებს სადაზღვევო კომპანიის მიერ გაწეული მომსახურების მონიტორინგს, რომელიც შეეხება სამედიცინო ხარისხს. სამედიცინო ხარიხსის მონიტორინგისათვის შემუშავებული გვაქვს სპეციალური მეთოდი, რომელიც ევროპის ბევრ ქვეყნეშია დანერგილი, და რომელიც საკმაოდ რთულ სისტემას წარმოადგენს და მოიცავს სადაზღვევი კომპანიების რეიტინგულ კვლევას შესაამისი კრიტერიუმებით, რომელიც შემუშავებულია. მონიტორინგის ჩვენეული სისტემა ასევე დაკავშირეულია პაციენტის ინფორმირებულობასთან, მისი უფლებების დაცვასთან და. ა. შ. ასე რომ ჩვენეული ხედვა ამ მხრივ მოიცავს მკაცრ ზომებს გაწეული სამედიცინო მომსახურების მთელ საკითხებთან დაკავშირებით.

 

 

კითხვა 3. არ გაქვთ მოცემული მიახლოებითი ხარჯთაღიცხვა რა დაუჯდება ბიუჯეტს ყველა თბილისის მაცხოვრებლის დაზღევვა, ოჯახის ექიმებს ვინ დააფინანსებს?

 

ამ კითხვაზე უკვე გაგეცით პასუხი.

 

კითხვა 4. ოჯახის ექიმებს დასჭირდებათ ფართის დაქირავება, ამ ფართის ჰიგიენურ ნორმებთან შეასფერისად მოწყობა, დასჭირდებათ სამედიცინო აპარატურა და ა.შ. გაქვთ ის მაინც გამოთვლილი თუ რამდენი დაჯდება ასეთი ერთი პუნქტის მოწყობა?

 

პირველადი ჯანდაცვის სისტემას უზრუნველყოფენ ოჯახის ექიმები, აგრეთვე თერაპევტები. თერაპევტები იმიტომ ვახსენე რომ დღეისათვის მთლიანად რესპუბლიკაში 1500-მდე ოახის ექიმია გადამზადებული. სანამ არ იქნება საკმარისი რაოდენობა ოჯახის ექიმებისა, მომსახურებას გასწევენ არსებული თერაპევტებიც. ჩვენი მიზანია ხელი შეეწყოს ოაjხის ექიმის გადამზადების პროცესს და რაც შეიძელეbა დაჩქარდეს.

 

მუნიციპალიტეტი არ ქირაობს პირველადი ჯანდაცვისათვის ფართს. ოჯახის ექიმის საპროგნოზო ბიუჯეტი მოცემულია პროგრამაში.

 

 

babuagiorgi

 

1.თქვენი სამედიცინო ჯანდაცვის პროგრამა 2010–2014 წწ. რამდენად შეესაბამება საქართველოს მოქმედ კანონმდებლობას? აქედან გამომდინარე რამდენად არის რეალური?

აქ იმის თქმა მინდა რომ ეს პროგრამა უფრო საპრეზიდენტო არჩჩევნების დანაპირებს ჰგავს.

თბილისში ყველა ადამიანის სამდედიცინო დაზღვევა, ზოგიერთ შემთხვევბში უფასო სამედიცინო მომსხაურეობა და ა.შ.

 

პასუხი:

1. კონტინგენტი -

 

დაუზღვეველი მოსახლეობა თბილისში შეადგენს დაახლოებით 815 000-ს (თბლისის მთლიან მოსახლეობას 1 081 632 აკლდება (სიღარიბის პროგრამით დაზღვეული -(97215), შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ დაზღვეული პოლიციელი და მათი ოჯახის წევრები, თავდაცვის სამინისტროს მიერ დაზღვეული სამხედრო მოსამსახურე და მათი ოჯახის წევრები; თბილისის მერიის და სხვა ადგილობრივ ავტონომიური ბიუჯეტით დაზღვეული; პედაგოგების დაზღვევის პროგრამით დაზღვეული)

 

2. ღირებულება

 

სამედიცინო დაზღვევა - ყველა ოჯახს - 82 800 000 მლნ ლარი

101 ლარი, 60 თეთრი ერთ სულზე (წლიური პრემია)

8,5 ლარი ერთ სულზე თვეში.

 

3. შედარება სახელმწიფო პროგრამასთან

 

წლიური პრემიის ფასი: 132 ლარი (11 ლარი თვე)

 

4. განსხვავება მუნიციპალურ და სახელმწიფო პაკეტებს შორის, რითაც აიხსნება განსხვავება სადაზღვევო პრემიებს შორის სახელმწიფო პროგრამით - 11 ლარი თვეში; მუნიციპალური - 8,5 ლარი თვეში

 

მუნიციპალურ პაკეტში არ შედის

1. ქიმიოთერაპიისა და სხივური თერაპიის ხარჯები, სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 12 000 ლარი;

2. სამკურნალო საშუალებების ხარჯებს სამკურნალო საშუალებათა ნუსხის

მიხედვით. მზღვეველის მიერ ანაზღაურდება პოლისის წლიური სადაზღვევო ლიმიტის – 50 ლარის ფარგლებში, 50 პროცენტის თანაგადახდით.

 

გარდა ამისა:

1.მუნიციპალურ პროგრამაში გადაუდებელ სტაციონარულ სამედიცინო დახმარებაზე დაწესებულია წლიური ლიმიტი 5000 ლარი, სახელმწიფოში ულიმიტოა.

2. სახელმწიფო პროგრამით გეგმური ქირურგიული ოპერაციები (მათ შორის, დღის სტაციონარი), სადაზღვევო წლიური ლიმიტი 15 000 ლარი;

მუნიციპალური პროგრამით დაწესეულია თანაგადახდა 50 %. წლიური ლიმიტი 5000 ლარი.

3. მშობიარობა სახელმწიფო პროგრამით 400 ლარი. მუნიციპალური პროგრამით - 600 ლარი.

 

 

რაც შეეხება საკანონმდელო ბაზას - მუნიციპალური პროგრამას განხორციელებს კერძო სადაზღვევო კომპანიები, რასაც ისინი უკვე ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობის შესაამისად და აქ რამე შესაცვლელი ან მისაღები ახალი კანონი არ არის საჭირო. მუნიციპალიტეტს სრული უფლება აქვს დააზღვიოს თავისი მოსახლეობა. ისევე როგორც ახლა მუნიციპალიტეტს დაზღვევული ყავს მოსახლეობის გარკვეული კატეგორია, კერძოდ თბილისის მერიის დაზღვეულები. განსხვავება იმაშია, რომ ახლანდელი ბიუჯეტი მცირეა 43 მლნ და საქმეც ამაშია, რომ ჩვენი ერთერთი უმთავრესი მიმართულებაა ჯანდაცვაზე გამოყოფილი თანხების ზრდა 43 მლნ-დან 117 მილიონამდე.

რაც შეეხება თუ საიდან ეს გაზრდილი თანხები. ესეც მნიშვნელოვანია ჩვენი პროგრამის ხედვიდან გამომდინარე. ჯანდაცვის ეკონომიკაში და საერთოდ ეკონომიკაში ყველაზე მნიშვნელოვანია სახსრების ადექვატური განაწილება, რაც გულისხმ,ობს პრიორიტეტულობის დადგენას. თუ დღევანდელი მერიისთვის პრიორიტეტია ხიდების და ა.შ, მშენებლობა, რაზეც უფრო მეტ თანხებს გამოყოფს, ვიდრე ჯანდაცვა, ჩვენთვის მთავარია მოსახლეობისთვის მინიმალური საბაზისო პაკეტის შეთავაზება. შესაამისად არ დაფინანსდება ძვირადღირებული პროექტები და დაფინანსდება ჯანდაცვა, ანუ მოხდება თანხების გადანაწილება პრიორიტეტებად, სადაც ჯანდაცვა იქნება უმთავრესი პრიორიტეტი. ეს არის რესურსების სწორი და ადექვატური განაწილება. ამას არანაირი საკანონმდებლო ბაზა არ ჭირდება, ამას სჭირდება უბრალოდ მოსახლეობისადმი კეთილსინდისიერი დამოკიდებულება, რაც დღევანდელ ხელისუფლებას არ გააჩნია.

 

 

2. კითხვა

 

რა სახით განხორციელდება კონტროლის მექანიზმი პაციენტი + ექიმი + დაზღვევა? არ გაქვთ დაკონკრეტებული თუ როგორი სახით იქნება ეს კონტროლი. ამ სისტემაში კონტროლის არქქონა სისტემას ვერ აამუშავებს და ის 117 მილიონი არ გეყოფათ 2 თვეც კი.

 

პასუხი.

მუნიციპალიტეტი სადაზაღვევო პრემიას ყოველთვიურად გადაურიცხავს სადაზღვევო კომპანიას, რომელიც თავად ახორციელებს სადაზღვევო მომსახურების მენეჯმენტს და კონტროლს, ეს მის ინტერესებშია. ამით მომსახურების ხარჯები მუნიციპალიტეტის მხრიდან პროგნოზირებადია.

ამის გარდა მუნიციპალიტეტი თავად განახორციელებს სადაზღვევო კომპანიის მიერ გაწეული მომსახურების მონიტორინგს, რომელიც შეეხება სამედიცინო ხარისხს. სამედიცინო ხარიხსის მონიტორინგისათვის შემუშავებული გვაქვს სპეციალური მეთოდი, რომელიც ევროპის ბევრ ქვეყნეშია დანერგილი, და რომელიც საკმაოდ რთულ სისტემას წარმოადგენს და მოიცავს სადაზღვევი კომპანიების რეიტინგულ კვლევას შესაამისი კრიტერიუმებით, რომელიც შემუშავებულია. მონიტორინგის ჩვენეული სისტემა ასევე დაკავშირეულია პაციენტის ინფორმირებულობასთან, მისი უფლებების დაცვასთან და. ა. შ. ასე რომ ჩვენეული ხედვა ამ მხრივ მოიცავს მკაცრ ზომებს გაწეული სამედიცინო მომსახურების მთელ საკითხებთან დაკავშირებით.

 

 

კითხვა 3. არ გაქვთ მოცემული მიახლოებითი ხარჯთაღიცხვა რა დაუჯდება ბიუჯეტს ყველა თბილისის მაცხოვრებლის დაზღევვა, ოჯახის ექიმებს ვინ დააფინანსებს?

 

ამ კითხვაზე უკვე გაგეცით პასუხი.

 

კითხვა 4. ოჯახის ექიმებს დასჭირდებათ ფართის დაქირავება, ამ ფართის ჰიგიენურ ნორმებთან შეასფერისად მოწყობა, დასჭირდებათ სამედიცინო აპარატურა და ა.შ. გაქვთ ის მაინც გამოთვლილი თუ რამდენი დაჯდება ასეთი ერთი პუნქტის მოწყობა?

 

პირველადი ჯანდაცვის სისტემას უზრუნველყოფენ ოჯახის ექიმები, აგრეთვე თერაპევტები. თერაპევტები იმიტომ ვახსენე რომ დღეისათვის მთლიანად რესპუბლიკაში 1500-მდე ოახის ექიმია გადამზადებული. სანამ არ იქნება საკმარისი რაოდენობა ოჯახის ექიმებისა, მომსახურებას გასწევენ არსებული თერაპევტებიც. ჩვენი მიზანია ხელი შეეწყოს ოაjხის ექიმის გადამზადების პროცესს და რაც შეიძელეbა დაჩქარდეს.

 

მუნიციპალიტეტი არ ქირაობს პირველადი ჯანდაცვისათვის ფართს. ოჯახის ექიმის საპროგნოზო ბიუჯეტი მოცემულია პროგრამაში.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მე შეკითხვები დავსვი იმ საკითხებთან დაკავშირებით რაზეც თქვენ არაპროფესიონალურ, არაკორექტულ თუ უბრალოდ დემაგოგიურ მოსაზრებებს იშველიებთ და ეყრდნობით.

 

ეს ზოგადი ფრაზებია, კონკრეტულად რა კითხვა გაქვთ რატომღაც არ ჩანს. მაგრამ თქვენ კითხვას ვერ დასვამთ, რადგან არ ხართ არც კომპეტენტური და არც ამ დარგის სპეციალისტი.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

healthcare

თქვენს ყველა კითხვაზე პასუხი გაცემულია. თუ მეტი არაფერი კითხვა გაქვთ ჩემი ვინაობის გარდა, მაშინ კარგად ბრძანდებოდეთ

 

 

ეს რა პასუხია პატივცემულო და თუ იცავთ ამ პროგრამას, სახელის გამჟღავნებისაც არ უნდა მოგერიდოთ.

 

 

არ მომეწონა თქვენი პასუხი.:mad:

 

 

ერთ რჩევას მოგცემთ თუ მართლა დახმარება გინდათ ბატ. ირაკლიზე.მოთოკეთ საკუთარი ნერვები და ამომრჩეველს ესე არასოდეს უპასუხოთ,თორემ ერთი პროვოკაცია და ასობით ხმის დაგკარგვა გარანტირებული გაქვთ.ამომრჩეველთან ლაპარაკი მეზობლებთან ვიღაცის გაჭორვა გგონიათ საქართველოში.მე უკაცრავად,მაგრამ ეგრეა. :mad:

Edited by lasha1997
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მოწონება არმოწონება გემოვნების საკითხია. ობამამაც მხოლოდ 7 ხმის უპირატესობით გაიტანა რეფორმა...

ყოველ შემთხვევაში თქვენს ყველა კითხვას ამომწურავი პასუხი გაეცა, რისი შესაძლებლობაც შეგვეძლო ამ ფორუმის სახით, თავისი გაანგარიშებით.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

სახელის გამჟღავნებისაც არ უნდა მოგერიდოთ.

დიტო, ეს ფორუმია და ყველას აქვს ანონიმურობის უფლება . ნამდვილად არ ვიცი ვინ გახლავთ, მაგრამ ფორუმის ზოგადი წესია. :mad:

განმარტებას ვაკეთებ იმიტომ რომ ზოგადად აუცილებელია .

Edited by lasha_alo
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

"რაც შეეხება საკანონმდელო ბაზას - მუნიციპალური პროგრამას განხორციელებს კერძო სადაზღვევო კომპანიები, რასაც ისინი უკვე ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობის შესაამისად და აქ რამე შესაცვლელი ან მისაღები ახალი კანონი არ არის საჭირო. მუნიციპალიტეტს სრული უფლება აქვს დააზღვიოს თავისი მოსახლეობა. ისევე როგორც ახლა მუნიციპალიტეტს დაზღვევული ყავს მოსახლეობის გარკვეული კატეგორია, კერძოდ თბილისის მერიის დაზღვეულები. განსხვავება იმაშია, რომ ახლანდელი ბიუჯეტი მცირეა 43 მლნ და საქმეც ამაშია, რომ ჩვენი ერთერთი უმთავრესი მიმართულებაა ჯანდაცვაზე გამოყოფილი თანხების ზრდა 43 მლნ-დან 117 მილიონამდე.

რაც შეეხება თუ საიდან ეს გაზრდილი თანხები. ესეც მნიშვნელოვანია ჩვენი პროგრამის ხედვიდან გამომდინარე. ჯანდაცვის ეკონომიკაში და საერთოდ ეკონომიკაში ყველაზე მნიშვნელოვანია სახსრების ადექვატური განაწილება, რაც გულისხმ,ობს პრიორიტეტულობის დადგენას. თუ დღევანდელი მერიისთვის პრიორიტეტია ხიდების და ა.შ, მშენებლობა, რაზეც უფრო მეტ თანხებს გამოყოფს, ვიდრე ჯანდაცვა, ჩვენთვის მთავარია მოსახლეობისთვის მინიმალური საბაზისო პაკეტის შეთავაზება. შესაამისად არ დაფინანსდება ძვირადღირებული პროექტები და დაფინანსდება ჯანდაცვა, ანუ მოხდება თანხების გადანაწილება პრიორიტეტებად, სადაც ჯანდაცვა იქნება უმთავრესი პრიორიტეტი. ეს არის რესურსების სწორი და ადექვატური განაწილება. ამას არანაირი საკანონმდებლო ბაზა არ ჭირდება, ამას სჭირდება უბრალოდ მოსახლეობისადმი კეთილსინდისიერი დამოკიდებულება, რაც დღევანდელ ხელისუფლებას არ გააჩნია."

 

კერძო სადაზღვევო კომპანიების ეფექტიური მუშაობა შესაძლებელი განვითარებულ ქვეყნებში, სადა არის კარგადა დამუშავებული ასეთი კომპანიების კონტროლის მექანიზი.

ყოფილ ევროპის პოსტკომუნისტურ ქვეყნებში მთავრი დომინატი ადგილი უკავია ნახევრად სახელმწიფო დაზღვევის კომპანიას, სადაღაც 80%-ი.

სადზღვევო კერძო კომპანიების იმედზე, როდესაც არ არსებობს ეფექტიური კონტროლი, არის კორუფციის დიდი მაჩვენებელი რეფოფორმა ვერ განხორციელდება.

 

გაქვთ წარმოდგენა თუ როგორი მექანიზმებით შესძლებთ ამ კერძო სადაზღვევო კომპანიების მიერ დახარჯული თანხების კონტროლს?

რამდენად აკმაყოფილებს დღეს ამ სადაზღვევო კომპანიების მიერ დზღევული პაცინიტს?

რამდენად ვიცი დაზღვევა დღეს ვერ უყრუნველზოფს ავადმზოფის მკურნალობას. და რა შეიცველბა იმით რომ თქვენ მეტ თანხებს მისცემტ პრინციპში კერძო სადაღვევო კომპანიას და არა პაცინტს.

დაზღვევაზე საუბარი შეიძლება მხოლოდ ერთ შემთხვევაში, როდესაც პაცინეტი ექიმთან თანხას არ იხდის. ან იხდის გარკვეულ მინიმალურ წინასწარ გათვლილ პროცენტს. ამ ტარიფებზეც კონტროლისს უმისოდ შეუძლებელია ეფექტიური დაზღვევა.

გაქვთ წარმოდგენა რა სახის ტარიფებია ექიმებთან?

როგორ აპირებთ რეგულირებას ექიმი + სადაზღვეო კომპანია + პაციენტი?

თუ არ არის ეს საკითხები დამუშავებული მაშინ თქვენი დაზღვევა არ აირს პაციენტის დაზღვევა, არამედ კერძო სადაზღევეო კომპანიებში უფრო დიდი დთანხების დაბანდება.

 

მოწონება არმოწონება გემოვნების საკითხია. ობამამაც მხოლოდ 7 ხმის უპირატესობით გაიტანა რეფორმა...

ყოველ შემთხვევაში თქვენს ყველა კითხვას ამომწურავი პასუხი გაეცა, რისი შესაძლებლობაც შეგვეძლო ამ ფორუმის სახით, თავისი გაანგარიშებით.

 

თქვენ არ ხართ ის ვინც განსაზღვრავ იმას გაეცა პასუხი თუ არა.

მოგვეცით ჩვენ ამ ანალიზის უფლება.

 

 

მე შეკითხვები დავსვი იმ საკითხებთან დაკავშირებით რაზეც თქვენ არაპროფესიონალურ, არაკორექტულ თუ უბრალოდ დემაგოგიურ მოსაზრებებს იშველიებთ და ეყრდნობით.

 

ეს ზოგადი ფრაზებია, კონკრეტულად რა კითხვა გაქვთ რატომღაც არ ჩანს. მაგრამ თქვენ კითხვას ვერ დასვამთ, რადგან არ ხართ არც კომპეტენტური და არც ამ დარგის სპეციალისტი.

 

ნუ თქვენ სანამ რამეს დასვამთ ან უპასუხებთ მანამდე უნდა შეეშვათ ამ ნაგლ საუბრის ფორმას.

 

ნაცებთან ხართ ნავარჯიშები, თუ სადმე სხვაგან გადიხართ წვრთვნას?

Edited by babuagiorgi
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

დიტო, ეს ფორუმია და ყველას აქვს ანონიმურობის უფლება . ნამდვილად არ ვიცი ვინ გახლავთ, მაგრამ ფორუმის ზოგადი წესია. :mad:

განმარტებას ვაკეთებ იმიტომ რომ ზოგადად აუცილებელია .

 

ლაშა არ ხარ ობიექტური.

ეს ფორუმია ლაშა და მახსოვს სხვების პრესკოფერნციებიც იყო აქ. მოწვეულ სტუმარს ვუსვამდით კითხვებს და პასუხობდა.

ამ შემთხვევაში ეს ტიპი არა რის მოწვეული სტუმარი, ხო და ან დააყენოს ეს ნაცფაშიტური ერთ ადგილზე და ნუ ერევა პრსკონფერენციაში, ან დაბლოკე.

თუ საუბარი უნდა როგორც ფორუმელს, მაშინ გახსნას თემა.

თუ არის ალიანსის წევრი მოიწვიე სასაუბროთ.

 

ეხლა რომ გუშინ ჩაფლავდა ეგ თქვენი მოწვეული სტუმარი ამაზე საუბარი ზედმეტია. ის კი რომ დღეს დამხმარე არტილერია მოიყვანეთ არ ასწევს პარტიის იმიჯს.

სიმართლე გითხრა, ამათმა ნაგლმა ქმედებამ უფრო დამარწმუნა ალიანსის ნაციონალურ წარსულში, თუ არის ეს წარსული.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მგონი დასრულდა ბAტონი დავითის სტუმრობა და დავკეტო თემა ?

ამიტომ არ ვშლი ოფტოპებს

მოიყვანეთ

უკაცრავად და აზრზე არ ვარ ვინაა :mad:

Edited by lasha_alo
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მგონი დამსრულდა ბტონი დავითის სტუმრობა და დავკეტო თემა .

ამიტომ არ ვშლი ოფტოპებს

 

უკაცრავად და აზრზე არ ვარ ვინაა :mad:

 

ლაშა, როგორ გინდ დავიჯეროთ მომავალშიამ ფორუმის ობიექტურობა?

 

რა არის ახალი ამბეა, როდესაც პრესკონფერენციაზე პასუხობს მოწვეული სტუმარი და არა ვიღაც დამხმარე ძალა.

რა არ გაგიჩერებიათ ასეთი ტიპი ადრე? ან არ უნდა დაიბლოკოს როდესაც ვერ ისვენებს?

პროსტო ჩააფლავა ეს კონფერენცია და თქვენ კიდევ ასე ღიმილით უყურებთ ამას.

 

ნუ მთავარი გავიგეთ ის, რომ ალასანიას პროგამის ავტორები აზრზე არ არიან იმ პროგრამისა რაც წარადგინეს.

სხვა ამბეში კი:

 

გადეცი ნაცებს, ნუ ალასანებს ბრავოთქო.

Edited by babuagiorgi
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

babuagiorgi

შემეშვი რა . პოსტვა შეგიძლია სხვაგან განაგრძო .

ეს თემა იკეტება .

სტუმარი წავიდა .მადლობა მობრძანებისათვის. :mad:

Edited by lasha_alo
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • შექმენი...