Jump to content
Planeta.Ge

12 - 13 საუკუნეებში ტერმინს - აფხაზი 3 მნიშვნელობა ჰქონდა


Recommended Posts

აფხაზეთის ისტორიის გარშემო ისტორიკოსები შორის მრავალი წელია, დავობენ. სხვადასხვა საკითხებზე შეუთანხმებლობამ ხელი შეუწყო როგორც ქართულ, ისე აფხაზ საზოგადოებაში არასწორი სტერეოტიპებისა და წარმოდგენების ჩამოყალიბებას. ქართულ-აფხაზური კონფლიქტის ერთ-ერთ მიზეზად ექსპერტთა ნაწილი სწორედ ისტორიულ საკითხებზე შეუთანხმებლობას და დაპირისპირებას მიიჩნევს.

 

რა განსხვავებაა ტერმინ „აფსუასა“ და „აფხაზს“ შორის? არსებობს თუ არა აფხაზურ ენაში „ზღვისა“ და „ნავის“ გამომხატველი ტერმინები?ამ და სხვა საინტერესო ისტორიულ საკითხებზე ისტორიის მეცნიერებათა დოქტორი, პროფესორი გია ანჩაბაძე გვესაუბრება.

 

- საინტერესოა, მაინც რატომ ვერ შეთანმხდნენ ქართველი და აფხაზი ისტორიკოსები? როგორც ვიცით, ერთ-ერთი ასეთი საკითხი აფხაზთა წარმომავლობას შეეხება.

 

- უპირველეს ყოვლისა, მე არ ვიტყოდი, რომ აფხაზთა წარმოშობის საკითხში მეცნიერები ასე მკაცრად იყოფიან ეთნიკური ნიშნით – ქართველებად და აფხაზებად. არაერთი ცნობილი ქართველი მეცნიერის აზრით, აფხაზები აღმოსავლეთ შავიზღისპირეთის უძველესი მკვიდრები არიან. ზოგი მეცნიერი (ივანე ჯავახიშვილი, სიმონ ჯანაშია, არნოლდ ჩიქობავა და სხვ.) იმასაც კი ვარაუდობდა, რომ დღევანდელი დასავლეთ საქართველოს ტერიტორიაზე აფხაზურ-ჩერქეზული ტომები წინ უსწრებდნენ ქართველურ მოსახლეობას, ანუ უფრო ძველი აბორიგენები არიან. ეს აზრი ქართულ ისტორიოგრაფიაში გავრცელებული იყო, ფაქტობრივად, 1989 წლამდე, როცა ქართულ-აფხაზური კონფლიქტი მწვავე ფაზაში გადავიდა.

 

აზრი, გავრცელებული თანამედროვე ქართულ (ძირითადად პოპულარულ) ლიტერატურაში, თითქოს აფხაზები XVII–XVIII საუკუნეებში ჩამოსახლდნენ ჩრდილო კავკასიიდან, კრიტიკას ვერ უძლებს. წერილობითი წყაროებით, აფხაზური ტომები I საუკუნიდან ჩანან უწყვეტად დღევანდელი აფხაზეთის ტერიტორიაზე, თუმცა სავარაუდოა, რომ ისინი უფრო ადრეც იქ ცხოვრობდნენ . ქართულ მეცნიერებაში დიდხანს იყო გავრცელებული აზრი, რომ რამდენიმე ათასი წლის წინ თითქმის მთელი დღევანდელი დასავლეთ საქართველო გურია-აჭარამდე და უფრო სამხრეთითაც აფხაზურ-ჩერქეზულ ტომებს ეკავათ. წერილობით წყაროებში საერთოდ დაფიქსირებულიც კი არ არის ჩრდილოეთიდან მოსახლეობის რაიმე მნიშვნელოვანი ნაკადის გადმოსვლა აფხაზეთის ტერიტორიაზე. სამაგიეროდ, მრავალი ცნობაა შემონახული იმის შესახებ, რომ მოსახლეობა სწორედ აფხაზეთიდან გადადიოდა მასობრივად ჩრდილოეთში. გვიანი შუა საუკუნეების ამ აფხაზი გადასახლებულების შთამომავალია დღევანდელი აბაზა ხალხი. გარდა ამისა, რიგი ჩერქეზული ტომიც თავს თვლის აფხაზეთიდან და შავიზღვისპირეთიდან წასულად. აფხაზთა ჩრდილოეთში გადასახლებებზე მეტყველებენ არა მარტო ზეპირგადმოცემები, ტოპონიმია, ენობრივი და ეთნოგრაფიული მასალები, არამედ წერილობითი წყაროების მონაცემებიც. კერძოდ, ამის შესახებ პირდაპირ წერენ XVII_XIX ს-ის დასაწყისის ისეთი ცნობილი ავტორები, როგორებიც არიან: ევლია ჩელები, კსავერიო გლავანი, კარლ პეისონელი, იოჰან გიულდენშტედტი, იაკობ რეინეგსი, პეტრე პალასი, იან პოტოცკი და სხვ. ყოველივე ზემოთქმულზე დაყრდნობით კავკასიოლოგიაში დიდი ხნის დადგენილია აბაზების წარმოშობა ისტორიული აფხაზეთის ტერიტორიიდან. აფხაზური ტომების ჩრდილო კავკასიაში გავრცელების შედეგად დასავლეთ კავკასიონის ორივე ფერდობი (ჩრდილოეთი და სამხრეთი) აფხაზებით დასახლებული აღმოჩნდა. ამიტომ XVIII ს-ის უცხოურ წყაროებში დღევანდელ აფხაზეთს ეწოდება დიდი აფხაზეთი, ხოლო მდ. ყუბანის აუზის ზემო ნაწილს კი – მცირე აფხაზეთი.

 

- რა განსხვავებაა ტერმინ „აფსუასა“ და „აფხაზს“ შორის?

 

- „აფსუა“ არის აფხაზების თვითსახელწოდება, ანუ ავტოეთნონიმი, ხოლო „აფხაზი“ – მათი ყველაზე გავრცელებული ალოეთნონიმია, ანუ სახელი, რომელსაც სხვა ხალხები უწოდებენ. ისევე, როგორც „ქართველი“ არის ჩვენი ავტოეთნონიმი, ხოლო ტერმინები: „გურჯი“, „გრუზინ“, „ვრაცი“, „ჟორჟიენ“ და სხვა – ალოეთნონიმებია. ამრიგად, „აფსუა“ და „აფხაზი“ სხვადასხვა ხალხების სახელწოდებები კი არ არის, არამედ ერთი ხალხის – აფხაზების სახელწოდებაა, პირველი - აფხაზურ ენაზე, მეორე კი - ქართულ ენაზე, საიდანაც გავრცელდა ბევრ სხვა ენაში.

 

- ისტორიულ წყაროებში როდიდან ფიქსირდება აფხაზური ენა და როდის წარმოიშვა აფხაზური დამწერლობა?

 

- აფხაზური ენის პირველი დაფიქსირება წერილობით წყაროებში უნდა იყოს „ქართლის ცხოვრებაში“ მოტანილი ცნობა, რომ თამარ მეფემ თავის ვაჟსა და მემკვიდრეს – გიორგის უწოდა მეორე სახელი „ლაშა“, „რომელი განმანათლებლად სოფლისა ითარგმანა აფსართა ენითა“. ტერმინი ლაშა (ალაშა) აფხაზურ ენაზე დღესაც სინათლის სხივს ნიშნავს, ხოლო ეთნონიმი „აფსარი“ უნდა წარმოდგებოდეს აფხაზთა თვითსახელწოდებიდან – „აფსუა“. როგორც ჩანს, მემატიანემ ამ ეთნონიმის გამოყენება იმიტომ ირჩია, რომ მკითხველისათვის ეჩვენებინა, კერძოდ რომელი აფხაზების ენაზე ნიშნავდა სინათლის სხივს „ლაშა“. საქმე ისაა, რომ XII–XIII საუკუნეებში ტერმინს - „აფხაზი“ სამი მნიშვნელობა ჰქონდა. იგი აღნიშნავდა: 1) საკუთრივ აფხაზებს, 2) დასავლეთ საქართველოს მოსახლეობას (ეთნიკური აფხაზების ჩათვლით) და 3) სრულიად საქართველოს მოსახლეობას. ეს იყო გამოხატულება იმ დიდი როლისა, რომელიც აფხაზება შეიტანეს საქართველოს გაერთიანების საქმეში.

 

შემდეგი დროის ავტორთა თხზულებებში უკვე ვხვდებით პირდაპირ ცნობებს აფხაზთა ცალკე ენის არსებობის შესახებ. ამ მხრივ, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ცნობილი თურქი მოგზაურის ევლია ჩელებიას მონათხრობი, რომელმაც 1641 წელს იმოგზაურა აფხაზეთის სანაპიროზე და საინტერესო ჩანაწერები დაგვიტოვა „არაჩვეულებრივი და გასაოცარი აბაზას ენის“ შესახებ (თურქულად აფხაზს ეწოდება „აბაზა“). მას მოაქვს ცალკეული აფხაზური სიტყვები (ჩაწერილი თურქულ-ოსმალური ანბანით) და მთელი წინადადებები სათანადო თარგმანით. ეს მასალა არავითარ ეჭვს არ ტოვებს, რომ სწორედ აფხაზური ენის აღწერაა.

 

ის ფაქტი, რომ აფხაზური ენის ნიმუშები მხოლოდ XII ან, თუ გნებავთ, XVII ს-დან არის დაფიქსირებული, სულაც არ ნიშნავს, რომ უფრო ადრე აფხაზეთში აფხაზურენოვანი მოსახლეობა არ არსებობდა. ქართული ენის ჩვენამდე მოღწეული უძველესი ნიმუშები ახ.წ. V საუკუნეს ეკუთვნის; სხვა ქართველური ენების (მეგრულ-ჭანური და სვანური) მასალები კი XVII–XVIII სს-ში ჩანან პირველად, მაგრამ ეს ფაქტები ისე ხომ არ უნდა გავიგოთ, რომ ამ ენებზე მანამდე არავინ ლაპარაკობდა? პირიქით, ცნობილია, რომ სვანური უფრო ძველი ქართველური ენაა.

 

საკითხი, თუ როდის წარმოიშვა აფხაზური დამწერლობა, საკამათოა. ზოგი რუსი და აფხაზი მეცნიერი ვარაუდობს, რომ აფხაზური დამწერლობა ძველ დროში არსებობდა. მეცნიერთა უმრავლესობა კი ამ აზრს არ იზიარებს. ისინი თვლიან, რომ დამწერლობა აფხაზურ ენაზე პირველად გაჩნდა XIX ს-ის მეორე ნახევარში. მეც ამ აზრისა ვარ. ის ფაქტები, რომლებიც მოყავთ აფხაზური დამწერლობის ძველ დროში არსებობის მომხრეებს, სრულიად არასაკმარისია მათი ვარაუდის დასამტკიცებლად. მიუხედავად ამისა, დამწერლობის გვიან გაჩენის ფაქტი რაიმე უცნაურობას არ წარმოადგენს. კავკასიაში 50-ზე მეტი ადგილობრივი ხალხი ცხოვრობს. ენების რაოდენობა უფრო მეტია, მაგრამ მათგან მხოლოდ ქართულ და სომხურ ენებს აქვთ ძველი დამწერლობა.

 

ჩვენს საზოგადოებში ფართოდაა გავრცელებული მოსაზრება, თითქოს აფხაზურ ენაში არ არსებობს „ზღვისა“ და „ნავის“ გამომხატველი ტერმინები. აქედან კეთდება დასკვნა, რომ აფხაზები ისე ცოტა ხნის წინ არიან ჩამოსულები ზღვის სანაპიროზე, რომ ჯერ მისი სახელიც ვერ გამოუთქამთო. არ ვიცი პირველად ვინ მოიგონა ეს ყალბი „არგუმენტი“. თუმცა, უბრალო ლოგიკა გვკარნახობს, რომ ხალხს, რომელსაც თუნდაც რამდენიმე წელიწადი უცხოვრია ზღვასთან, არ შეიძლება ენაში მისი დასახელება არ ჰქონდეს. აფხაზები კი ზღვასთან უხსოვარი დროიდან ცხოვრობენ და მათი ენაც მდიდარია საზღვაო ლექსიკით. როგორც ზღვისპირეთის მცხოვრებლები, აფხაზები მისდევდნენ საზღვაო რეწვასა და მეკობრეობას. ისინი საკმაოდ შორს ცურავდნენ. ჰოლანდიელი მეცნიერი ნიკოლას ვიტსენი 1692 წ. წერდა აფხაზი მეკობრეების შესახებ, რომ მათ გამო ზოგჯერ ფერხდებოდა გემების მიმოსვლა კაფასა (ყირიმი) და კონსტანტინოპოლს შორის. ვახუშტი ბატონიშვილის (XVIII ს.) ცნობითაც, აფხაზები „ზღუასა შინა მაგარნი და ძლიერნი“ იყვნენ. ასეთი ცნობები საკმაოდ ბევრია. განვითარებულ ზღვაოსნობასთან დაკავშირებული იყო გემთმშენებლობა, რომელმაც XIX ს-ის მეორე ნახევრამდე იარსება. აფხაზური ხომალდები 100-მდე კაცს იტევდნენ და პატარა ზარბაზნებით იყვნენ შეიარღებულნი. თუმცა აფხაზებს უფრო დიდი გემების აშენებაც შეეძლოთ. არსებობს ცნობა, რომ 1802 წლის ახლოს აფხაზეთის მთავარმა ქელეშ-ბეგმა ოსმალეთის სულთანს საჩუქრად მიართვა თავის ქვეყანაში აგებული 60-ზარბაზნიანი ხომალდი.

 

- რა ენაზე საუბრობდნენ აფხაზი მთავრები?

 

-რა ენაზე ლაპარაკობდნენ უძველესი დროის აფხაზი მთავრები, ამის მაჩვენებელი პირდაპირი მასალები არ არსებობს, მაგრამ უნდა ვიფიქროთ, რომ მათი მშობლიური ენა აფხაზური იყო. გარდა ამისა, სხვადასხვა პერიოდებში აფხაზეთის მთავრები და დიდი ფეოდალები ფლობდნენ აგრეთვე ბერძნულ, ქართულ, თურქულ-ოსმალურ ენებს. XIX ს-დან კი რუსულ ენასაც. ქართული ენის ცოდნა აფხაზ დიდებულებში, ალბათ, ფართოდ გავრცელდა VIII–IX სს-დან. ვახუშტის ცნობით, აფხაზებს „ენა საკუთარი თვისი აქუსთ, არამედ უწყიან წარჩინებულთა ქართული“. წერილობით წყაროებში ფეოდალური აფხაზეთი ყველაზე კარგად არის გაშუქებული XIX ს-ში. ამ დროს ჩვენ ვხედავთ, რომ აფხაზეთის მთავრები და თავადები აფხაზურის გარდა ფლობენ ქართულ, თურქულ, შემდეგ ასევე რუსულ ენებს. კერძოდ, ამ ენებზე ახორციელებდნენ ისინი მიმოწერას. აფხაზური კი მათი მშობლიური სალაპარაკო ენა იყო. შემთხვევითი არ არის, რომ აფხაზეთის უკანასკნელი მთავრის ვაჟი გიორგი შარვაშიძე (1846–1918) - ცნობილი პოეტი და საზოგადო მოღვაწე, საქართველოს დიდი პატრიოტი, შესანიშნავად ფლობდა აფხაზურ ენას. თანამედროვეთა ცნობით, ისეთ წმინდა და დახვეწილ აფხაზურ ენაზე იმ დროს უკვე აღარავინ ლაპარაკობდა.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

საინტერესოა.......

 

 

მაგრამ მგონი ეს თემა ისტორიას უფრო ეხება ვიდრე პოლიტიკას...

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

1) საკუთრივ აფხაზებს, 2) დასავლეთ საქართველოს მოსახლეობას (ეთნიკური აფხაზების ჩათვლით) და 3) სრულიად საქართველოს მოსახლეობას. ეს იყო გამოხატულება იმ დიდი როლისა, რომელიც აფხაზება შეიტანეს საქართველოს გაერთიანების საქმეში

ამას გაიგებენ ქსენოფობები, ვისი ბრალია იცი ეს მამაძაღლობები დაიწყო ზვიადამ და კოსტავამ

მანამდე ბერიამ და ინგოროყვამ,

აფხაზები მტრად გვიქციეს,

 

კაცს რომ ეტყვი ჩამოთრეული ხარ და მე მოგეცი უნივერსიტეტი და მე მოგეცი დამწერლობა და ამდენს გითმენ შე უჯიშო იასნია შენს წინააღმდეგ განეწყობა აბა რა იქნება,

 

ეს აფსუაც ასეთ კონტექსტში ზვიადას და მაგადგვარების მოგონილია

Edited by Nukriko
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ეს აფსუაც ასეთ კონტექსტში ზვიადას და მაგადგვარების მოგონილია

:yes:

რავიცი რობერტ სტრუმა ერთი თქვა არ მინდა ჩემი პრეზიდენტი სომეხი იყოსო და მოასმევნიეს ბაყაყური .. და ზვიადის ქსენეფობიური და აშკარად შოვინისტური ნაბიჯების გამო ძეგლი დაუდგეს და ქუჩა გაუხსნეს .. დავიჯერო სტურუა შოვინისტია და ზვიადი ანგელოზი? თუმცა ორატორობის ნიჭი თუ გაქვს ბრბო გმირად აღიქვას და შენს სულელეურ ნაბიჯებს იგნორირებას გაუკეთებს

აიტომაც იმ დროს როცა ტერიტორიები წაგვართვეს ევროპაც დუმდა და ამერიკაც... იმიტომ რომ ქვეყანამ იცოდა არ ვიყავით მართლები როცა სამსახურიდან ანთავისუფლებდნენ ზვიადისთვის მიუღებელი ერების წარმომადგენლებს

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Siknadmo

ეგრე რა, რა დონის დაუნი საზოგადოებაა რომ ასეთი მარტივი საკითხი გარკვეული არა აქვს და რაღაც ყ=ბის სჯერათ,

 

მოგიხანთ მიტოლოგიური აზროვნება,

 

აფხაზები თურმე გადაშენდნენ და ადრე აფხაზები ქართველები იყვნენ და დღევანდელი აფხაზები ჩრდ. კავკასიიდან ჩAმსახლებულები არიან, ასეთმა ყ-ბებმა დაგვღუპა

 

კაი ეხლა შენ,ასე უაპელაციოდ ნუ მიიღებ ერთი მეცნიერის ვერსიას ჭეშმარიტებად. :givi:

 

 

თუმცა გეთანხმები,რომ ჩვენს ისტორიაში ბევრი რამ გადასახედია. :yes:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Siknadmo

 

 

კაი ეხლა შენ,ასე უაპელაციოდ ნუ მიიღებ ერთი მეცნიერის ვერსიას ჭეშმარიტებად. :givi:

 

 

თუმცა გეთანხმები,რომ ჩვენს ისტორიაში ბევრი რამ გადასახედია. :yes:

ყველა პატიოსანი ისტორიკოსი დაადასტურებს მაგ მეცნიერის მოსაზრებას .

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Nukriko

მაგრამ მგონი ეს თემა ისტორიას უფრო ეხება ვიდრე პოლიტიკას...

ეხლა მე ვიტყვი (ადრეც ვამბობდი), რომ აფხაზეთს დამოუკიდებლობა ეკუთვნის მეთქი და გახდება პოლიტიკური. თან დასავორნი მასალაც დაიდება ალბათ და ყურადღებით იყავი :givi:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

გიორგი ანჩაბაძე

ეს ავტორი საკმაოდ სუბიექტურია.მეურე უკიდურესობაა

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

lasha_alo

ეს ავტორი საკმაოდ სუბიექტურია.მეურე უკიდურესობაა

როგორც წესი უკიდურესობა ისაა, რაც შენ პოზიციებს უკიდურესად არ შეესაბამება...

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Nukriko

 

ეხლა მე ვიტყვი (ადრეც ვამბობდი), რომ აფხაზეთს დამოუკიდებლობა ეკუთვნის მეთქი და გახდება პოლიტიკური. თან დასავორნი მასალაც დაიდება ალბათ და ყურადღებით იყავი :givi:

ამ ლიბერალებს აბსოლუტურად ატროფირებული გაქვთ პატრიოტიზმის განცდა, რა უბედურებაა ეს,

ვინ გვახევს კალთებს რომ ვაღიაროთ ან რა პონტში უნდა ვაღიაროთ, სადააა აქ ქართული ინტერესი,

სადაა რაციონალიზმი,

 

ეს უსუსურობისგან მოდის რა, თუკი პრობლემა სერიოზულია და მისი გადაწყვეტის პოტიანციალი არა აქვს კაცს ხელს ჩაიქნევს და შAუკურთხებს, კაცო შენ რახან არ გაქვს, იყავი შენთვის იქნებ სხვას ხელეწიფება,

მაგ ტერიტორია ისედაც ახეულია და იურიდიული გაფორმება რა ჩემს ნაწლავებად გვინდა

 

აი ამაშია უბეუდრება რომ საქართველო ან ქსენოფობების ხელშია ან უხერხემლო ლიბერა

 

ან ზვიადი და გავყრით სუყველას ან ლიბერალური მივცეთ, გავაჩუქოთ, დავუთმოთ

 

:yes:

რავიცი რობერტ სტრუმა ერთი თქვა არ მინდა ჩემი პრეზიდენტი სომეხი იყოსო და მოასმევნიეს ბაყაყური .. და ზვიადის ქსენეფობიური და აშკარად შოვინისტური ნაბიჯების გამო ძეგლი დაუდგეს და ქუჩა გაუხსნეს .. დავიჯერო სტურუა შოვინისტია და ზვიადი ანგელოზი? თუმცა ორატორობის ნიჭი თუ გაქვს ბრბო გმირად აღიქვას და შენს სულელეურ ნაბიჯებს იგნორირებას გაუკეთებს

აიტომაც იმ დროს როცა ტერიტორიები წაგვართვეს ევროპაც დუმდა და ამერიკაც... იმიტომ რომ ქვეყანამ იცოდა არ ვიყავით მართლები როცა სამსახურიდან ანთავისუფლებდნენ ზვიადისთვის მიუღებელი ერების წარმომადგენლებს

მამენტ სტურუამ მაგარი სისულელე თქვა

Edited by Siknadmo
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ამ ლიბერალებს აბსოლუტურად ატროფირებული გაქვთ პატრიოტიზმის განცდა,

პატრიოტიზმის შენეული გაგებაში თუ არ ჯდება სხვა, ეს იმას არ ნიშნავს რომ ის პატრიოტი არ არის...

 

პატრიოტიზმის პრივატიზებას ნუ ცდილობთ.......

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Siknadmo

კაი.

 

პატრიოტიზმს რომ თავი დავანებოთ, რაციონალიზმის მნიშვნელობა თუ იცი ისე? :user:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Siknadmo

კაი.

 

პატრიოტიზმს რომ თავი დავანებოთ, რაციონალიზმის მნიშვნელობა თუ იცი ისე? :user:

ძალიან კარგად ვიცი, რად გინდა აფხაზებისთვის დამოუკიდებლობის მიღება, ამით ჩვენ რა ხეირი,

აი რომ არ მივცეთ რას დავკარგავთ, ე.ი. თუკი აფხაზები საბოლოოდ იტყვიან უარს ქართველებთან ცხოვრებაზე

და მოისურვებენ ქართველების გარეშე თავისი სახელმწიფოებრიობის მშენებლობას, რატომ უნდა შევუწყო მე ქართველმა ამაში ხელი, სადაა ჩემი ინტერესი,

რატომ უნდა გავუკეთო სიკეთე ისეთ ტიპს ვინც ჩემს წინააღმდეგაა განწყობილი რა დებილი ვარ?

მითუმეტეს რომ მე მაქვს იქ ჩემი ინტერესი და ვთავაზობ, ძმაო აი შენც და მეც, ვიხეიროთ ერთად, ის მეუბნება არა მარტო მე შენ კი იდი ნა.. ოკ, ეს მისი ნებაა გამაგზავნოს, მითუმეტეს რომ რუსის ჯარი უმაგრებს ზურგს და ომის დაბრ. ტრ. .არ მაქვს, ხოდა რატომ, რატომ უნდა გავუსწორო,

 

მე იმას კი არ ვიძახი რომ ვიომოთ, ან პროვოკაციები მოვაწყოთ, ან არ ვიურთიერთოთ,

 

არა პირიქით, საზღვრებიც გავხსნათ, ფაქტობრივად ვაღიაროთ კიდეც, მაგრამ იურიდიული ბერკეტი შEვინარჩუნოთ უკეთესი დროისთვის,

შევიჩვიოთ აფხაზები, დავანახოთ რომ არ ვართ არც ზვიადისტები არც მიშისტები, მოკლედ არ ვართ არც ქსენოფობები და არც ქვეშაფსია პოFიგისტი ლიბერასტები, დავანახოთ რომ ჩვენთან ერთად ღირს ცხოვრება,

მომგებიანია,

 

ამისთვის კი პირველ რიგში უნდა გავუჯგოთ რა სურთ მათ,

მათ კი სურთ ერთი რამ, პირველ რიგში, ის რომ არ მოხდეს მათი ასიმილაცია არც ერთ ეთნიკურ ჯგუფთან, არავინ აარ წაართვას სამშობლო, რომელიც უყვართ, არ ხელჰყონ მათი ენა და ის ტრადიციები რაც მათ გააჩნიათ,

 

მე მესმის რომ შენთვის ეს არაფერს ნიშნავს, მაგრამ აფხაზებისთვის ეს მნიშვნელოვანია, ჩვენ უნდა გავუჯგოთ ამ ხალხს და მივცეთ უკეთესი გარანტიები ვიდრე რუსები აძლევენ,

რეალურად აფხაზურ ეთნოსს გასული საუკუნის 40 იანი წლებიდან ქართულმა ეთნოსმა სერიოზული საფრთხე შEუქმნა მათ, ეს უნდა გავაცნობიეროთ,

რომ მათ სრულიად გააზრებულად ქართველების უფრო ეშინიათ ვიდრე რუსების,

რუსი არასდროს არ ეტყვის აფხაზს რომ ეს შენი მიწა არაა და დაახვიე აქედანო,

კი, თავის დროზე გაასახლეს რუსებმა ისინი და ჩვენ ამით ვისარგებლეთ, მაგრამ ათწლეულების მანძილზე რუსზე საშიში მათთვის ქართველი გახდა

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

პატრიოტიზმის შენეული გაგებაში თუ არ ჯდება სხვა, ეს იმას არ ნიშნავს რომ ის პატრიოტი არ არის...

 

პატრიოტიზმის პრივატიზებას ნუ ცდილობთ.......

პატრიოტიზმი არისსაკუთარი ქვეყნის და საკუთარი ერის სიყვარული და მისი ინტერესების დაცვა

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • შექმენი...