Jump to content
Planeta.Ge

GIORGI LELUASHVILI

პლანეტელი
  • პოსტები

    19
  • შემოუერთდა

  • ბოლო ვიზიტი

  • Days Won

    3

GIORGI LELUASHVILI'ის მიღწევები

Newbie

Newbie (1/14)

  1. გაგეცი მაგაზე პასუხი და რამდენჯერღა გაგიმეორო? ყოველ სიტყვაზე კიდე ნუ კბენ სამღვდელოებას.
  2. აზრი მე რაც დაგიწერე ზემოთ, ის გასაგებია, თუ თავს არიდებ პასუხს?
  3. აზრი ჩემ რელიგიურ შეხედულებებს შეეშვი და რაც არ არის შენთვის მისაღები პირდაპირ თქვი და ყველა პრობლემაც მოიხსნება. ასე ჯობია ღვარძლისა და სუძულვილის გულში დატოვებას.
  4. Beso Beria ბესო, იეჰოვა - ღმერთის ერთ-ერთი სახელია, რომელიც ძველ აღთქმაში ყველაზე მეტჯერაა ნახსენები, ამიტომ გთხოვ თავი შეიკავო მსგავსი გამოთქმებისგან ამ სახელთან მიმართებაში. როგორც ჩანს ეს არ იცოდი და იმიტომ მიაყენე შეურაცხყოფა ამ სახელს...ამიტომ მეტჯერ ნუღარ გაიმეორებ. იგი თავს აცხადებდა როგორც ღვთის შთაგონების მიმღებს და ბიბლიის ყველაზე სწორ განმმარტებელს, ამიტომ ხალხს ურჩევდა ბიბლია მისი განმარტებების გარეშე საერთოდ არ წაეკითხათ.
  5. აზრი კარგი, გავიგეთ რომ დაკოპიებული მაქვს ეს ტექსტი და აღარ უნდა ამას მილიონჯერ გამეორება მაინც რისი თქმა გინდა ამ "კოპირებით" ვერ ვხვდები. ხოდა, ხომ გთხოვე, რომ დამიციტირე სად არის დადებულ სტატიაში დემაგოგია, ცილისწამება და ბოღმა-ღვარძლი-მეთქი. მე თავად ვერ ვიტან მსგავს დამოკიდებულებებს განსხვავებული აღმსარებლობის ადამიანებთან და აქედან გამომდინარე არც მსგავს ტექსტს დავდებდი. მე იეჰოვას მოწმე ძმაკაცები მყავს, რომლებიც ძალიან მიყვარან და დიდ პატივს ვცემ. მაგრამ ნუ აგერევა ერთმანეთში რელიგიისა და რელიგიის წარმომადგენლის პატივისცემა. აქ მხილებაა იეჰოვას მოწმეთა სწავლებისა და არსადაა შეურაცხყოფა მიყენებული თავად პიროვნებებზე. lasha kakauridze კვირას მამა იაკობს ვესაუბრე და მანაც მითხრა, რომ მაგათ რომ თავიანთი თარგმანი ბიბლიის თარგმნის ინსტიტუტს წარუდგინონ, ისინი მაგ თაგმანს საჯაროდ დაგმობენ, რადგან მრავალი ციტატა თავად აქვთ მორგებული და თავიანთ ჭკუაზე გადაკეთებულიო. ამიტომ მხოლოდ თვითონ დააქვთ "ახალი ქვეყნიერების თარგმანი" და სეიოზულ მკვლევარებთან არ ავრცელებენო. ეს მართლა ფაქტებია. მეც რომ ვიკვლევ ბიბილიურ მუხლებს, მრავალ შეუსაბამობას ვაწყდები "ახალი ქვეყნიერების თარგმანში". ბიბლიური ციტატები აშკარად მათ სწავლებებზე აქვთ მორგებული.
  6. აზრი თვიდან მინდა ვთქვა, რომ მე სურვილი მაქვს, ჩვენი მსჯელობა ჯანსაღად და ურთიეთპატივისცემით წარიმართოს. ამ გლეხებს რომ უსმენთ და რაც უნდათ იმას რომ იძახიან და სიტყვაში რომ არავინ უწევს წინაამდეგობას, რატომ არ მიხვედით ეპარქიის წარმომადგენლებთან და რატომ არ გაარკვიეთ რაშია საქმე? როცა ორ დაპირისპირებული მხარიდან ერთ-ერთს უსმენ მხოლოდ, სანამ მეორის აზრსაც არ მოისმენ, იქამდე პირველი მხარე გეგონება მართალი. რამენს აბუქებენ და რამდენ სიცრუეს იძახიან, ვინ იცის? ეს მე პროვოკაცია მგონია, რადგან ეკლესიასთან არ არკვევენ საქმეს და მის "ბოროტ" ქმედებას უწევენ აგიტაცია-პროპაგანდას. მე შეიძლება ვცდები და თუკი ეს სიმართლეა, მაშინ მომხდარი საპატრიარქოში უნდა გაირკვეს და დაისაჯონ ის სასულიერო პირები, რომლებიც ამ შემთხცვევაში აშავებენ. ერთი მღვდლის, ეპისკოპოსოს, თუ ეპარქიის არასწორი ქმედებით ნუ მსჯელობთ ერთიან მართლმადიდებელ ეკლესიაზე. ეს ძალიან დიდი უგუნურებაა. ეკლესია სწორედ იმისთვისაა, რომ მშვიდობა და წესრიგი დაამყაროს როგორც მის შიგნით, ისე მის გარეთ. ეკლესია კრებულია და არა მეუფე დავითი, ან ალავერდის ეპარქია. ეს ყველამ უნდა შეიგნოს და ზოგიერთი უღირსი სასულიერო პირის ქმედების აჟიტირებით არ უნდა შეაწმინდოს ხელი მთლიან, ერთიან, წმინდა ეკლესიას. გაფრთხილდით, როცა ეკლესიაზე ლაპარაკობთ. ნუ გერევათ იგი მღვდელში!
  7. აზრი "არგუმენტირებული მსჯელობის" მნიშვნელობა გესმის ალბათ ხო? ჰოდა აწი ყოველთვის ასე ვიმსჯელოთ ხოლომე. ამიტომ ახლა მიპასუხე სად დავწერე "ღვარძლითა და ბოღმით საავსე პოსტები". გააკეთე ზუსტი ციტირება, წინააღმდეგ შემთხვევაში გამოაშკარავდება, რომ შენ მიერ ცილისწამებებს აქვს ადგილი და უმეტეს შემთხვევაში ცილისმწამებელი იმაში სწამებს სხვას ცილს, რაშიც თავაა დამნაშავე
  8. აზრი ჯერ მაინტერესებს რატომ ამბობ "თქვენ განუდექით ღმერთსო", შენ არ განდგომიხარ? კარგი, ამას თავი დავანებოთ... ეხლა ის, თუ რა იკითხა პიროვნებამ და რა ვუპასუხე მე: მან "უთხრა ღმერთს", რომ დედამიწაზე დაემყარებინა სამოთხე, მე კი ვუპასუხე, რომ სამოთხე უკვე იყო ნაწილობივ დედამიწაზე დამყარებული, მაგრამ ადამიანებმა თვითონვე დავკარგეთ–მეთქი ეს სამოთხე. მე ვერ ვხედავ კითხვასთან შეუსაბამო პასუხს და თუ შეგიძლია გასაგებად ამიხსენი რა ვთქვი კითხვისაგან განყენებული. შესაძლოა კითხვა უფრო დაზუსტდეს, თუ რისი თქმა სურს კითხვის ავტორს. ცოტა არ იყოს გაუგებარია. თავად უფალი გვეუბნება, რომ ეს ქვეყანა სატანის მმართველობაშია და რომ დედამიწაზე ადამიანი სიმართლეს ვერ იპოვის. და რას სთხოვს ღმერთს, რომ სატანის სამმართველოში დაამყაოს სამოთხე? არანარი მნიშვნელობა არ აქვს მე copy-paste-ს "მანქანას ამოვქოქავ", თუ სხვა რამეს ვიზამ. შენ თუ პასუხები არ მოგეწონა, პირდაპირ თქვი. ობიექტური ადამაინი მიხვდება, რომ პასუხები მთელი სიზუსტითაა გაცემული და თუკი მკითხველს მართლა აინტერესებს ისინი, არ მიაქცევს ყუადღებას ტექსტი დაკოპირებულია თუ ხელით აკრეფილი.
  9. საღამოს შემოგიერთდებით, ეხლა გავრბივარ
  10. გამარჯობა ლაშა! მადლობა ღმერთს, კარგად ვარ; იმედია შენც;) ხო, გუშინ აღმოვაჩინე ეს ფორუმი რელიგიის განყოფილება საინტერესო მეჩვენა.
  11. „იეჰოვას მოწმეთა“ სექტის მოკლე ისტორია „იეღოვას მოწმეთა“ სექტის დამაარსებლის ჩარლზ ტეი რასელის ცხოვრების ისტორიას თუ გადავხედავთ, ჩვენთვის ნათელი გახდება, რომ საქმე გვაქვს ურწმუნო კაცთან. მთელი მისი ცხოვრება არის თავმოყვარეობის, ამპარტავნებისა და ეგოიზმის ნაზავი (ესენი კი ქრისტიანული სწავლებით ღვთის საწინააღმდეგო ქმედებებია), რამაც იგი მიიყვანა მოციქულთა და წმინდა მამათა რწმენის უარყოფამდე. ამის შედეგად რასელმა თავად წამოაყენა წმინდა წერილის თვითნებური განმარტება, სადაც, თითქოსდა მის მიერ, ღვთის შემეცნების შესახებ სწავლება სრულად და დამთავრებულად არის წარმოჩენილი. რასელი 1852 წელს დაიბადა ამერიკის ქალაქ პიტსბურგში. მას დიდი განათლება არ მიუღია, რადგან 11 წლისამ სკოლა მიატოვა და მამასთან ერთად მეწარმეობა, მზა ტანსაცმლით ვაჭრობა დაიწყო. მალე მან მიაღწია კიდეც შესანიშნავ შედეგებს. რასელმა უკვე 16 წლისამ დააარსა სავაჭრო სახლთა მთელი ქსელი და მოკლე დორში თავი მოუყარა სიმდიდრეს, რომელიც 250000 დოლარად შეფასდა. მალე მან დააარსა საბანკო წარმოება და მისი კაპიტალი 350000 დოლარამდე გაიზარდა. პარალელურად ის რწმენის საკითხებით იყო დაკავებული და ამიტომ მის პირველ მიმდევრებს სწამდათ, რომ ღმერთი არის კომერსანტი რასელის ტიპისა და ამბობდნენ: „ღმერთი არის უდიდესი კომერსანტი და ჩვენი ძმა რასელი კი ფლობს ისეთსავე უნარს, უფრო დიდი მნიშნვნელობითო“. http://s46.radikal.ru/i113/1111/bf/395fb4c96e95.jpg სინამდვილეში კი, როგორც თავად რასელი აღიარებდა, იგი გახდა სკეპტიკოსი (ობიექტური სინამდვილის უარმყოფელი, ე.ი. თითქმის უღმერთო). შემდეგ იგი დაინტერესდა აზიური აღმსარებლობებით, რითაც კიდევ უფრო დიდ ცდომილებაში ჩავარდა. მომდევნო ხანებში რასელი დაუკავშირდა ჯერ „პრესვიტერიანელების“, შემდეგ „კონგრეციონალისტებისა“ და ბოლოს „მეშვიდე დღის ადვენტისტებთან“ იგი გაეცნო ქრისტეს ათასწლოვანი მეუფების შესახებ სწავლებას, რომლითაც მოიხიბლა და დაიწყო ამ სექტის მოძღვრების ქადაგება. მაგრამ მას ქრისტეს მეორედ მოსვლის თარიღთან დაკავშირებით აქაც უთანხმოება მოუვიდა; საბოლოოდ რასელმა გაწყვიტა ურთიერთობა სექტის ხელმძღვანელობასთან იმ მოტივით, თითქოს „მანამდე წმინდა წერილის სწორად გაგება და ახსნა არავის შეეძლო და ეს დიდი საიდუმლოება ღმერთმა მხოლოდ მას, ერთადერთს გაანდო და ხალხთან ჭეშმარიტების საქადაგებლად მოუწოდა“. აღსანიშნავია, რომ დაახლოებით იმავეს ქადაგებდა ახალი რჯულის, ახალი სწავლების შემომღები ყველა ერეტიკოსი, რომელიც თავის თავს ღვთის წინასწარმეტყველად წარმოაჩენდა (ასეთები იყვნენ გონსტიკოსები, არიოზი, მუჰამედი და სხვ.) 1879 წელს ჩ.რასელმა დააარსა ჟურნალი „სიონის საგუშაგო კოშკისა და ქრისტეს დასწრების მაცნე“. შემდეგში ამ ჟურნალს ეწოდა „გუშაგის კოშკი“, ხოლო 1966 წლიდან - „საგუშაგო კოშკი“. 1882 წელს ჩამოყალიბებული „საგუშაგო კოშკის, ბიბლიისა და ბროშურების სიონისტური საზოგადოება“. იყო დღევანდელი „იეღოვას მოწმეთა“ უშუალო წინამორბედი. ჩ. რასელმა თავისი მოძღვრების ძირითადი დებულებები ჩამოაყალიბა „წმინდა წერილის გამოკვლევის“ შვიდ ტომში, რომელსაც იგი თვით ბიბლიაზე მაღლა აყენებდა. რასელი ამტკიცებდა, რომ ეს სწავლება თითქოს „ღვთისაგან სულიწმიდის შთაგონებით“ მიიღო და იგი აუცილებელია ყველა მორწმუნისათვის, რათა სწორად გაიგონ ბიბლია (მე-7 ტომი Stadies in Scriptures, 1918). რასელი თავის მიმდევრებს აშინებდა, რომ თუ რომელიმე მათგანი შეწყვეტდა მისი განმარტებების კითხვას და უშუალოდ ბიბლიის შესწავლას დაიწყებდა, აუცილებლად უმეცრების წყვდიადში მოექცეოდა, და პირიქით, თუკი ადამიანს ერთხელაც არ ექნებოდა წაკითხული ბიბლია და მხოლოდ მისი სწავლებით იხელმძღვანელებდა, „მარადიული სინათლის“ თანაზიარი გახდებოდა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, რასელი ასწავლიდა, თითქოს მანამდე კაცობრიობამ არ იცოდა ჭეშმარიტება, ღმერთმა იგი გამოარჩია სხვათაგან, რათა ახლებურად განემარტა ბიბლია; სულიერად იგი სხვებთან შედარებით თითქოს იმდენად აღმატებული იყო, რომ მას ღმერთი პირადადაც კი ესაუბრებოდა. „ჭეშმარიტება, რომელსაც მე თქვენ გაუწყებთ, როგორც მოქადაგე, - წერდა იგი, - არ ყოფილა მიღებული გამოცხადებით ან სიზმრებით, არამედ ღმერთის ხმით იქნა აღმოჩენილი, რომელიც მოვისმინე“. რასელის ამ მტკიცების მიუხედავად, მისი სწავლება არა მარტო დღევანდელი ბრუკლინელი „ღვთისმეტყველების“, არამედ თვით მისი უშუალო მემკვიდრეების (ი. რუტერფორდი, ნ. კნორი) მოძღვრებისაგანაც ძრიფესვიანად განსხვავდება. როგორც რასელი, ასევე მისი ყოველი მემკვიდრე სექტას მართავდა აბსოლუტური ძალაუფლებით, რითაც მას თავიანთი პირადული აზროვნების კვალი დაამჩნიეს და მემკვიდრეებს ბიბლიის თვითნებური განმარტებანი დაუტოვეს. ამიტომ სექტის პრეზიდენტთა რაოდენობის შესაბამისად, „იეღოვას მოწმეთა“ საზოგადოების განვითარებაში ოთხი პერიოდი შეიმჩნევა: სექტის დამაარსებლის ჩარლზ ტეი რასელის პერიოდი (1872-1916 წ.წ.) იოსებ რუტერფორდის პერიოდი (1916-1942 წ.წ.) ნათან კნორის პერიოდი (1942-1977 წ.წ.) ფრედერიკ ფრენცის პერიოდი (1977-1992 წ.წ.) „იეღოვას მოწმეები“ ამბობენ, რომ თვით ღმერთია მათი მოძღვრების ავტორი. მაშინ ჩვენ, თუ მოცემულ ოთხ პერიოდში მათი სწავლების განვითარებას მივადევნებთ თვალს, აუცილებლად შევამჩნევთ, რომ სექტის ყოველ პრეზიდენტს ბიბლია ერთმანეთისაგან განსხვავებულად, თავისებურად ესმოდა და ხშირად მომდევნო პრეზიდენტის განმარტებანი წინა პრეზიდენტისას ეწინააღმდეგებოდა. უკვე ეს ფაქტი მოწმობს აბსურდულობას იეღოველთა მტკიცებისა, თითქოს თვით ღმერთია მათი მოძღვრების ავტორი. ღმერთი არ შეიძლება თავის თავს ეწინააღმდეგებოდეს. აქედან გამომდინარე, მათი საზოგადოება იმართება არა ღმერთის მიერ, არამედ ინდივიდუალურად, შემცდარი ადამიანების მიერ. ჩ. რასელმა არაფერი იცოდა ღმერთის „სახელის“ - იეღოვას შესახებ, რომელიც მხოლოდ 1925 წლის წინასწარმეტყველების ჩაშლის შემდეგ გაჩნდა. ჟურნალი „საგუშაგო კოშკი“ წერს: „1926 წ. 1 იანვრიდან ჟურნალ „საგუშაგო კოშკის“ ძირითადი დანიშნულებაა მსოფლიოს წარუდგინოს ბიბლიის ღმერთის სახელი „იეღოვა“ (№ 5 1978 წ. უკრ. ენაზე). ხშირად ისინი საკუთარ თავს ეწინააღმდეგებიან: „არ არის გადამწყვეტი, როგორ გამოვთქვამთ ღმერთის სახელს“ (წიგნი „ჭეშმარიტება, რომელიც სამუდამო ცხოვრებაში მიგვიყვანს“), „ბიბლიის ღმერთი უსახელოა“ (ჟურ. „საგუშაგო კოშკი“, № 13, 1972 წ.) ჩ. რასელს მიაჩნდა, რომ „ძე ღვთისა გაკრულ იქნა ჯვარზე“ („შექმნის ფოტოდრამა“. 1914 წ. გვ. 57), ამიტომ ჯვარს თავიანთ ჟურნალებშიც გამოსახავდნენ, მაგრამ უკვე მომდევნო პრეზიდენტი ი.რუტერფორდი წიგნში - „ნუგეშისცემა ადამიანებისათვის“ - წერს: ჯვარი - ეს სატანის მაცდური მზაკვრობაა“. ჩ. რასელის აზრით, 6000 წელი ქვეყნის შექმნიდან 1872 წელს გათავდა, ხოლო თანამედროვე „ღვთისმეტყველი“ გამოთვლებით - 1975 წელს. ჩ. რასელიცა და მოღვაწეობის დასაწყისში ი. რუტერფორდიც აცხადებდნენ, რომ აღდგომა ყველასათვის იქნება. „ბიბლია აცხადებს აღდგომას ყველა ადამიანისათვის“ (ჩ. რასელი, „საუკუნეების ღვთაებრივი გეგმა“); ი.რუტერფორდი: „ყველა მკვდარი გაცოცხლდება, მიუხედავად მათი წარსული საქმიანობისა და სარწმუნოებისა“ („მილიონები, რომლებიც ახლა ცხოვრობენ, არასოდეს მოკვდებიან“), მაგრამ ბრუკლინელმა „თეოლოგებმა“ უკვე 1936 წლიდან მიცვალებულთა გარკვეულ ნაწილს აღდგომის დღესასწაული მოუსპეს. მაგალითად: იგივე ი.რუტერფორდი წიგნში „დაცვა“ (1936) წერს: „ვისაც იეღოვა გაანადგურებს, უკვე არასოდეს აღდგება ხელახლა“. და კიდევ: „ისინი სიცოცხლის უღირსნი არიან, ამიტომ არ აღდგებიან“ („დაკარგულიდან დაბრუნებულ სამოთხემდე“). ჟურნალი „საგუშაგო კოშკი“ წერს: „ჩარლზ რასელი იყო ურყევად ერთგული ღვთის მიმართ, ურყევად ერთგული იესო ქრისტეს მიმართ, ურყევად ერთგული მესიანური სამეფოს საქმიანობის მიმართ, ეს იყო ურყევად ერთგული ყველა წვრილმანში - დიახ, ის იყო ურყევად ერთგული თვით სიკვდილამდე“ („საგუშაგო კოშკი“ 1.04.1996; გვ. 9). მაშ, საოცარია მათი ქმედებანი. თუკი მათი დამაარსებელი და ფუძემდებელი - რასელი მართლაც ასეთი ერთგული იყო ღვთის სწავლებისა და მხოლოდ მისეული განმარტებებია „ღვთივსულიერი“ და ჭეშმარიტი, მაშ, რატომღა შეცვალეს იგი მისმა მიმდევრებმა? ასე რომ, „იეღოვას მოწმეთა“ თანამედროვე სწავლებას საერთო არაფერი აქვს ერთი საუკუნის წინ რასელის მიერ ჩამოყალიბებულ მოძღვრებასთან. მათ ხომ, თითქმის ყველა გარკვეულ სარწმუნოებრივ საკითხში ბევრჯერ შეიტანეს რედიკალური ცვლილებანი? ამ კითხვაზე პასუხს მათივე ჟურნალი „გუშაგის კოშკი“ (1957 წ. № 8) იძლევა: „ორაგანიზაცია მისდევს იმ შეხედულებებს, რომლებიც შემდეგში შეიძლება შეიცვალოს“, „არცერთი სხვა ორგანიზაცია არ იჩენს ისეთ მოქნილობას, რომ შეცვალოს თავიანთი შეხედულებები და ნაბიჯი აუწყოს ცვალებად დროს“ - მიუთითებს „საგუშაგო კოშკის“ 1977 წ. აგვისტოს ნომერი (გვ. 19). ამ ციტატებიდან, თუ მოისურვებენ, სექტის რიგით წევრებს მრავლისმეტყველი დასკვნის გაკეთება შეუძლიათ. განა შეიძლება ისეთი მოსაზრების დაჯერება, ცხოვრებაში გატარება და მისთვის თავგანწირვა, რომელიც შემდეგ სისულელედ გამოცხადდება?! განა შეიძლება, ჭეშმარიტება, რომელიც მარადიულია, იცვლებოდეს?! ამჟამად, „იეღოვას მოწმეთა“ საზოგადოებას მიაჩნია, რომ არა რასეულისეული ბიბლიის განმარტებაა ჭეშმარიტი, არამედ თვით მათი საზოგადოებისეული. დღეისათვის იეღოველები თვლიან, რომ მხოლოდ მათი საზოგადოების მიერ განმარტებული საღვთო წერილია „ღვთივსულიერი“ და რომ ბიბლიის თვითნებურ შესწავლას ადამიანი მიჰყავს სიბნელემდე და ერესამდე. მაგალითად, მათი ჟურნალი „საგუშაგო კოშკი“ გმობს იმ პიროვნებებს, „რომლებიც ამტკიცებენ, რომ საკმარისია ბიბლიის შესწავლა სახლში. ბიბლიის ასეთი შესწავლა აუცილებლად მიიყვანს პიროვნებას ტრადიციულ ქრისტიანულ სწავლებამდე, რაც დაუშვებელია“ (Watchtower აგვ. 15, 1981). ამგვარად, ჩარლზ რასელის სწავლება, რომელსაც იგი ბიბლიის ჭეშმარიტი გაგებისათვის სავალდებულოდ ხდიდა, თანამედროვე საზოგადოების მიერ იგნორირებულია. თუმცა რასელის მიმდევართა რიცხვი იზრდებოდა, მისი პირადული ცხოვრება დაღმა მიექანებოდა. 1912 წელს რასელმა უჩივლა ერთ-ერთ ბაპტისტ ხუცესს, რომელიც ცილისწამებაში დაადანაშაულა (ქრისტიანული სწავლებით კი ხუცესი სასამართლოში არ შეიძლება წარდგეს ხუცესზე საჩივრით, რადგან ჩვენი ერთადერთი მსაჯული, გამასამართლებელი, ღმერთია). სასამართლო პროცესზე აღმოჩნდა, რომ მომჩივანმა ნამდვილად ვერ ამოიკითხა ორიგინალური ახალი აღთქმის ტექსტიდან ასოები, თუმცაღა თავდაპირველად დაიფიცა, რომ ბრწყინვალედ იცოდა ძველი ბერძნული (ახალი აღთქმის ყველა წიგნი, მათეს სახარების გარდა, დაიწერა ძველ ბერძნულ ენაზე. მათეს სახარება დაიწერა არამეულად). ამათანავე, გაირკვა, რომ თუმცა რასელი ხუცესის ტიტულზე აცხადებდა პრეტენზიას, მისთვის ხელი არავის დაუსხამს. „თვითმარქვიას“ სასამართლო ბატალიები ამით არ დასრულებულა. ერთი წლის შემდეგ მან გაყრის თაობაზე სასამართლო პროცესი წააგო თავის მეუღლესთან. მას წაუყენეს ბრალდებანი: „უაზრო თავმოყვარეობა, ტირანიისაკენ ლტოლვა და არაღირსეული მოქცევა უცხო ქალებთან“. მოგვიანებით გამოაშკარავდა მისი ბინძური მაქინაციებიც „სასაწაულმოქმედ“ ხორბალთან დაკავშირებით, რომელმაც რასელს სოლიდური შემოსავალი მოუტანა. ფედერალურმა ხელისუფლებამ აიძულა იგი მოტყუებული ფერმერებისათვის დაებრუნებინა ფული. ასეთია ზნეობრივი სახე „იეღოვას მოწმეთა“ სექტის დამაარსებელ ჩარლზ რასელია, რომელმაც დაწერა ბიბლიის განმარტებათა შვიდტომეული, მიუხედავად იმისა, რომ არ იცოდა არცერთი ბიბლიური ენა, არ უსწავლია არცერთ საღვთისმეტყველო სკოლაში, არ იცნობდა ფილოსოფიას და დამთავრებული ჰქონდა მხოლოდ დაწყებითი სკოლის რამდენიმე კლასი, სამაგიეროდ, თავის უვიცობას იგი გაბედული რიხიანობით უკეთებდა კომპენსაციას. ჩ. რასელი გარდაიცვალა 1916 წელს და მისი ადგილი დაიკავა იმ დროს ცნობილმა ადვოკატმა იოსებ რუტერფორდმა, რომელიც მანამდე ბაპტისტი იყო და მხოლოდ 1906 წლიდან გახდა „საგუშაგო კოშკის საზოგადოების“ წევრი. მისი მოღვაწეობის პერიოდში (1917-1942 წწ.) ორგანიზაციის ავტორიტეტი ერთიორად გაიზარდა. მან საფუძველი დაუდო „სიახლეთა ეპოქას“; რუტერფორდი სახეს უცვლიდა, და ხშირად საერთოდაც უარყოფდა რასელისეულ სწავლებებს, ოღონდ თავის ცვლილებებს იგი ამართლებდა „ღვთის ახალი, პროგრესული გამოცხადებით“, რომელიც მას უბიძგებდა, რათა „ახალი შუქი“ მოეფინა თავისი წინამორბედის იდეებისათვის (იხ. Edmond Guss, Apostles of Denial... Grond Rapids, M, I, 1972). რუტერფორდს ამ მიზეზით რასელის მრავალი მიმდევარი ჩამოშორდა, რადგან ისინი ხედავდნენ, რომ მისი სწავლება ეწინააღმდეგებოდა სექტის დამაარსებლის სწავლებას. ისინი თვლიდნენ, რომ რასელის მოძღვრება შთაგონებული იყო ზეციდან და, ამგვარად, მისი სწავლების შეცვლა ღვთის გმობის ტოლფას ცოდვას წარმოადგენდა. ამის მიუხედავად, საზოგადოების მიმდევართა უმეტესობა, რუტერფორდის ერთგული დარჩა და უსიტყვოდ დაემორჩილა მის მიერ შეცვლილ სწავლებას, რათა თავიდან მოეშორებინათ თავიანთი დამაარსებლის შერყეული რეპუტაცია. საზოგადოების წევრებმა, 1931 წლიდან, კოლუმბიის ყრილობის შემდეგ, დაირქვეს „იეღოვას მოწმეთა საზოგადოება“. ამ დროიდან მოყოლებული მათ მთავარ ამოცანად იქცა არა მარტო ბიბლიის შესაწავლა, არამედ თავიანთ სარწმუნოებაზე ხალხის მასიური გადაბირება და მათი აზროვნების შეცვლა. მათი ჟურნალი „საგუშაგო კოშკი“ უფასოდ რიგდებოდა ქუჩებში. მათი ქადაგების ტონი უფრო მკვახე გახდა. რუტერფორდის ქადაგებებში პირდაპირი მოწოდებანი იყო ყველა ქრისტიანული მიმდინარეობის წინააღმდეგ. მესამე, ნათან კნორის, პერიოდში (1942-1977 წ.წ.) „იეღოვას მოწმეთა“ რაოდენობა სწრაფად გაიზარდა. კნორმა დააფუძნა ე.წ. გალაადის სკოლა, სადაც ყოველწლიურად ამზადებდნენ სექტის მქადაგებლებს. მან გაზარდა სექტის მისიონერული ფუნქციები, სხვადასხვა ქვეყნებში მრავალი განყოფილება დააარსა. ამავე პერიოდში, 1950 წელს, ინგლისურ ენაზე შესრულდა ბიბლიის ხელახალი თარგმანი, სახელწოდებით „ახალი ენის თარგმანი“. მთარგმნელთა ვინაობა მკაცრად გასაიდუმლოებულია. ამ თარგმანში „იეღოვას მოწმეთა“ მოძღვრების სასარგებლოდ მრავალი ადგილია შეცვლილი. მანამდე არცერთი ქრისტიანული სექტა არ გაკადნიერებულა ასე, რადგან ყველას ეშინოდა ბიბლიის შემდეგი სიტყვების: „მე ვმოწმობ ყველას მიმართ, ვინც ისმენს ამ წიგნის წინასწარმეტყელვების სიტყვებს: თუ ვინმე რასმე დაურთავს მათ, ღმერთი დაურთავს მას წყლულებს, რომელიც სწერია ამ წიგნში. და თუ ვინმე რასმე მოაკლებს ამ წიგნის წინასწარმეტყველების სიტყვებს, ღმერთი მოაკლებს მას წილს სიცოცხლის ხისას და წმიდა ქალაქისასა და იმისას, რაც სწერია ამ წიგნში“ (გამოცხ. 22, 18-19). აღსანიშნავია ის გარემოებაც, რომ ბიბლიის არცერთი სერიოზული მკვლევარი და ძველი ენების სპეციალისტი არ ეთანხმება ამ ახალ თარგმანს, რადგანაც იგი არაზუსტად და ტენდენციურად მიაჩნიათ. მეოთხე, ფრედერიკ ფრანცის, პერიოდს (1977-1992 წ.წ.) შეიძლება ეწოდოს კრიზისული, რადგან ამ დროს ათასობით მიმდევარმა დატოვა სექტა; ისინი ახლოს გაეცნენ მის ისტორიას, წარმომავლობას, მოქმედების მეთოდებს და დარწმუნდნენ, რომ ეს ორგანიზაცია არ იყო ღვთაებრივი. პრეზიდენტმა თავისი საქმიანობა იმით დაიწყო, რომ გამოცემული ლიტერატურის ფასი გაიზარდა, კერძოდ, 1978 წლის იანვრიდან „საგუშაგო კოშკის“ ერთი ეგზემპლარი ორჯერ გაძვირდა. წიგნი - „შენ შეგიძლია იცხოვრო მარადიულად სამოთხეში დედამიწაზე“ (ინგლ. ენაზე, 1982 წ.) 3 დოლარი ღირს, ხოლო თექვსმეტფურცლიანი ბროშურა: „ნახე! მე ვქმნი ყველაფერ ახალს“ - 30 ცენტი. როგორც ხედავთ, იეღოველთა ლიტერატურა, რომელიც ჩვენთან უფასოდ რიგდება, ევროპასა და ამერიკაში იყიდება. ამდენად, ჩვენთან მათი მიზანი გამოკვეთილია: „...ტკბილმეტყველებითა და შემპარავი სიტყვით აცდუნებენ უმანკოთა გულებს“ (რომ. 16, 18) და დაღუპვისკენ მიჰყავთ ისინი, ამერიკასა და ევროპაში კი, სადაც მყარად აქვთ ფესვები გადგმული, ამ ჟურნალებით საკმაოდ დიდ შემოსავალს იღებენ. თვით პრეზიდენტის უახლოეს ნათესავს, რაიმონდსაც კი (რომლისთვისაც ფრანცი ბიძა იყო) გაუცრუვდა იმედები მას შემდეგ, რაც ახლოს გაეცნო იეღოველთა საზოგადოებას. თავის წიგნში - „სინდისის კრიზისი“ - იგი საფუძვლიანად ასაბუთებს, თუ რატომ არ შეიძლება ამ საზოგადოებას ღვთივსულიერებაზე ჰქონდეს პრეტენზია. იყო რა იეღოველთა სექტის ერთ-ერთი წამყვანი ლიდერი, მან გამოააშკარავა სექტის მართვის მრავალი დაფარული მექანიზმი; დახატა ავტორიტარული პიროვნებების პორტრეტები, რომლებიც არაფერზე იხევენ უკან, ოღნდაც კი შეინარჩუნონ ძალაუფლება და საკუთარი თავი ზეშთაგონებულად წარმოაჩინონ. თავის აზრს, რომ იეღოველთა საზოგადოება არ არის ღვთივსულიერი, რაიმოდი შემდეგი ფაქტებით ამტკიცებს: 1. „ბიბლიის ტექსტების შერყვნა და დამახინჯება; 2. ცრუ წინასწარმეტყველებათა დახვავება; 3. სექტის სწავლა-მოძღვრების მკვეთრი შეცვლა; 4. სიცრუე და მანკიერებათა დაფარვა; 5. ოჯახური კავშირების რღვევა. ის აქვე აღნიშნავს, რომ სექტის ბევრი ხელმძღვანელი ძალზედ სუსტად ერკვევა ბიბლიაში. მთელი ყურადღება გადატანილია არა ღმერთის ერთგულებაზე, არამედ საზოგაოდოების მორჩილებაზე. საზოგადოება მუქარის მეთოდს იყენებს მათ წინააღმდეგ, ვინც გაბედავს ეჭვი შეიტანოს მის ჭეშმარიტებაში. და ბოლოს, სამწუხაროდ, დღესაც მათ გადმოსროლილ ანკესს კვლავ ეგება მრავალი გულუბრყვილო ადამიანი, რომელთაც იეღოველები ჰპირდიან ყველა რელიგიურ შეკითხვაზე პასუხის გაცემას და პირადი ცხოვრებისეული გაჭირვებიდან გამოსავალს. ამავე დროს ამპარტავნულად აქებენ საკუთარ მორალურ თვისებებს. საერთოდ, ალოგიკურია მათი მსჯელობა. შევეხებით რამდენიმეს: მათი რწმენით, არ შეიძლება ომში წასვლა, სამშობლოს დაცვა. ასევე, არ შეიძლება სასიკვდილოდ განწირულ შვილს სისხლი გადაუსხა. მათი ოჯახური კავშირებით არამყარია, რადგანაც მამა აცხადებს: „აუცილებლობის შემთხვევაში ოჯახის ღირსებას არ დავიცავ, რადგან ეს ღვთის საწინააღმდეგოაო“; საკუთარი თავი ბოლო ჟამის ჭეშმარიტ მქადაგებლად მიაჩნიათ და ა.შ. ბოლოს, მოვიყვანთ პავლე მოციქულის სიტყვებს: „არიან კაცნი, რომელნიც გამღვრევენ თქვენ, და ცდილობენ შერყვნან ქრისტეს სახარება. მაგრამ თვით ჩვენც, გინდა ანგელოზი ზეცით, რომ გახარებდეთ არა იმას, რაც აქამდე გვიხარებია თქვენთვის, შეჩვენებული ვიყოთ. რაც უწინ მითქვამს, ახლაც იმასვე ვიტყვი: თუ ვინმე გახარებთ სხვა რამეს, გარდა იმისა, რაც მიგიღიათ, შეჩვენებული იყოს“ (გალ. 1, 7-9). გაითავისეთ პავლე მოციქულის შემდგომი შეოგნებაც: „ნურც ვინ გაცთუნებთ ფუჭი სიტყვით, ვინაიდან ამისათვის მოიწევა რისხვა ღმრთისა ურჩობის ძეთა თავზე“ (ეფეს. 5, 6).
  12. ბოდიალა ეს არის ეკლესიის მოწოდების არასწორი გაგება.არ ასწავლის ეკლესია მსგავს არაფერს. არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს შეყვარებულებს შორის ასაკს.
  13. ეხლა რომ იმდენად არაფერი გვიჭირს, იმიტომ ლაპარაკობ ასე დალხენილად არა? აი მართლა არ ყოფილიყო ეკლესია და სულიერი ძალა საქართველოში და შენ მანდ იჯდებოდი და მე აქ! მე მაგ კითხვას უკვე ვუპასუხე და შენ არ უპასუხე ჩემ კითხვას, თუ როგორ ვიმარჯვედით ეს ერთი მუჭა ხალხი ამხელა მტერზე? როგორ მოვედით დღემდე? არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს დიდი ერები ქრისტეშობამდე გადაშენდნენ, თუ იმის შემდეგ. ფაქტია, რომ გადაშენდნენ. ჩვენ გაქრისტიანებამდე არაფერი გვიჭირდა. თუ არ გესმის საქართველოს ისტორია, აზრი არ აქვს ამ საუბარს. საქართველოს ყოველთვის ხიბლავდა მტერი ურიცხვი სიმდიდრით და მატერიალური კეთილდღეობით, თუკი ქრისტიანობას დატოვებდა. მაგრამ სწორედ ქრისტიანობას ეწირებოდა ქართველობა და ქრისტიანთა სიძულვილის გამო არ დაშრეტილა ცეცხლი საქართველოში! ადამიანი რომ აზროვნებდეს და ანბანს ქმნიდეს, ამას არ ჭირდება დიდი საღვთისმეტყველო განათლება. ეხლა კი შენ მიპასუხე:14 წლის გოგონამ მთელი საქართველო ქრისტიანობაზე მოაქცია და როგორ? ნუ გადასწვდი ფარნავაზს, ქუჯის და იმის წინანდელ ქართველობას. მირიან მეფიდან დავიწყოთ, როცა ქრისტეს თაყვანისმცემლობა დადგინდა და როცა იგი შეიქმნა ქართველი გმირების ერთადერთ სათაყვანებელ პიროვნებად.
  14. mama აი, სრული ბედნიერებისთვის ეგღა გვაკლდა რომ მუსულმანმა ჩაყოს ცხვირი ეკლესიის ბიუჯეტში და ანგარიშები უკონტროლოს. თუკი განსხვავებული აღმსარებლობის ადამიანებს რაიმე პრეტენზია აქვთ ბიუჯეტის შევსებაში, მაშინ სახელმწიფოს უნდა მიმართონ, ვინც ამას განაგებს, რადგან ეკლესია არ სთხოვს სახელმწიფოს ფულს. ყველაფერი ნებაყოფლობით ხდება. სახელმწიფო უამრავ დაწესებულობას აფინანსებს, რომლებსაც თითქმის კარგი არაფერი მოაქვთ ქვეყნის სასიკეთო მომავალში. რატომ ასეთ შემთხვევებს არ აქცევთ ყურადღებას? ეკლესიები შენდება და უნდა შენდებოდეს მართლმადიდებლებისთვის, რადგან ქართველების ძალიან დიდი ნაწილი სწორედ ამ აღმსარებლობისაა. ეს საქართველოა და არა არაბეთი, რომ მეჩეთები იგებოდეს. ანუ რა გინდა ეხლა, რომ მეჩეთების, აშრამებისა და სინაგოგების მშენებლობაც ეკლესიამ დააფინანსოს? იმ ქვეყნებში, სადაც ქართველების გარკვეული ნაწილი იმყოფება, განა ასე ზრუნავენ მათზე? გინახავს სადმე, რომ რომელიმე ქვეყანა ეკლესიებს უგებდეს იქ ჩასულ ქართველ ემიგრანტებს? და თუკი არ მოწონთ ასე ყოფნა საქართველოში მცხოვრებ რელიგიურ უმციესობის წარმომადგენლებს, მაშინ წაბრძანდნენ იქ, სადაც უკეთესად მოეპყრობიან და სალოცავ ტაძებს აუშენებენ სიტყვებით: შენი ჭირიმე, შენ გენაცვალეო! საერთოდ კითხვაზე კითხვით არ პასუხობენ, მაგრამ ამ შემთხვევაში უფრო გასაგებად რომ წაიმართოს საუბარი, გკითხავ:რას უნდა აკეთებდეს ეკლესია და არ აკეთებს? რითია წარმატებული, მატერიალურად? მაშინ გეთანხმები თუ "წარმატებაში" ამას გულისხმობ.
×
×
  • შექმენი...