Jump to content
Planeta.Ge

რა ენაზე მეტყველებდნენ აიეტი და მედეა?


Recommended Posts

ქართველები–ქართები ჩამოვიდნენ ქალდეიდან . აზომ ჩამოიყვანა – ალექსანდრე მაკედონელის მხედარმთავარმა.წყარო “მოქცევაჲ ქართლისაჲს”
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

წმინდა ნინოს ღვიძლი ენა.

როგორ, წმინდანებსაც აქვთ ღვიძლები? :)) :))

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

 

სიტყვასიტყვით გავიმეორე მოსე ჯანაშვილის ციტატა. გაზეთი ,,ერთობა". 1920 წელი # 167 -27 ივლისი გვერდი 3. ,, საქართველოს ორი ღერძი/ ჭანეთი და საინგილო".სმაილკები მას გადაუგზავნე.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

გაზეთი ,,ერთობა". 1920 წელი # 167 -27 ივლისი გვერდი 3.

ეგ ერთი საუკუნის წინ იყო :)

რამე ახალი თქვი შენ

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ქართველები–ქართები ჩამოვიდნენ ქალდეიდან . აზომ ჩამოიყვანა – ალექსანდრე მაკედონელის მხედარმთავარმა.წყარო “მოქცევაჲ ქართლისაჲს”

ეს მეც გამიგია და ასევე გამიგია, რომ მათ დაირქვეს - ქართები..და არ იყვნენ იბერიელები, ანუ აღმოავლეთ საქართველოს მკვიდრნი..?

როგორ, წმინდანებსაც აქვთ ღვიძლები?

წმ. ნინო ლაზი რომ იყო, ეს კაი ხნის ამბავია.. :) და ისე კი ისტორია საერთოდ, რომ არაასპროცენტიანია და ღუი ევო ზნაეტ, სინამდვილეში რა როგორ იყო, ეგ სხვა საკითხია.. :)

Edited by Shaten
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

და ისე კი ისტორია საერთოდ, რომ არაასპროცენტიანია და ღუი ევო ზნაეტ, სინამდვილეში რა როგორ იყო, ეგ სხვა საკითხია.. :)

ისტორია აღარ მიყვარს :beee: იმდღეს ლექტორს ვეჩხუბე ამაზე :D თავდაჯერებით გვიმტკიცებდა ქსერქსეს 20(ეს ნული საღაიდან მოიტანა :brr: ) მილიონიანი არმია სამასმა სპარტანელმა დაამარცხაო :)) :))

წმ. ნინო ლაზი რომ იყო, ეს კაი ხნის ამბავია..

ეს ნამეტანია :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ისტორია აღარ მიყვარს იმდღეს ლექტორს ვეჩხუბე ამაზე თავდაჯერებით გვიმტკიცებდა ქსერქსეს 20(ეს ნული საღაიდან მოიტანა ) მილიონიანი არმია სამასმა სპარტანელმა დაამარცხაო

ამის რა გითხრა.. :D

ეს ნამეტანია

კაპატოკიაში ლაზები რომ ცხოვრობენ ისიც ნამეტანია?! თუ ნინო კაპადოკიელი, რომ იყო, ეს არ იცი.. ახლა 100პოცენტიანი ისტორიის უტყუარობაში დარწმუნებული ნამდვილად არავინ არაა, მაგრამ ეს სხვა საკითხია.. კი ბატონო შეიძლება კაბადოკიელი ბერძენიც იყო.. :) მე, პირადად მკიდია წმინდანების ამბავი, ქე იცი შენ.. :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

კაპატოკიაში ლაზები რომ ცხოვრობენ ისიც ნამეტანია?!

ეს პირველად მესმის :read: :titebi:

მკიდია წმინდანების ამბავი, ქე იცი შენ..

შენ გაიხარე :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ერთი ვერსიით ასურელი იყო, მეორეთი - ლაზი.. რავი რას გაიგებ, მაგრამ - "ნამეტანია", ნამდვილდ არაა.. :-)))

 

ეს პირველად მესმის

ახლა მეც დამაეჭვე.. :D მოიცა, კაპადოკიაში არაა, თურქეთის ტერიტორიაზე, ლაზები რომ ცხოვრობენ, აბა სად? :user:

Edited by Shaten
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

საქართველოს ორი კედრი ჭანეთი და საინგილო. მოსე ჯანაშვილი.

 

(გაზეთი ერთობა 1920 #167 27 ივლისი გვერდი 3. )

 

.... დღეს ჭანეთს ანუ ლაზისტანს შეადგენს რიზეს და ათინას ოლქები. საცა ზოგიერთნი უჩვენებენ 100000 მდე მკვიდრს მოსახლეს , ზოგნი კი ამ მოსახლეობას 200000 მდე სთვლიან . უწინ კი ქრისტეს დაბადებამდის წინა საუკუნებშიჭანელებს (ლაზებს) ეკავათ ჭოროხს ოქით შავი ზღვის პირპირ და მდინარე ღალის აქეთ მთელი მიდამო. ალექსანდრე მაკედონელის ჭამს (4 საუკუნე . ქრისტეს წინ). აქ ცხოვრობდნენ მაკრონები დედა ქალაქით ტრაპიზონი , მერე მოსინიკები და შემდეგ ხალიბები–ხალდნი და კაბადოკიელნი.. ხოლო შემდეგ საუკუნეებში ჩანან :

ბიზერები:ჭოროხის იქით, დაბებით. აპსარუს, არქაბის, მორთულა, ათინა –ათენა, ადიენუს.

ჭანები: დაბებით.რიზე აწყურის წყალზე, ოფის ოფიას წყალზე, სუსურმენა პისუს წყალზე.

კოლხები (ჩოლეჰი) ქალაქებით ტრაპიზონი და ჰელმონასა.

დრილები : კოლხებ ზემო.

მაკრონები დრილებ ზემო მთებისკენ , დაბით ზიგანა.

მოსინიკები: დაბებით , ცერაზუს,ტრიპოლის.

ტიბარენები : დაბით ფარნაკია.

ხალიბნი (ხალდნი) : დაბით კოტიორა, ორდუ, თემისკარა–თემისცირა.

კაბადოკიელნი (კათბადუკიელნი) დასახლებულ თემთა შიგნით ღალისის რკალივით მინადენობას აქით.ქალაქებით მაზაკა, თავია, ზამა, შორობა, მაღალასსა, გარშაურა და სხ.

ღალასს აქით სივრცეს , როგორც იუწყება მოგზაური გერასიმე ნადარეიშვილი, საბერძნეთი დღესაც ისევ უწოდებს მისს ძველ სახელს , ლაზისტანს (ლაზიკას).

ეს ის ქვეყანაა, საცა ჭანის ქალისგან ქრისტეს წინა საუკუნის 20 წელს დაიბადა გეოგრაფოსი სტრაბონი, დაწვრილებით აღწერა ივერიისა მის მშვენიერ კრამიტით გადახურულ სახლებიან ქალაქებისა, აქ მოღვაწეობდა ქართველ ერის მადიდებელი მიტრიდატ დიდი, რომელმაც შეიერთა რა ქართველი ტომები და ბოსფორი, (ყირიმი) და გააჩინა ძლიერი ფლოტი, რომელიც შესდგებოდა სამხედრო გემით, დაიპყრო მაკედონია, და ათინა და სასიკვდინო ომი გამოუცხადა ძლიერ რომს, მაგრამ დამარცხდა შვილის მახარას ღალატით 63 წელს.

აქ აღორძინდა და აქედან მცხეთას მოვიდა საქართველოს განმანათლებელი წმ. ნინო.

აქაურნი იყვენენ დიდი ბასილი, დიდი ათანასე, სვიმონ მესვეტე, , რომელმაც ქართლს გამომგზავნა 13–ნი მამანი (შიო ღვიმელი, იოანე ზედაზნელი, ანტონი მარტყოფელი და სხვ)

მე 4 მსოფლიო კრების განაჩენზე ხელს აწერენ : ,, თეოდორე ეპისკოპოსი ლაზთა ქვეყნის ფაზიზისა,“ , ,, იოანე ეპისკოპოსი ლაზთა ქვეყნის პეტრასი“ (დღევანდელი ციხისძირი : შენ ჩემია).........

 

 

დიდ და ვრცელ ლაზისტანიდან დღეს როგორც ვთქვით , დარჩა მხოლოდ ორი ოლქი. რიზესი და ითინის. აქ ლაპარაკობდნენ თავიანთ ჭანურ კილოზე, , ხოლო ამ ოლქებს გარეშეებს უკვე დაუვიწყნიათ ღვიძლი ენა. და გადაგვარებნულან ზოგი ბერძნად ზოგი ოსმალოდ. აქეთურ ჭანებს აქვთ თავიანთი ლამაზი ქალაქები რიზე, ათინა, არქაბი. და დაბები, სოფა, აფიშხო, ბულეფი, სულეთი, დუდრევანი. ...."

 

ჭანეთი იყო და არა კაბადოკია. კაბადოკია მიშნავ ,,ლამაზი ცხენების ქვეყანას" . ჭანეთსი კი ცხოვრობდნენ ჭანები, დღევანდელი ლაზეთი დიდ ჭანეთის ნაწილია. 12 საუკუნემდე ინარცუნებდნენ ჭანები (სახლელეთო) თავის იდენტობას. გაუგებარია, რატომ არ ისწავლება ეს სკოლებში? რა არის აქ მიუღებელი. 1877 წ გაზეთ ივერიაში (#14 -17) გამოქვეყნდა დავით ჩუბინოვის (ჩუბინაშვილი) ნაშრომი. ,, ეტნოგრაფიული განხოლვა ძველთა და ახალთა კაბადოკიის ან ჭანეთის მკვირდთა მოსახლეთა" სადაც ყველაფერი დოკუმენტალურად , წყაროებზე მითითებით წერია. ეს ნაშრომი ფრანგულ ჯურნალ Revue de Lingaistque-ში დაიბეჭდა ითარგმნა პეტრე მირიანაშვილის მიერ.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ეს ნაშრომი ფრანგულ ჯურნალ Revue de Lingaistque-ში დაიბეჭდა პირველად . სათაური,, კაბადოკია ანუ ლაზისტანი".
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მე დავიბადე ქალაქ-ამასია კაპადოკიაში. დედაჩემი იყო კაპადოკიელი-ლაზი-ჭანური წარმოშობისა.კაპადოკიელები ლაპარაკობენ ამ ხალხთა ენაზე."

სტრაბონი

ივანე ლოლაშვილი ,,ქართული წიგნისა და მწერლობის საწყისებთან.თბილისი 1978 წ გვ 52.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...