Jump to content
Planeta.Ge

ეს რა ნახა ჩემმა თვალებმა!


Recommended Posts

გუშინწინ, 7,5-წლიანი შესვენების შემდეგ, ვიყავი ბათუმში. მე ასეთი განადგურებული ქალაქი საქართველოშიც არ მინახავს. ვგულისხმობ ქალაქის საკმაოდ მნიშვნელოვან ნაწილს პორტი-ძველი ბაზარი-საპატრულო (იმის იქით არ წავსულვარ, დრო არ მქონდა). ისეთი სიტუაციაა, რომ ჯიპითაც კი გაგიჭირდება სიარული. ადგილობრივებმა მითხრეს, მარტო ერთი პიტაჩოკი კეთდება და ბულვარიო, დანარჩენი, აი, ასეთ დღეშია და თანაც არაერთი წელიო.

 

უკეთესი სიტუაცია არც ქობულეთშია. მთავარ ქუჩაზე (არ ვიცი, რა ჰქვია), მიუხედავად უამრავი იამკისა, კიდევ შეიძლება გავლა, მაგრამ, აი, იმის პარალელური რომ არის (არც იმის სახელი ვიცი), უკვე ტრაქტორი უნდა, თორემ სხვა სახის ტრანსპორტი ვერ გაივლის.

 

ამას მიმალავდით, მიშისტებო?!

 

აქ არისა, მგონი, აჭარელი იუზერი, და თქვას, ვტყუი თუ არა.

 

ღმერთო, შენ გვიშველე ამათ ხელში :vedreba:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Grig

გუშინწინ, 7,5-წლიანი შესვენების შემდეგ, ვიყავი ბათუმში. მე ასეთი განადგურებული ქალაქი საქართველოშიც არ მინახავს. ვგულისხმობ ქალაქის საკმაოდ მნიშვნელოვან ნაწილს პორტი-ძველი ბაზარი-საპატრულო (იმის იქით არ წავსულვარ, დრო არ მქონდა). ისეთი სიტუაციაა, რომ ჯიპითაც კი გაგიჭირდება სიარული. ადგილობრივებმა მითხრეს, მარტო ერთი პიტაჩოკი კეთდება და ბულვარიო, დანარჩენი, აი, ასეთ დღეშია და თანაც არაერთი წელიო.

 

უკეთესი სიტუაცია არც ქობულეთშია. მთავარ ქუჩაზე (არ ვიცი, რა ჰქვია), მიუხედავად უამრავი იამკისა, კიდევ შეიძლება გავლა, მაგრამ, აი, იმის პარალელური რომ არის (არც იმის სახელი ვიცი), უკვე ტრაქტორი უნდა, თორემ სხვა სახის ტრანსპორტი ვერ გაივლის.

 

გახრჩობს არა ბოღმა და დეზლი!? :murtaza:

გშურს ხომ ბათაუმის და ქობულეთის აღმშენებლობის მასშტაბების!? :murtaza:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

აბა ასლანა ჯობდა?! :mubaraq:

 

აქ არისა, მგონი, აჭარელი იუზერი, და თქვას, ვტყუი თუ არა.

კი აქა ვარ და პასუხიც გაგეცი. ;)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

გშურს ხომ ბათაუმის და ქობულეთის აღმშენებლობის მასშტაბების!?

 

ვისაც ჩვენი ბათუმი არ უყვარს, მე იმათი ერევანი მო...ან. :givi:

Edited by mtidan
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Grig

მაგრამ, აი, იმის პარალელური რომ არის (არც იმის სახელი ვიცი), უკვე ტრაქტორი უნდა, თორემ სხვა სახის ტრანსპორტი ვერ გაივლის.

რუმ გაივლი იმას აღმაშენებლის გამზირი ქვია (ყოფილი ლენინის ქუჩა, ყველაზე გრძელი ქუჩა ყოფილ სსრკ-ში), რუმ ვერ გაივლი იმას რუსთაველის გამზირი ქვია.

 

დღესდღეობით ბათუმში ყველაზე მომგებიანია ავტომობილების ტექნიკური მომსახურების სერვიცი.

დანგრეული ქუჩები დასაქმებას ხელს უწყობს. :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Lo Janko

 

უკან რომ ვბრუნდებოდი ბათუმიდან, გვიანი ღამე იყო და გზა აგვერია რკინიგზის სადგურთან - აღმაშენებლის ნაცვლად, რუსთაველზე გადავუხვიეთ და რასაც ვნახავდით, თავად იცი უკვე.

 

ასლანას დროს ასეთი განადგურებული არ იყო აჭარა - დედას ვფიცავარ (ბოლოს 2003-ში ვიყავი დასასვენებლად). შემიძლია დავიგინო კიდეც :yes:

 

სამწუხაროდ, ფოტოები ვერ გადავიღე. რომ მცოდნოდა, აუცილებლად წავიღებდი აპარატს.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Grig

ასლანას დროს ასეთი განადგურებული არ იყო აჭარა - დედას ვფიცავარ (ბოლოს 2003-ში ვიყავი დასასვენებლად). შემიძლია დავიგინო კიდეც

არ დაიგინო, ეს სამშობლოს ღალატის ტოლფასია. ;)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ვახ აბა მსოფლიოს საუკეთესო კურორტნი ქალაქიო, ამდენი ხუთვარსკვლავიანი სასტუმრო მოსკოვში არ არის და ამფერი გზები ფორმულა ერთსაც კი შეშურდებოდაო კაცო, მილიონი ტურისტიო და ჰამბები დაგვაბოლეს არა? : )))

 

გურჯისტანი აუცილებლად გაბრწყინდების!

2012-ში :givi:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

გუშინწინ, 7,5-წლიანი შესვენების შემდეგ, ვიყავი ბათუმში. მე ასეთი განადგურებული ქალაქი საქართველოშიც არ მინახავს. ვგულისხმობ ქალაქის საკმაოდ მნიშვნელოვან ნაწილს პორტი-ძველი ბაზარი-საპატრულო (იმის იქით არ წავსულვარ, დრო არ მქონდა). ისეთი სიტუაციაა, რომ ჯიპითაც კი გაგიჭირდება სიარული. ადგილობრივებმა მითხრეს, მარტო ერთი პიტაჩოკი კეთდება და ბულვარიო, დანარჩენი, აი, ასეთ დღეშია და თანაც არაერთი წელიო.

 

უკეთესი სიტუაცია არც ქობულეთშია. მთავარ ქუჩაზე (არ ვიცი, რა ჰქვია), მიუხედავად უამრავი იამკისა, კიდევ შეიძლება გავლა, მაგრამ, აი, იმის პარალელური რომ არის (არც იმის სახელი ვიცი), უკვე ტრაქტორი უნდა, თორემ სხვა სახის ტრანსპორტი ვერ გაივლის.

 

ამას მიმალავდით, მიშისტებო?!

 

აქ არისა, მგონი, აჭარელი იუზერი, და თქვას, ვტყუი თუ არა.

 

ღმერთო, შენ გვიშველე ამათ ხელში :vedreba:

 

ხო ეგრეა. იმიტომ რომ რეგვენები "აშენებენ"

არანაირი გეგმა არა აქვთ მშენებლობის. შეუთანხმებლად მუშაობენ სხვადასხვა ორგანიზაციები. დღეს ერთი თხრის, მერე მეორე..

დათხარეს წყლის მილების ჩასასმელად, ამოავსეს, დათხარეს თავიდან დენის კაბელების ჩასაწყობად. ამოავსეს ისევ დათხარეს ტელეფონის კაბელების ჩასაწყობად. ამოავსეს, ისევ დათხარეს გაზის მილების ჩასაწყობად და ა.შ.

ქალაქი ტალახით და ნაგავითაა სავსე.

ბათუმი თან თავის დროზე ჭაობიან ადგილას არის აშენებული. აქ მაღალსართულიანი სახლები არაა მიზანშეწონილი ასაშენებლად. ან თუ აშენებენ ფუნდამენტიც სათანადო უნდა ქონდეთ.

იმით კი რასაც ესენი აკეთებენ არა მგონია 3 ბალიან მიწისძვრასაც გაუზლოს იმ შენობებმა. ამას წინ მაგარი ქარი იყო და ერთი ასეთი სახლი თავიდან დარჩა ასაშენებელი, ქარმა დაშალა))

თან არა მარტო ბათუმში როგორც ვიცი, ყველგან მონოლიტური კარკასული ტიპით შენდება. ეს არ არის ჩვენი რეგიონისთვის საერთოდ მიზანშეწონილი. აქ უფრო სინკარული ტიპის სახლები უნდა იყოს როცა მაღალსართულიან სახლებს აშენებენ. რადგან ისინი უფრო მდგრადებია მიწისძვრების დროს. დრეკადობის უნარი აქვთ და ასე ძვრების დროს გამოყოფილი ენერგიის გატარების საშუალება. კარკასულები კი ერთიანად იძვრიან და ერთიანად ჩამოიშლებიან.

ბათუმში კი ეს სახლები უბრალოდ ჩაიძირება მიწაში სიმძიმით დროთა განმავლობაში და ამოყირავების საშიშროებაც ელით იმ ფუნდამენტებით რაზეც აშენებენ.

კომუნისტები 5 სართულიან სახლებზეც უფრო მძლავრებს აშენებდნენ ვიდრე ესენი 20-25 სართულიანებისთვის თხრიან.

თან ჩქარობენ და ამოთხრილ ნიადაგს არ აჩერებენ. ეს კი აუცილებელია, რონ რაღაც პერიოდში მიწა ჩაჯდეს და სიმკრივე მიიღოს.

თხრიან და ოირდაპირ ზედ აშენებენ. ადრე კი ამოთხრილს ერთ წელს მაინც აჩერებდნენ. და ასე იყო ყველგან. ეს წესი იყო.

ეხლა არანაირ წესებს არ იცავენ. მთავარია ადგილი იყოს პრესტიჯული და ნიადაგს ვინ იკვლევს და ვინ თვლის რა სახის ფუნდამენტი დაასხან? არავინ რადგან გაგებაში არ არიან არაფრის.

ჩამოდის მიშა და აქ ეს დავდგათო და მორცა. ისაა ინჯინერიც და არქიტეკტორიც. გაავსო უგემოვნო ქანდაკებებით და ათასი უბედურობებით ქალაქი. ბათუმიც ბათუნის სახეს კარგავს და სახეს თავი გავანებოთ, ქალაქსაც დავკარგავთ ასე თუ გაგრძელდა, დაილეწება ერთ დღეს ყველაფერი.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

asds

მილიონი ტურისტიო და ჰამბები

 

ეხლა მართლა შეიძლება მილიონი ტურისტი მივიღოთ, და შეიძლება ძალითაც ვეღარ გავყაროთ. იაპონელები ჩამოვლენ და მოეწყობიან.

მიშა გიხაროდენ. :givi:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მარტო ერთი პიტაჩოკი კეთდება და ბულვარიო, დანარჩენი, აი, ასეთ დღეშია და თანაც არაერთი წელიო.

არადა მეგონა უკეთესად იყო საქმე . :(

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Grig

აქ არისა, მგონი, აჭარელი იუზერი, და თქვას, ვტყუი თუ არა.

ყოველ წელს დავდივარ ქობულეთში და აშკარად იტყუები მანდ თუ ტრაქტორია საჭირო რომ ადამიანმა გაიაროს მაშინ 2004 წლამდე საერთოდ ვერტმფრენებით ყოფილა საჭირო გადაადგილება...

 

ბათუმი კი ძალიან მაგრადაა გაკეთებული და ყოველ წელს რომ ჩავდივარ სულ მიკვირს ასე საკაიფოდ რომ გააკეთეს შენ დანგრეული და გაუბედურებული ბათუმი სად ნახე არვიცი შეიძლება ბევრი სპირტიანი სასმელი დალიე...

 

ისე ზოგადად გზები კარგ მდგომარეობაში არაა იმიტომ რომ წყლის ახალი მილები გაყავთ + კანალიზაცია და ასე შემდეგ 2011-2012 წლიდან (ზუსტად აღარ მახსოვს წელი) ყველა სამუშაობი დამთავრდებაო და დაიგება ახალი ასვალტი...

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ჩეხეთში გუშინ ერთი იაპონელი არქიტექტორის სინტერესო რეპორტაჟი იყო.

საქმე ეხებდა მშენებლობის პარამეტრებს, რომელსაც იაპონიაში ხშირი მიწისძვრების გამო იცავენ.

 

მოკლედ ორი ვარიანტი; მყარ ნიადაგზე საძირკველი და შენობის კონსტრუქცია მეტი მოქნილია და რბილ ჭაობიან ნიადაგზე მეტი მყარი.

მთავარი სპეციფიკა არის რკინის კონსტრუქცია. ე.ი. შენობა ფაქტიურად არის რკინის კონსტრუქციის.

 

პირველ სართული არცერთ შემთხვევაში არ უნდა იყოს ღია, როგორც მაგალითად დაბლა დიდი მაღაზიებისთის და ა.შ. იყო შემთხვევები როდესაც ასეთი შენობა გადაიხარა მიწისძვრის გამო.

 

შემდგო რელიეფიდან გამომდინარე დიდი მნიშვნელობა ჰქონია შენობის კონსტრუქციას L ან X სტილში.

 

აბა რა ვიცი თუ იავენ ჩვენთან ამას.

ხო იაპონიაში უპირატესობა ენიჭებაო ხის შენობებს, ესენი მეტი გამძლე ყოფილან მიწისძვრის დროს.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Grig

 

 

ბათუმი კი ძალიან მაგრადაა გაკეთებული და ყოველ წელს რომ ჩავდივარ სულ მიკვირს ასე საკაიფოდ რომ გააკეთეს

 

ასეთი კმენტარები მომწონს. ის რაც ვნახე ფოტო მასალა "მაგრა გაკეთებულის", მაგ არქიტექტორს, დამკვთს და ამშენებლს თითები უნა გადაუმტვრიოს კაცმა. მსოფლიოში პლაჟებს ამწვანებენ, ესენი კი აბეტონებენ.

 

ე.ი. ბათუმის ნახვისას დიდი მნიშვნელობა ჰქონაი იმას თუ რა სათვალეები უკეთია ადამიანს. თუ ეს ფერადი ანცსათვალეა "მაგრად" არის გაკეთებული და თუ ჩვეულებრივი სათვალე, მაშინ ..............

 

 

ხო, თბილისიც მაგრდ არის გაკოლორიტებული, ბავშვის ნატრაც ფერებში. ესეც მაგრად არის ალაბთ.

 

ამ "დებილ" ჩეხეთში ისტორიულ მშენებლობის გვერდზე ასეთი მონატრაწი რომ ააშენო ან შეღებო დედას გიტირებენ. ეტყობა ჩეხები ვერ არიან რა მოტორზე.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • შექმენი...