Jump to content
Planeta.Ge

Recommended Posts

lasha1997

მგონი ნოღAიდელის აგრდა უკვე ყველას:)

აი მიშიკოს "ჯილა" ვალერიას ექსკლუზივი:

ვალერია ნოვოდვორსკაია - სმოლენსკის ტრაგედია უბედური შემთხვევის ინსცენირება იყო

 

 

 

სმოლენსკში მოხდარი ტრაგედიის სავარაუდო მიზეზებზე, ლეხ კაჩინსკის დაღუპვაში და ყირგიზეთის მოვლენებში რუსული ხელისუფლების სავარაუდო მონაწილეობაზე და იმაზე, რამდენად ახერხებს პუტინი პოსტსაბჭოთა სივრცეში კრემლის კონტროლის გაძლიერებას, `ინტერპრესნიუსი~ ცნობილ რუს უფლებადამცველს, პუტინის ხელისუფლების ოპონენტს ვალირია ნოვოდვორსკაის ესაუბრა.

 

- ქალბატონო ვალერია, როგორ შეაფასებდით სმოლენსკთან მომხდარ ტრაგედიას, რომლის შედეგად პოლონეთის პრეზიდენტი და პოლონეთის თითქმის მთელი პოლიტელიტა დაიღუპა?

 

- სმოლენსკის ტრაგედია უბედური შემთხვევის ინსცენირება იყო. ერთ დღეს განადგურდა პოლონეთის პოლიტელიტის მნიშვნელოვანი ნაწილი. როგორ შეიძლებოდა საფრთხისათვის თავის ისე შეგებება, რომ ვერავინ ვერასდროს ვერაფერს დაამტკიცებს. რაც მოხდა, მხოლოდ მოსკოვს აწყობდა. კრემლს კაჩინსკის მოშორება დიდი ხანია სურდა, პუტინი მას რუსეთის ყველაზე მთავარ მტრად აღიქვამდა. რუსეთი თავის მტრად მიიჩნევდა კაჩინსკის, იუშჩენკოსა და სააკაშვილს. მას შემდეგ, რაც კრემლმა იუშჩენკოს პოლიტიკური ასპარეზიდან მოშორება შეძლო, კაჩინსკი კი მოკლა, ახლა ნადირობას სააკაშვილზე დაიწყებს.

რუსეთს არ შეეძლო არ ესარგებლა პოლონეთის პრეზიდენტის კატინში დაგეგმილი ვიზიტით. პოლონეთის დელეგაცია რუსეთის ტერიტორიაზე საბჭოთა თვითმფრინავით არ უნდა შემოფრენილიყო. ყოვლად დაუშვებელი იყო პოლონეთის პრეზიდენტის თვითმფრინავის დაცვის სამხედრო თვითმფრინავების გარეშე რუსეთში ფრენა. არ შეიძლებოდა მიგდებულ სამხედრო აეროდრომზე დაშვების განხორციელებაზე ფიქრიც კი. არ შეიძლებოდა ერთ თვითმფრინავში მთელი პოლიტელიტის ჩასხდომა და რუსეთის საჰაერო სივრცეში კონტროლისა და პრესის გარეშე შემოფრენა.

მომხდარის წინა დღეებში რუსულ ტელეარხ `კულტურაზე~ კატინის ტრაგედიის შესახებ პოლონელი რეჟისორის ვაიდას ფილმის ჩვენება სატყუარა იყო იმისთვის, რომ პოლონეთის სამთავრობო დელეგაციაში რაც შეიძლება მეტი ხალხი ყოფილიყო. აი, რით მთავრდება კრემლის საუბრები დიდ სამამულო ომში ერთობლივ გამარჯვებაზე. აი, რით მთავრდება თამაშები რუსეთთან და სიცრუესთან. სხვათა შორის კრემლი კაჩინსკის იმასაც ვერ პატიობდა, რომ იგი საერთაშორისო ასპარეზზე საქართველოს ინტერესებს თავგანწირვით იცავდა.

 

- თქვენი ლოგიკით, იუშჩენკოს პოლიტიკური ასპარეზიდან ჩამოშორების, კაჩინსკის მოკვლის შემდეგ, კრემლის შემდეგი სამიზნე საქართველოს პრეზიდენტი სააკაშვილია?

 

- ამას მოსკოვი დიდი ხანია ცდილობს. საქართველოს ჰყავს შინაგან საქმეთა მინისტრი, რომელსაც მოფერებით `ვანიჩკას~ ეძახიან და ვიმედოვნებ, ბატონი ვანო მიხეილ სააკაშვილს ისეთ თვითმფრონავში ჩაჯდომის უფლებას არ მისცემს, რომელიც რუსეთში იქნება დამზადებული. იმედი მაქვს, ბატონი ვანო უფლებას არ მისცემს სააკაშვილს რუსეთის ტერიტორიაზე დაცვის გარეშე იფრინოს და რუსულ სამხედრო აეროდრომზე დაჯდომა გადაწყვიტოს. საქართველომ უნდა იცოდეს და არასოდეს დაივიწყოს, რომ რუსეთი საქართველოს მტერია.

 

- თქვენი აზრით, ყირგიზეთში განვითარებულ პროცესებში რამდენად ურევია რუსეთის ხელი?

 

- არ მგონია. უფრო სავარაუდოა, რომ კრემლი ცდილობს ყირგიზეთში შექმნილი ვითარება სათავისოდ გამოიყენოს და მღვრიე წყალში თევზი დაიჭიროს. იმის მომზადება, რაც ყირგიზეთში მოხდა, ძალიან ძნელია. ყირგიზეთში მომზადების გარეშეც, ისედაც საკმაო მიზეზი იყო ხალხის უკმაყოფილებისთვის.

მოსკოვმა ყირგიზეთში შექმნილი ვითარება სრულად გამოიყენა. აღიარა ახალი ხელისუფლება და იმავე წუთს დაიწყო ბიშკეკთან იმაზე საუბარი, რომ მათ ყირგიზეთიდან ამერიკული სამხედრო ბაზა გაიყვანონ. იმედს ვიტოვებ, ბიშკეკში კარგად ესმით, რომ მათ ამერიკელებისგან მეტის მიღება შეუძლიათ, ვიდრე რუსეთისაგან.

 

- ექსპერტთა უმრავლესობა ყირგიზეთში განვითარებულ პროცესებს სწორედ იმას უკავშირებს, რომ ბაკიევი ჯერ მოსკოვს დაჰპირდა, რომ ამერიკელებს ყირგიზეთში სამხედრო ბაზას არ მისცემდა, რისთვისაც რუსეთისგან კრედიტის სახით 2 მილიარდი რუსული რუბლი მიიღო, მაგრამ შემდეგ, როცა ვაშინგტონმა იმავე ბაზისთვის მას მეტი ფული გადაუხადა, ბიშკეკმა ამერიკელებს მანასის აეროდრომის გამოყენების უფლება დართო. . .

 

- ამაში გასაკვირი არაფერია. იმისათვის, რომ ბაკიევს ძალაუფლება შეენარჩუნებინა, უნდა შეექმნა რაც შეიძლება მეტი სამუშაო ადგილები და ნაკლები მოეპარა. პურისა და სამუშაოს გარეშე დარჩენილი ხალხი ქუჩაში გამოვიდა. თუ კარგად დაუკვირდებით, ყირგიზეთში, გარდა იმისა, რაც ობიექტურად ხდება, სახეზეა კლანებს შორის დაუნდობელი ბრძოლა.

 

- შეიძლება ითქვას, რომ პუტინი პოსტსაბჭოთა სივრცეზე სხვადასხვა ფორმით კრემლის კონტროლის აღდგენას ახერხებს?

 

- დიახ, ამის თქმა ნამდვილად შეიძლება. მე არ ვიცი ვინ არიან სმოლენსკის ტრაგედიის ავტორები, მაგრამ შემიძლია ვთქვა, რომ ისინი, ვინც პოსტსაბჭოთა სივრცეში კრემლის კონტროლის აღდგენაზე მუშაობს, მათ შორის პუტინი, ყველაზე მთავარი არაა. მათ სახელებს, ვინც კადრს მიღმა დგანან, ჩვენ ვერასოდეს გავიგებთ. არ მგონია, რომ პუტინის ტიპის პოლკოვნიკები სახელმწიფო უშიშროების კომიტეტში ახლა მთავარ როლს ასრულებდნენ.

უშიშროებამ რუსეთში ყველას პირში ბურთი ჩათხარა და გააჩუმა. კრემლს სააკაშვილის მოშორება ტანკების საშუალებით უნდოდა, მაგრამ ვერ შეძლო. ახლა, როცა იუშჩენკო უკრაინაში პრეზიდენტი აღარაა, კაჩინსკი მკვდარია, ქართველებს დიდი სიფრთხილე, გონიერება და იმავდროულად ჩვეული სიმამაცე და გამბედაობა გმართებთ.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Катастрофа, обезглавившая Польшу, еще долгие десятилетия будет предметом конспирологических теорий. С трагедиями подобного масштаба иначе и не бывает.

 

Список лидеров, погибших в авиакатастрофах, открывает премьер-министр Швеции Арвид Линдман, чей самолет потерпел аварию при взлете в декабре 1936 года, продолжают глава польского правительства в изгнании генерал Владислав Сикорский, самолет которого в 1943 упал в Средиземное море сразу после взлета из Гибралтара, генеральный секретарь ООН Даг Хаммаршельд (1961), премьер-министр Югославии Джемал Биедич (1977), президент Эквадора Хайме Рольдос Агилера (май 1981), влиятельнейший политик Панамы генерал Омар Торрихос (июль 1981), президент Мозамбика Самора Машел (1986), президент Пакистана генерал Зия-уль-Хак (1988), президент Македонии Борис Трайковский (2004)... В каждом из этих случаев есть почва для версий о заговоре. Ни одно из этих дел по-настоящему не закрыто. И чем больше проходит времени, тем все более хитроумными становятся версии.

 

В деле о гибели польской правительственной делегации не должно остаться никаких недомолвок и двусмысленностей – для России это дело чести. Коллега Дмитрий Шушарин считает необходимым независимое международное расследование. Не знаю, найдутся ли желающие проводить такое расследование. Пока не решен даже вопрос о допуске к расследованию польских следователей. Председатель госкомиссии Владимир Путин пообещал премьеру Дональду Туску лишь "предоставить имеющуюся информацию". И спешно вылетел в Смоленск, чтобы оказаться там раньше Туска. До него туда отправились (перечисляются в хронологическом порядке) председатель Следственного комитета при прокуратуре Александр Бастрыкин, министр по чрезвычайным ситуациям Сергей Шойгу, министр транспорта Игорь Левитин, глава Росавиации Александр Нерадько...

 

Хронология смоленской катастрофы поразительна. По данным независимого агентства Aviation Safety Network, ТУ-154М с польской делегацией на борту потерял управление и рухнул наземь 10 апреля в 10:50 по местному (московскому) времени. BBC со ссылкой на МЧС РФ сообщила, что это произошло в 10:56. (Сайт самого МЧС в субботу и воскресенье был недоступен.) "Эхо Москвы" в своем 11-часовом выпуске новостей, еще не зная о несчастье, в 11:06 сообщило, что Лех Качиньский посетит Катынский мемориал.

 

В 11:37 первую информацию о катастрофе со ссылкой на источник в МЧС передало РИА "Новости", причем в сообщении не было ни информации о том, что это за самолет, ни данных о жертвах. В 11:42 то же агентство сообщило, что под Смоленском погибли 87 человек. А спустя две минуты в новой депеше РИАН было уже не только имя Качиньского, но и версия о том, что самолет "зацепился за деревья", - ее огласил в Варшаве пресс-секретарь польского МИДа Петр Пашковский. Откуда у него такая информация, понять трудно; всего вероятнее, от местной смоленской администрации.

 

В 11:59 на ленте РИАН появилось известие – со ссылкой на пресс-службу Кремля - о том, что Дмитрий Медведев проинформирован о случившемся. А в 12:05 на сайте президента России – что Медведев проинформирован и распорядился учредить госкомиссию по расследованию причин катастрофы во главе с Владимиром Путиным.

 

Таким образом, высшие должностные лица России проявили небывалую оперативность. Через час с минутами после катастрофы уже было принято решение о госкомиссии и ее председателе. Не менее стремительно продвигалось расследование.

 

В 12:44 РИАН опубликовало сообщение о том, что причиной катастрофы стала "ошибка экипажа во время посадочного маневра", но в чем она заключалась, "источник в силовых структурах Центрального федерального округа" не уточнил.

 

В 13:15 РИАН сообщает, что, по словам официального представителя прокуратуры Марины Гридневой, самолет Качиньского, "по предварительным данным", разбился, "зацепившись за верхушки деревьев при заходе на посадку в условиях плохой видимости из-за сильного тумана".

 

В 15:20 найден один из "черных ящиков".

 

Ровно через час появляется версия о том, что пилоты не послушались диспетчеров, которые из-за тумана направляли их на посадку в Москву или Минск (по другой версии – Минск или Витебск), и решили садиться все-таки на военном аэродроме Смоленск-Северный, где нет противотуманного навигационного оборудования. Эта информация исходила от пресс-секретаря губернатора Смоленской области Андрея Евсеенкова, причем РИАН опубликовало ее со ссылкой на "Газету выборчу".

 

Прошло еще около двух часов, и версию о непослушании экипажа президентского борта подтвердил первый заместитель начальника Главного штаба ВВС России генерал Алешин. "Это не противоречит практике, - утверждает Алешин. - Окончательное решение на принятие на посадку или на убытие на запасной аэродром принимает командир экипажа".

 

В 21:36 РИАН сообщило, что на совещании в оперативном штабе глава Минтранса Левитин сказал: "Мы нашли два самописца на месте, но ничего не трогали до приезда наших коллег (из Польши – уточняет агентство)".

 

Однако еще через четыре минуты поступили новые сведения: на том же совещании глава СКП Бастрыкин заявил: "Изъятая запись переговоров подтверждает, что самолет... пошел на посадку несмотря на рекомендации российской стороны". Сообщение о прибытии на место катастрофы польских экспертов поступило на ленту в 22:47.

 

11 апреля в 03:05 агентство REGNUM опубликовало интересное заявление главы Минтранса Левитина. "По мнению некоторых экспертов, - сказал он, - пилоты сами не решились бы приземляться в таких условиях. Вероятно, они могли пойти на нарушение инструкций из-за давления высокопоставленных пассажиров". Эту версию еще накануне, в 16:25, высказал обозреватель РИАН Дмитрий Бабич, фактически заявивший, что в катастрофе виноват порочный политический курс покойного президента: "Эта трагедия высвечивает одну из главных проблем в наших отношениях – гонор, игру политических амбиций. Требуя посадки именно в Смоленске, а не в Минске, польский президент, возможно, не хотел хоть в чем-то воспользоваться гостеприимством белорусского президента Александра Лукашенко, которого часто критиковал за недемократическое поведение и потакание "имперским амбициям" Москвы". При этом Бабич ссылается на "версию польских газетчиков", а именно все той же "Газеты выборчей", хотя в "Выборчей" нет речи о решении Качиньского и его давлении на пилотов.

 

Я не выдвигаю никаких версий. Этот ряд я выстроил исключительно для протокола, чтобы ничего потом не потерялось, а это случается даже с президентским и премьерским интернет-сайтами.

ესეც გრანი.რუ

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...