Anima Libera Posted March 13, 2010 Author დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 უფლებაში რას გულისხმობ, საერთაშორისო სამართლიდან გამომდინარე უფლებას თუ მორალურ უფლებას გულისხმობვერ გავიგე. ალბათ მორალს. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
shamili Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 აფსუების ძახილმა გადაგვკიდა ისინი ჩვენ. აფსუები ანუ აფსარნი უძველესი პროტოკოლხური ტომები არიან დი ისინი უხსოვარ დროში არა მარტო აფხაზეთში , არამედ მთელ კოლხეთში ტუაფსედან ( ნიკოფსიიდან ) ლაზეთამდე ( დღევანდელ თურქეთის ტერიტორიამდე ) იყვნენ განსახლებულნი . გაიხსენეთ კოლხი უფლისწული აფსირტე, რც აფსართა სარდალს ნიშნავს, გონიოსთან ნაქალაქარი აფსარუნტი ( აფსართა ქალაქი ), აფხაზეთში ციხესოფელი ფსირცხა ( აფსართა ციხე ) , ლაზეთში მდინარე და ნაქალაქარი აფსარა. ადიღელები და აბაზები მცირე რაოდენობით მეჩვიდმეტე საუკუნეში მართლა ჩამოსახლდნენ აფხაზეთში ( მაგალითად გვარები ანქვაბი, ხაშუგი, ბარციცი, ამპარაა ადიღური წარმოშობისაა ) და აფსართა ენამ მათი ენის გარკვეული გავლენა განიცადა ( ისე როგორც წოვა ტუსები საუბრობენ ფაქტიურად ქისტურად ) კაგებემ მისივე კონტროლირებადი ისტორიკოსების ხელით ყველაფერი გააკეთა რომ ეს ადიღელები და ქართველთა ცნობიერებაში აფსარ აფსუებთან გაეიგივებინა და გაეუცხოვებინა. სხვათა შორის არც აბაზები არიან სხვა სისხლის და ეგენიც პროტოკოლხური მოდგმაა და სხვათა შორის ეტიმოლოგიურად ( და სისხლით ) ენათესავებიან ბასკებს ( აბასკანებს ), ასევე დაღისტნურ ტომს ბაცბებს.ასურეთის მეფე ტიგლათფილესერ I - ის ჩანაწერებში მოიხსენიება რომ ტიგლათფილესერ I - ს დიდი წინააღმდეგობა გაუწიეს ბრძოლაში ქაშქა აბეშლას ტომებმა რომლებიც განსახლებულნი მცირე აზიაში დაახლოებით დღევანდელი ანატოლიის ზეგანის მიდამოებში დღევანდელი თურქეთის ტერიტორიაზე . თქვენი აზრით ვინ იყვნენ ეს ქაშქა აბეშლას ტომები , იყვნენ თუ არა ისინი აფხაზთა და ადიღელთა ( ადიღელები , ჩერქეზები , შაფსურები , აბაზები , ჯიქები , უბიხები ) ჯერ კიდევ ერთმანეთისგან განუცალცალკევებელი ტომი ? კერძოდ იყვნენ თუ არა ქაშქები დღევანდელი ადიღური ტომები ანუ საკუთრივ ადიღელები , ჩერქეზები , აბაზები , შაფსუღები , ჯიქები , უბიხები და სხვანი ( მით უმეტეს რომ სვანები ჩერქეზებს და მათ განაყოფ ყაბარდოელებს ბოლო დრომდე ქაშქებს , ქაშაგებს ეძახდნენ )და აბეშლას ტერმინით მოიხსენიება თუ არა აფშილები ანუ აფხაზთა წინაპრები . თუ ეს ასეა ეს ნიშნავს თუ არა იმას რომ კოლხი აფხაზები და დასავლეთ ჩრდილოკავკასიელი ერები ( ადიღელები , ჩერქეზები , ყაბარდოელები , აბაზები და სხვა ) იმ პერიოდისთვის ჯერ კიდევ განუცალცალკევებელ ერთ ტომს შეადგენდნენ და ადასტურებს თუ არა ეს ფაქტი კიდევ ერთხელ ქართველთა და ადიღურ ტომტა ერთ წარმოშობას და ნიშნავს თუ არა ეს ფაქტი იმას რომ ეს ტომები განსახლებულნი იყვნენ მინიმუმ თურქეთის შუაწელამდე დაახლოებით მინიმუმ ანატოლიის ზეგანამდე .სხვათა შორის სოხუმის აფსუური სახელწოდება აყუა სულაც არ არის არაკოლხური როგორც ჩაუჭედეს კაგებეს ხელის ისტორიკოსებმა ქართველ ერს, არამედ სოხუმის აფსუური სხელწოდება აყუა მომდინარეობს უხსოვარ დროში სოხუმში მდებარე ციხიდან რომელსაც აყუაციხე ეწოდებოდა. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 საქართველოსგან დამოუკიდებლობა?საქართველოსგან დამოუკიდებლობის მოთხოვნის სამართლებირივ უფლებაზე ვლაპარაკობმე,დაბრუნების მერე უნდა გაიმართოს რეფერენდუმი, რომელიც აფხაზეთის მოსახლეობის ნების გამომხატველი იქნება Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Anima Libera Posted March 13, 2010 Author დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 უფლებაში რას გულისხმობ, სამართლებრივ თუ მორალურ უფლებასამერია გონება, დაალაგე პოსტები :boli: asesino_141 ძალიან ბევრი, ენით აუწერლად ბევრი ვიხეირეთ უკვე დამოუკიდებლობით. ის პრობლემები, რაც თავს მოახვიეს საქართველოს შიდა და გარე მტრებმა, სწორედ ამ დამოუკიდებლობის სასტიკი მოწინააღმდეგეებისგან გამომდინარე გვაქვს. მე არ ვიცი თქვენ რა ასაკობრივ ჯგუფს განეკუთვნებით და მოესწარით თუ არა საქართველოს სსრ-ს, მაგრამ მას შემდეგ დაბადებულ თაობას უბრალოდ მენტალურად იმდენად სხვა ტიპის, უფრო ნათელი და პროგრესული შეხედულებები აქვს ზოგადად ჩვენი ქვეყნის აწმყოსა და მომავალზე, რომ ეს ელემენტარულად გამორიცხული იყო იმ უბედურების დროს დაბადებულ მოქალაქეებისთვის.თუნდაც ეს კმარა საიმისოდ, რომ დამოუკიდებლობამ ენით აუწერელი სიკეთე მოგვიტანა. 29 წლის ვარ.და დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება???? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 (edited) ვერ გავიგე. ალბათ მორალს.აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა, მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურში Edited March 13, 2010 by Siknadmo Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
irene Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 გავერკვიეთ აფხაზების კულტურულ ისტორიაში, ანუ რომ ისინი საქართველოზე იყვნენ მიბმილი. მიბმული იმდენად, რამდენადაც საქართველოს ნაწილი იყო Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Anima Libera Posted March 13, 2010 Author დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა,ანუ მხოლოდ იმიტომ არა აქვთ უფლება, რომ ეთნოწმენდა ჩაატარეს? მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურშიორივე ერთად. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
irene Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 (edited) აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა, მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურში ეთნოწმენდა რომ არ მოეწყოთ აფხაზებს, მორალური უფლებაც აჟურშია და სამართლებრივიც. მერე რა იქნებოდა? ანუ მხოლოდ იმიტომ არა აქვთ უფლება, რომ ეთნოწმენდა ჩაატარეს?მეც მაინტერესებს ეგ Edited March 13, 2010 by irene Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Achiko1972 Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 asesino_141 დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება???? სტუდენტობასაც და არამარტო მათ უკვე აქვთ საკმაოდ მკაფიოდ ჩამოყალიბებული განცდა იმისა, რომ ისინი ცხოვრობენ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქია თბილისი. ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს, დამიჯერეთ. მე მაგალითად დავიბადე ისეთ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქიც იყო მოსკოვი, თბილისი კი ერთი უბრალო პერიფერიული ქალაქი იყო, თუკი რაიმესთივს გინდოდა ცხოვრებაში მიგეღწია, აქაური გარემო ნამდვილად არ იყო საკმარისი, იქ, დიად და შორეულ დედაქალაქში უნდა გადაეწყვიტა ვიღაცას ყველაფერი. 29 წლის ვარ. ცუდად არ გამიგოთ, მაგრამ ეს განცდა ალბათ ამის გამო ცოტა რთული გასაგები იქნება, რაც მე პირადად საკმაოდ მახარებს, სწორედ ამას მივიჩნევ ამ თაობის პრივილეგიად, რაც დამოუკიდებლობამ მიანიჭა მატ. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
irene Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 (edited) ამერია გონება, დაალაგე პოსტები :boli:დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება???? აქვს. გეტყვი მაგალითს. მეზობელმა ტაქსისტმა მითხრა ჭავჭავაძეზე თსუ-სთან გამაჩერეს გოგოებმა, ეიპლკროსში წაგვიყვანეო. ეიპლკროსი ვაშლიჯვარია... Edited March 13, 2010 by irene Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Anima Libera Posted March 13, 2010 Author დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 asesino_141 სტუდენტობასაც და არამარტო მათ უკვე აქვთ საკმაოდ მკაფიოდ ჩამოყალიბებული განცდა იმისა, რომ ისინი ცხოვრობენ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქია თბილისი. ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს, დამიჯერეთ. მე მაგალითად დავიბადე ისეთ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქიც იყო მოსკოვი, თბილისი კი ერთი უბრალო პერიფერიული ქალაქი იყო, თუკი რაიმესთივს გინდოდა ცხოვრებაში მიგეღწია, აქაური გარემო ნამდვილად არ იყო საკმარისი, იქ, დიად და შორეულ დედაქალაქში უნდა გადაეწყვიტა ვიღაცას ყველაფერი.ცუდად არ გამიგოთ, მაგრამ ეს განცდა ალბათ ამის გამო ცოტა რთული გასაგები იქნება, რაც მე პირადად საკმაოდ მახარებს, სწორედ ამას მივიჩნევ ამ თაობის პრივილეგიად, რაც დამოუკიდებლობამ მიანიჭა მატ.მე საბჭოთა სოციალისტურ საქართველოს რესპუბლიკაში დავიბადე,მ გარამ ჩემთვის ჩემი ქვეყნის დედაქალი ყოველთვის თბილისი იყო და არც მოსკოვი მიმაჩნდა საოცნებო ქალაქად, სადაც სურვილები სრულდება. აქვს. გეტყვი მაგალითს. მეზობელმა ტაქსისტმა მითხრა ჭავჭავაძეზე თსუ-სთან გამაჩერეს გოგოებმა, ეიპლკროსში წაგვიყვანეო. ეიპლკროსი ვაშლიჯვარია... ააააააააააააააააააააააააააააააააააა :boli: :D :D Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
irene Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები? თურქებ- სპარსელების მიერ დევნილი და პასკევიჩის მიერ პირდაპირ საქართველოში (სომხეთის გევრდის ავლით) ჩამოსახლებული საწყალი სომხების? ჰა? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Anima Libera Posted March 13, 2010 Author დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები? თურქებ- სპარსელების მიერ დევნილი და პასკევიჩის მიერ პირდაპირ საქართველოში (სომხეთის გევრდის ავლით) ჩამოსახლებული საწყალი სომხების? ჰა?არა! არც მორალი, არც სამართალი... შეგვიძლია ჩრდილო ოსეთის საკითხი განვიხილოთ, მაგრამ არ ვიცი რა ვთქვა...წარმოდგენა არ მაქვს ეკუთვნით თუ არა. (ჩრდილოეთში) Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
ძუკუ Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 irene უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები?ოსებს დამოუკიდებლობა კი ბატონო, ოღონდ კავკასიის ჩრდილოეთ ნაწილში. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
irene Posted March 13, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 13, 2010 ოსებს დამოუკიდებლობა კი ბატონო, ოღონდ კავკასიის ჩრდილოეთ ნაწილში. რა ლოგიკით აფხაზეთზე მსჯელობის ლოგიკის მერე? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Recommended Posts
შეუერთდი განხილვას
თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.