Jump to content
Planeta.Ge

Recommended Posts

უფლებაში რას გულისხმობ, საერთაშორისო სამართლიდან გამომდინარე უფლებას თუ მორალურ უფლებას გულისხმობ

ვერ გავიგე. ალბათ მორალს.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

აფსუების ძახილმა გადაგვკიდა ისინი ჩვენ. აფსუები ანუ აფსარნი უძველესი პროტოკოლხური ტომები არიან დი ისინი უხსოვარ დროში არა მარტო აფხაზეთში , არამედ მთელ კოლხეთში ტუაფსედან ( ნიკოფსიიდან ) ლაზეთამდე ( დღევანდელ თურქეთის ტერიტორიამდე ) იყვნენ განსახლებულნი . გაიხსენეთ კოლხი უფლისწული აფსირტე, რც აფსართა სარდალს ნიშნავს, გონიოსთან ნაქალაქარი აფსარუნტი ( აფსართა ქალაქი ), აფხაზეთში ციხესოფელი ფსირცხა ( აფსართა ციხე ) , ლაზეთში მდინარე და ნაქალაქარი აფსარა.

ადიღელები და აბაზები მცირე რაოდენობით მეჩვიდმეტე საუკუნეში მართლა ჩამოსახლდნენ აფხაზეთში ( მაგალითად გვარები ანქვაბი, ხაშუგი, ბარციცი, ამპარაა ადიღური წარმოშობისაა ) და აფსართა ენამ მათი ენის გარკვეული გავლენა განიცადა ( ისე როგორც წოვა ტუსები საუბრობენ ფაქტიურად ქისტურად ) კაგებემ მისივე კონტროლირებადი ისტორიკოსების ხელით ყველაფერი გააკეთა რომ ეს ადიღელები და ქართველთა ცნობიერებაში აფსარ აფსუებთან გაეიგივებინა და გაეუცხოვებინა. სხვათა შორის არც აბაზები არიან სხვა სისხლის და ეგენიც პროტოკოლხური მოდგმაა და სხვათა შორის ეტიმოლოგიურად ( და სისხლით ) ენათესავებიან ბასკებს ( აბასკანებს ), ასევე დაღისტნურ ტომს ბაცბებს.

ასურეთის მეფე ტიგლათფილესერ I - ის ჩანაწერებში მოიხსენიება რომ ტიგლათფილესერ I - ს დიდი წინააღმდეგობა გაუწიეს ბრძოლაში ქაშქა აბეშლას ტომებმა რომლებიც განსახლებულნი მცირე აზიაში დაახლოებით დღევანდელი ანატოლიის ზეგანის მიდამოებში დღევანდელი თურქეთის ტერიტორიაზე . თქვენი აზრით ვინ იყვნენ ეს ქაშქა აბეშლას ტომები , იყვნენ თუ არა ისინი აფხაზთა და ადიღელთა ( ადიღელები , ჩერქეზები , შაფსურები , აბაზები , ჯიქები , უბიხები ) ჯერ კიდევ ერთმანეთისგან განუცალცალკევებელი ტომი ? კერძოდ იყვნენ თუ არა ქაშქები დღევანდელი ადიღური ტომები ანუ საკუთრივ ადიღელები , ჩერქეზები , აბაზები , შაფსუღები , ჯიქები , უბიხები და სხვანი ( მით უმეტეს რომ სვანები ჩერქეზებს და მათ განაყოფ ყაბარდოელებს ბოლო დრომდე ქაშქებს , ქაშაგებს ეძახდნენ )და აბეშლას ტერმინით მოიხსენიება თუ არა აფშილები ანუ აფხაზთა წინაპრები . თუ ეს ასეა ეს ნიშნავს თუ არა იმას რომ კოლხი აფხაზები და დასავლეთ ჩრდილოკავკასიელი ერები ( ადიღელები , ჩერქეზები , ყაბარდოელები , აბაზები და სხვა ) იმ პერიოდისთვის ჯერ კიდევ განუცალცალკევებელ ერთ ტომს შეადგენდნენ და ადასტურებს თუ არა ეს ფაქტი კიდევ ერთხელ ქართველთა და ადიღურ ტომტა ერთ წარმოშობას და ნიშნავს თუ არა ეს ფაქტი იმას რომ ეს ტომები განსახლებულნი იყვნენ მინიმუმ თურქეთის შუაწელამდე დაახლოებით მინიმუმ ანატოლიის ზეგანამდე .

სხვათა შორის სოხუმის აფსუური სახელწოდება აყუა სულაც არ არის არაკოლხური როგორც ჩაუჭედეს კაგებეს ხელის ისტორიკოსებმა ქართველ ერს, არამედ სოხუმის აფსუური სხელწოდება აყუა მომდინარეობს უხსოვარ დროში სოხუმში მდებარე ციხიდან რომელსაც აყუაციხე ეწოდებოდა.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

საქართველოსგან დამოუკიდებლობა?

საქართველოსგან დამოუკიდებლობის მოთხოვნის სამართლებირივ უფლებაზე ვლაპარაკობ

მე,

დაბრუნების მერე უნდა გაიმართოს რეფერენდუმი, რომელიც აფხაზეთის მოსახლეობის ნების გამომხატველი იქნება

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

უფლებაში რას გულისხმობ, სამართლებრივ თუ მორალურ უფლებას

ამერია გონება, დაალაგე პოსტები :boli:

 

asesino_141

ძალიან ბევრი, ენით აუწერლად ბევრი ვიხეირეთ უკვე დამოუკიდებლობით. ის პრობლემები, რაც თავს მოახვიეს საქართველოს შიდა და გარე მტრებმა, სწორედ ამ დამოუკიდებლობის სასტიკი მოწინააღმდეგეებისგან გამომდინარე გვაქვს.

 

მე არ ვიცი თქვენ რა ასაკობრივ ჯგუფს განეკუთვნებით და მოესწარით თუ არა საქართველოს სსრ-ს, მაგრამ მას შემდეგ დაბადებულ თაობას უბრალოდ მენტალურად იმდენად სხვა ტიპის, უფრო ნათელი და პროგრესული შეხედულებები აქვს ზოგადად ჩვენი ქვეყნის აწმყოსა და მომავალზე, რომ ეს ელემენტარულად გამორიცხული იყო იმ უბედურების დროს დაბადებულ მოქალაქეებისთვის.

თუნდაც ეს კმარა საიმისოდ, რომ დამოუკიდებლობამ ენით აუწერელი სიკეთე მოგვიტანა.

 

29 წლის ვარ.

და

 

დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება????

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ვერ გავიგე. ალბათ მორალს.

აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,

მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,

იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა,

 

მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურში

Edited by Siknadmo
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

გავერკვიეთ აფხაზების კულტურულ ისტორიაში, ანუ რომ ისინი საქართველოზე იყვნენ მიბმილი.

 

მიბმული იმდენად, რამდენადაც საქართველოს ნაწილი იყო

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,

მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,

იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა,

ანუ მხოლოდ იმიტომ არა აქვთ უფლება, რომ ეთნოწმენდა ჩაატარეს?

 

მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურში

ორივე ერთად.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

აფხაზებს მორალურად აქვთ უფლება მოითხოვონ დამოუკიდებლობა,

მაგრამ სამართლებრივად არა აქვთ-მისი მიღების შესაძლებლობა,

იმიტომ რომ იქ ჩატარდა ეთნოწმენდა,

 

მაინტერესებდა რა კონტექსტში სვავდი კითხვას, სამართლებრივიში თუ მორალურში

 

ეთნოწმენდა რომ არ მოეწყოთ აფხაზებს, მორალური უფლებაც აჟურშია და სამართლებრივიც. მერე რა იქნებოდა?

 

ანუ მხოლოდ იმიტომ არა აქვთ უფლება, რომ ეთნოწმენდა ჩაატარეს?

მეც მაინტერესებს ეგ

Edited by irene
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

asesino_141

დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება????

 

 

სტუდენტობასაც და არამარტო მათ უკვე აქვთ საკმაოდ მკაფიოდ ჩამოყალიბებული განცდა იმისა, რომ ისინი ცხოვრობენ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქია თბილისი. ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს, დამიჯერეთ. მე მაგალითად დავიბადე ისეთ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქიც იყო მოსკოვი, თბილისი კი ერთი უბრალო პერიფერიული ქალაქი იყო, თუკი რაიმესთივს გინდოდა ცხოვრებაში მიგეღწია, აქაური გარემო ნამდვილად არ იყო საკმარისი, იქ, დიად და შორეულ დედაქალაქში უნდა გადაეწყვიტა ვიღაცას ყველაფერი.

 

29 წლის ვარ.

 

ცუდად არ გამიგოთ, მაგრამ ეს განცდა ალბათ ამის გამო ცოტა რთული გასაგები იქნება, რაც მე პირადად საკმაოდ მახარებს, სწორედ ამას მივიჩნევ ამ თაობის პრივილეგიად, რაც დამოუკიდებლობამ მიანიჭა მატ.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ამერია გონება, დაალაგე პოსტები :boli:

დღევანდელ სტუდენტობას აქვს პროგრესული აზროვნება????

 

აქვს. გეტყვი მაგალითს. მეზობელმა ტაქსისტმა მითხრა ჭავჭავაძეზე თსუ-სთან გამაჩერეს გოგოებმა, ეიპლკროსში წაგვიყვანეო.

ეიპლკროსი ვაშლიჯვარია...

:D

Edited by irene
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

asesino_141

სტუდენტობასაც და არამარტო მათ უკვე აქვთ საკმაოდ მკაფიოდ ჩამოყალიბებული განცდა იმისა, რომ ისინი ცხოვრობენ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქია თბილისი. ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს, დამიჯერეთ. მე მაგალითად დავიბადე ისეთ ქვეყანაში, რომლის დედაქალაქიც იყო მოსკოვი, თბილისი კი ერთი უბრალო პერიფერიული ქალაქი იყო, თუკი რაიმესთივს გინდოდა ცხოვრებაში მიგეღწია, აქაური გარემო ნამდვილად არ იყო საკმარისი, იქ, დიად და შორეულ დედაქალაქში უნდა გადაეწყვიტა ვიღაცას ყველაფერი.

ცუდად არ გამიგოთ, მაგრამ ეს განცდა ალბათ ამის გამო ცოტა რთული გასაგები იქნება, რაც მე პირადად საკმაოდ მახარებს, სწორედ ამას მივიჩნევ ამ თაობის პრივილეგიად, რაც დამოუკიდებლობამ მიანიჭა მატ.

მე საბჭოთა სოციალისტურ საქართველოს რესპუბლიკაში დავიბადე,მ გარამ ჩემთვის ჩემი ქვეყნის დედაქალი ყოველთვის თბილისი იყო და არც მოსკოვი მიმაჩნდა საოცნებო ქალაქად, სადაც სურვილები სრულდება.

 

აქვს. გეტყვი მაგალითს. მეზობელმა ტაქსისტმა მითხრა ჭავჭავაძეზე თსუ-სთან გამაჩერეს გოგოებმა, ეიპლკროსში წაგვიყვანეო.

ეიპლკროსი ვაშლიჯვარია...

:D

ააააააააააააააააააააააააააააააააააა :boli: :D :D :D :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები?

თურქებ- სპარსელების მიერ დევნილი და პასკევიჩის მიერ პირდაპირ საქართველოში (სომხეთის გევრდის ავლით) ჩამოსახლებული საწყალი სომხების?

ჰა?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები?

თურქებ- სპარსელების მიერ დევნილი და პასკევიჩის მიერ პირდაპირ საქართველოში (სომხეთის გევრდის ავლით) ჩამოსახლებული საწყალი სომხების?

ჰა?

არა! არც მორალი, არც სამართალი...

 

შეგვიძლია ჩრდილო ოსეთის საკითხი განვიხილოთ, მაგრამ არ ვიცი რა ვთქვა...წარმოდგენა არ მაქვს ეკუთვნით თუ არა. (ჩრდილოეთში)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

irene

უი, მართლა, ქართველთა პროგრესული აზროვნება ჯერ არ მომწიფდა იმისთვის, რომ ბარემ განგვეხილა ოსების დამოუკიდებლობის მოთხოვნის მორალურ- სამართლებრივი აპექტები?

ოსებს დამოუკიდებლობა კი ბატონო, ოღონდ კავკასიის ჩრდილოეთ ნაწილში.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ოსებს დამოუკიდებლობა კი ბატონო, ოღონდ კავკასიის ჩრდილოეთ ნაწილში.

 

რა ლოგიკით აფხაზეთზე მსჯელობის ლოგიკის მერე?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...