Jump to content
Planeta.Ge

სოფელ ნიგვზლიანში მუსლიმანებს მეჩეთში ლოცვას უშლიან


Recommended Posts

playfellow ეგრევე გადახვედით ამ ვაჭარის მთავრობის დაცვაზე და წარსულის "მხილებაზე" ესეც აჩვენებს ობიექტურობის დაბალ ხარისხს.

 

არავითარ შემთხვევაში! მხოლოდ ის შეგახსენე რაც გამოგრჩა მხედველობიდან!

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

gendolf

playfellow მე თურქეთში არ ვითხოვ ეკლესიას ეგ მაგალითი მუსლიმანების ლმობიერდამოკიდებულების საჩვენებლად მოვიყვანე სხვა რელიგიური კონფესიების მიმართ   არსებობს ადგილობრივი ხელისუფლება   მაგრამ არა კანონი

playfellow

შენ მოლა ძალად არ შეგათრევს მეჩეთში და თუ არ გაწყობს არც მოუსმენ, ვისაც აწყობს და ვინც მოუსმენს იმას შენ ვერ აუკრძალავ.     ამის შიში თუ გაქვს გირჩევდი შენს თანამორწმუნეს ამოუდგე მხარში და მის გადასარ

mama

ჯერ ამ მეცხრე არხის დედა ################## მე, ისევ მთავრობას ლანძღავენ ნებისმიერ თემაზე გაკეთებული სიუჯეთი ძველი მთავრობის ლანძღვით იწყება და მთავრდება...   მე არ მინდა ცუდი ვქვა ... თქვენ თქვით რა

მე უბრალოდ იმის თქმა მინდოდა რომ ამ წვერცანცარა მღვდლებს აყოლილი ბრბო სულ ტყვილად გწამებთ ცილს ვითომ თქვენ(მუსულმანები) არ ხართ პატრიოტები და ანტისახელმწიფოებრივად ფიქრობთ

მე ნამდვილად არ განვეკუთვნები არცერთ ბრბოს.., მაგრამ ეს ასეა.. ეს უბრალოდ ბუნებრივია...

 

სინამდვილეში კი თქვენც ისეთივე ქართველები ხართ როგორიც ქრისტიანები თუ სხვა აღმსარებლობის ხალხი

mama, შენ ძალიან ჭკვიანი ადამიანი ხარ, მაგრამ აქ ცოტა გულუბრყვილოდ ფიქრობ, IMHO.. :)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შენ ძალიან ჭკვიანი ადამიანი ხარ,

:D :D

 

მაგრამ აქ ცოტა გულუბრყვილოდ ფიქრობ,

რავი არ მგონია რო მათი რწმენა სახელმწიფო ინტერესების, ამ შემთხვევაში საქართველოს, წინაარმდეგი იყოს

სამშობლოს შეგრძნებას ხო რელიგია არ გვაძლევს არა? ხოდა მათაც ისევე აქვთ სამშობლოს შეგრძნება როგორც ქრისტიანებს ან თუნდაც ჩვენ(ათეისტებს)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

:D :D

 

 

რავი არ მგონია რო მათი რწმენა სახელმწიფო ინტერესების, ამ შემთხვევაში საქართველოს, წინაარმდეგი იყოს

სამშობლოს შეგრძნებას ხო რელიგია არ გვაძლევს არა? ხოდა მათაც ისევე აქვთ სამშობლოს შეგრძნება როგორც ქრისტიანებს ან თუნდაც ჩვენ(ათეისტებს)

რას იკრიჭები..?? :D ;)

 

mama, რათქმაუნდა, სამშობლოს შეგრძნებას რელიგია არ გვაძლევს.., მაგრამ ისლამი სულ სხვა ფენომენია..., როგორ გითხრა... აი, შეხედე რას ლაპარაკობს (playfellow), ნიგვზლიანში, თუ რა ჭირია, მუსულმანებს ავიწროებენო.. და მუსულმანურ ქვეყნებში, სხვა რელიგიის წარმომადგენლებს, როგორ ეპყრობიან.., ამაზე ლაპარაკი, რათქმაუნდა, არ უნდა... ოქ, ჯობია გავატაროთ... ხო იცი, ამათ, ყოველთვის ჯობია გაუღიმო... ;))

Edited by Shaten
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

რას იკრიჭები..??

გაწითლებულ დამორცხვებული სმაილი უნდა დამეწერა :D

 

მუსულმანურ ქვეყნებში, სხვა რელიგიის წარმომადგენლებს, როგორ ეპყრობიან

მე ვერსად დავინახე მის პოსტებში რო რამენაირად ამართლებდეს მოძალადე მაჰმადიანების ქმედებებს. ეგ კიარა და ესეც კი დაწერა

იმ ნაბიჭვრებზე მიბაძვა არ არის ნაბიჭვრული ვითომ თურქეთის მაგალითით რომ ცდილობ მაგენის გამართლებას

 

ხო იცი, ამათ, ყოველთვის ჯობია გაუღიმო

თუ ზღვარ სცილდება მათი საქციელი ყოველთვის ვერ შეძლებ გაღიმებას

სანამ ჩვენც არ დაგვაყენეს და გვაფორთხეს მუხლებზე ეკლესიაში მანამდე უნდა ამოვიღოთ ხმა :D

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

აი, შეხედე რას ლაპარაკობს (playfellow), ნიგვზლიანში, თუ რა ჭირია, მუსულმანებს ავიწროებენო.. და მუსულმანურ ქვეყნებში, სხვა რელიგიის წარმომადგენლებს, როგორ ეპყრობიან.., ამაზე ლაპარაკი, რათქმაუნდა, არ უნდა.

 

რათქმაუნდა არ მინდა და ახლავე მოგახსენებ რატომაც:

1) მე რომ ვყოფილიყავი თურქი ან სპარსი ან არაბი, მაშინ ვილაპარაკებდი მაგაზეც და შენსმიერ მოყვანილი მაგალითიც სავსებით მისაღები იქნებოდა.

2) სხვამ თუ დააშავა მე რა?

3) თუ მაგდენს ხდები რომ იმ ქვეყნებში არ შობიან კარგს შენ რატო მოგყავს მაგალითად?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

1) მე რომ ვყოფილიყავი თურქი ან სპარსი ან არაბი, მაშინ ვილაპარაკებდი მაგაზეც და შენსმიერ მოყვანილი მაგალითიც სავსებით მისაღები იქნებოდა.

ამაში გეთანხმები..

2) სხვამ თუ დააშავა მე რა?

მართლა? საღი მსჯელობაა, მაგრამ ეს ვისი დაწერილია?? :) -

აგერაა ფაქტები არც არავინ ეომება და არაფერი და რასაც აკეთებენ ქრისტიანები,

 

3) თუ მაგდენს ხდები რომ იმ ქვეყნებში არ შობიან კარგს შენ რატო მოგყავს მაგალითად?

სწორედ იმიტომაც მომყავს მაგალითად.. :)

Edited by Shaten
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

 

მართლა? საღი მსჯელობაა, მაგრამ ეს ვისი დაწერილია?? :) -

 

 

არ გედავები შეგიძლია იფიქრო ისე როგორც გინდა ამის თავისუფლება ნამდვილად გაქვს და არც მე ვაპირებ ჩემი ვინაობიდ მტკიცებას.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

სხდომა უმცირესობა-უმრავლესობის დაპირისპირების ფონზე

 

01 ნოემბერი 15:5044

 

ამ წუთებში, პარლამენტში ადამიანის უფლებათა კომიტეტის სხდომა უმრავლესობისა და უმცირესობის დაპირისპირების ფონზე მიმდინარეობს. კომიტეტის წევრები სამუშაო ჯგუფის შექმნის საკითხს განიხილავენ. აღნიშნულმა ჯგუფმა იმ პირთა საქმეები უნდა შეისწავლოს, რომლებიც თავს პოლიტიკური მოტივით დაპატიმრებულად თვლიან.

 

უმცირესობის წარმომადგენელმა ჩიორა თაქთაქიშვილმა კომიტეტის დღის წესრიგში ლანჩხუთის რაიონის სოფელ ნიგვზიანში მცხოვრები მუსლიმი ქართველების უფლებების დაცვის საკითხის დამატება მოითხოვა. თაქთაქიშვილის ამ განცხადებამ კომიტეტის სხდომაზე მყოფი სამოქალაქო სექტორის აღშფოთება გამოიწვია.

 

"ნუ შექმნით იმის შთაბეჭდილებას. რომ აქ სხდომის ჩასაშლელად ხართ მოსული. ის ხალხი, ვინც თქვენი რეჟიმის მსხვერპლია, ჩვენი მუშაობის შემდგომ გადაწყვეტილებებს ელის. რაც შეეხება თქვენს მიერ დასმულ საკითხს, თქვენ არ იწვევთ ჩემში იმხელა ნდობას, რომ ამ საკითხზე თქვენს მიერ მოწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე ვიმოქმედო," - განაცხადა კომიტეტის ხელმძღვანელმა ეკა ბესელიამ.

 

წყარო: http://news.ge/ge/news/story/35844-skhdoma-umtsiresoba-umravlesobis-dapirispirebis-fonze

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ნიგ­ვზი­ან­ში ად­გი­ლობ­რი­ვი მღვდე­ლი და მრევ­ლი მუს­ლი­მურ სამ­ლოც­ვე­ლოს­თან არი­ან მი­სუ­ლე­ბი

 

ამ წუ­თებ­ში, სო­ფელ ნიგ­ვზი­ა­ნის მუს­ლი­მურ სამ­ლოც­ვე­ლოს­თან შეკ­რე­ბი­ლია მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი მრევ­ლი, ად­გი­ლობ­რივ მღვდელ­თან ერ­თად და მუს­ლი­მე­ბის­გან სა­ჯა­რო ლოც­ვის შეწ­ყვე­ტას მო­ით­ხოვს - ამის შე­სა­ხებ ტა­ბუ­ლას სამ­ლოც­ვე­ლოს წარ­მო­მად­გე­ნელ­მა, არ­ჩილ კა­ხი­ძემ, გა­ნუც­ხა­და. ხვალ მუს­ლი­მე­ბის­თვის ჯუ­მა დღეა, რო­ცა ისი­ნი სამ­ლოც­ვე­ლო­ში უნ­და შე­იკ­რი­ბონ და სა­ჯა­რო ლოც­ვა აღას­რუ­ლონ. მღვდე­ლი და მრევ­ლის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი მუს­ლი­მებს უხე­შად ესა­უბ­რე­ბი­ან და ეუბ­ნე­ბი­ან, რომ ისი­ნი არ მის­ცე­მენ მათ რე­ლი­გი­უ­რი მსა­ხუ­რე­ბის ჩა­ტა­რე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბას. არ­ჩილ კა­ხი­ძე ტა­ბუ­ლას ეუბ­ნე­ბა, რომ მრევ­ლის ზო­გი­ერ­თი წევ­რი ნას­ვა­მია და ის დაზ­ღვე­უ­ლი არ არის ძა­ლა­დო­ბის­გან. ამ დრო­ის­თვის სამ­ლოც­ვე­ლოს­თან, რო­მე­ლიც ექ­ვსი თვეა მოქ­მე­დებს, მუს­ლი­მი მრევ­ლი არ იმ­ყო­ფე­ბა. და­პი­რის­პი­რე­ბუ­ლი მხა­რის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ამ­ბობს, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა ერ­თია, მაგ­რამ მე­ო­რეა სოფ­ლის კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა. ტა­ბუ­ლა მოვ­ლე­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბის შე­სა­ხებ საქ­მის კურ­სში ჩა­გა­ყე­ნებთ.

 

წყარო: http://www.tabula.ge...icle-26041.html

ტაბულა © 2012

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

რელიგიური დაპირისპირება ნიგვზიანში

 

ლელა დუმბაძე

"ბათუმელები"

 

ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნიგვზიანში მცხოვრები მუსლიმი მრევლი შიშობს, რომ ხვალ, 2 ნოემბერს, პარასკევის ლოცვაზე ტრადიციულ შეკრებას ვერ შეძლებს, რადგან სოფლის დანარჩენი მოსალეობის უმრავლესობა ამბობს, რომ მუსლიმ მრევლს ერთად ლოცვის საშუალებას არ მისცემენ.

„ქართველ მუსლიმთა კავშირის“ ცნობით, ამის გამო ხვალ ნიგვზიანში სახალხო დამცველის აპარატის, ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციისა და მედიასაშუალებების წარმომადგენლები აპირებენ ჩასვლას.

 

ნიგვზიანში ოცწლიანი კეთილმეზობლური თანაცხოვრება ადგილობრივ მოსახლეობასა და აჭარიდან ჩასახლებულ ეკომიგრანტებს შორის დაიძაბა. უთანხმოების მიზეზი ერთ-ერთ სახლში გახსნილი მუსლიმური სამლოცველო გახდა. ოჯახები, რომლებიც წლების წინ ერთმანეთს მეგობრებად და ახლობლებად მიიჩნევდნენ, დღეს კონფლიქტზე საუბრობენ. დაძაბულობის პიკმა ქრისტიან და მუსლიმ მოსახლეობას შორის ამ კვირას მიაღწია.

 

 

სოფელ ნიგვზიანში 1300-მდე კომლი ცხოვრობს. მოსახლეობის საკმაოდ დიდ ნაწილს წლების წინ აჭარიდან ჩასახლებული ეკომიგრანტების ოჯახები შეადგენენ. მოსახლეობის ნაწილი ქრისტიანული აღმსარებლობისაა, ნაწილი კი - მუსლიმია.

 

 

სახლი, რომელშიც მუსლიმური სამლოცველოა გახსნილი, ვინმე ავთანდილ წინწკალაშვილს ეკუთვნის. არჩილ კახაძე სამლოცველოს მეზობლად საკუთარ სახლს იშენებს და დროებით, ოჯახთან ერთად, წინწაკალაშვილის სახლში ცხოვრობს. ამ სახლში, მეორე სართულზე, ადგილობრივი მუსლიმებისთვის საჯარო სამლოცველოა მოწყობილი. არჩილ კახაძის ოჯახში გვეუბნებიან, რომ სოფელში დაახლოებით ორასამდე მუსლიმი ცხოვრობს და მათთვის სამლოცველო სახლის არსებობა აუცილებელია.

 

„აქ ჩამოსახლებული აჭარლებიდან ზოგი გაქრისტიანდა, მაგრამ საკმაოდ დიდი ნაწილი მუსლიმური რელიგიის მიმდევარია და გვინდა, რომ ჩვენი საკუთარი სამლოცველო გვქონდეს. დღეს არ არის იმის ფუფუნება, რომ სალოცავად ყოველ კვირას ბათუმის ჯამეში ან სხვა სოფლებში ვიაროთ. ვფიქრობ, ლოცვის უფლება გვაქვს და ამით არაფერს ვაშავებთ“, - ამბობს არჩილ კახაძე.

 

მისივე თქმით, სინდისის და აღმსარებლობის თავისუფლება კონსტიტუციითაა გარანტირებული და არ შეიძლება ვინმეს რაიმე აიძულო: „გვეუბნებიან, გურიაში რადგან დასახლდით, უნდა გაქრისტიანდეთო. ორი წლის წინ, როცა უთანხმოება პირველად გაჩნდა, საქმეში რაიონის გამგებელი გია გოგუაძეც ჩაერია. გოგუაძეც ჩვენს გაქრისტიანებაზე ზრუნავდა. ჩვენ იმიტომ ვმუშაობთ, რომ უნდა გაგაქრისტიანოთო. ჩემი გამგებლობის პერიოდში კი მეჩეთი არც ყოფილა და არც იქნებაო - ასე გვითხრა. მე ვუპასუხე, დაგაგვიანდა-მეთქი. ჩვენ არ გვინდა დაპირისპირება და კონფლიქტი, ჩვენ მშვიდობიანი, კანონისა და ღვთის მორჩილი ხალხი ვართ“, - ამბობს არჩილ კახაძე.

 

ორი წლის განმავლობაში, როგორც მუსლიმი მოსახლეობა ამბობს, ისინი მოლაპარაკებას აწარმოებდნენ ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლებთან, სამუფთოს, აჭარის მთავრობასა და საქართველოს საპატრიარქოსთანაც კი.

 

 

„მოგვიანებით გამგებელმა და ჩვენი სამუფთოს ხელმძღვანელმაც გვითხრა, რომ სიტუაცია გარკვეულია და შეგიძლიათ ილოცოთო. ორი წლის შემდეგ პირველად 26 ოქტომბერს ბაირამზე შევიკრიბეთ. ლოცვაზე მუსლიმი ქართველები სხვა სოფლებიდანაც შემოგვიერთდნენ. პირველმა დღემ მშვიდობინად ჩაირა, მაგრამ მეორე დღეს, როცა მომლოცველები მანქანებში სხდებოდნენ, რამდენიმე ჩვენი თანასოფლელი წინ გადაუდგა და საქმეების გარჩევა დაუწყო. ეუბნებოდნენ, რომ მეორედ ამ სოფელში აღარ მოსულიყვნენ“.

 

25 ოქტომბერს დაპირისპირება სიტყვიერ შეურაცხყოფაში გადაიზარდა. ადგილობრივებმა საპატრულო პოლიციაც გამოიძახეს, თუმცა, როგორც გვიყვებიან, პოლიცია მხოლოდ დამკვირვებლის როლში იდგა: „ხალხი სახლში შემომივარდა, მაგინებდა, მლანძღავდა, აგაფეთქებთო - გვეუბნებოდნენ და პოლიციას არანაირი ზომები არ მიუღია“.

 

სოფლის ქრისტიანი მოსახლეობა ეჭვობს, რომ სამლოცველოს თურქეთის მოქალაქეები აფინანსებენ, რაც ორმაგ გაღიზიანებას იწვევს. ადგილობრივი მუსლიმები კი თურქულ ინტერესებს გამორიცხავენ: „ჩვენ მშრომელი ხალხი ვართ. დღედაღამ ცხვირი მიწაში გვაქვს ჩარგული. სამ ტონა კარტოფილს და კიტრს ვყიდი, მაქვს იმის საშუალება, რომ ერთ ზალაში ნოხი დავაგო და კედლები შევღებო“, - ამბობს კახაძე.

 

თამაზ შანთაძეც მუსლიმია. იგი ამბობს, რომ თუ მუსლიმ მრევლს მოსახლეობა ლოცვის საშუალებას არ მისცემს, იძულებული იქნებიან სოფელი დატოვონ: „თუ აქ უნდა ვიცხოვროთ, მაშინ სამლოცველო გვჭირდება, თუ არადა, მაშინ უნდა ავდგეთ და წავიდეთ. სხვა სოფლიდან ნუ მოდიან მორწმუნეებიო რომ გაიძახიან, სალოცავში შემოსვლაზე კაცს უარი როგორ ვუთხრათ?!“

 

„ვერ წარმოიდგენთ, როგორ მტკივა გული. წლებია ერთმანეთის ჭირსა და ლხინს ვიყოფთ, სიცრუე ყოფილა ეს კეთილმეზობლობა. წელიწადში ორი ბაირამი გვაქვს და სულ გული როგორ უნდა მისკდებოდეს, რამე არ მოხდეს-მეთქი. ჩამიმწარეს ეს ბაირამიც. იმ დღეს, ჩხუბი რომ ატყდა, ლოგინად ჩავწექი“, - გვიამბობს მერი იაკობაძე. იგი ამბობს, რომ აღარ უნდა „აჭარლობის გამო მთელი ცხოვრება შეურაცხყოფილად გრძნობდეს თავს“: „წაეთრიეთ თქვენს აჭარაშიო, გვეუბნებიან, იმ აჭარაში გურული და იმერელი არ ცხოვრობს? სულ ჩემი აჭარლობის რატომ უნდა მრცხვენოდეს?! ძალიანაც მეამაყება, მშრომელი და პატიოსანი ხალხი ვართ და ჩემს ქვეყანაში სადაც მინდა, იქ ვიცხოვრებ“.

 

„ჩვენი მიწაა, ჩვენი უბანია, ისე გვამადლიან ამ მიწას, თითქოს სამოწყალოდ ვცხოვრობდეთ“, - ამბობს ნიგვზიანელი გულნაზ კახაძე.

 

რელიგიური ნიშნით დისკრიმინაცია სკოლაში

 

ნიგვზიანის მუსლიმი მოსახლეობა რელიგიური ნიშნით სკოლაში ბავშვების დისკრიმინაციაზეც საუბრობს.

 

„სკოლაში ხდება ბავშვების გარჩევა. თუ ბავშვი პირჯვარს არ იწერს, მას არც მაღალ ნიშანს უწერენ და თან ამცირებენ. ერთხელ მუსიკის მასწავლებელმა მეშვიდე კლასის მოსწავლეებს რუკა გაუშალა და უთხრა: ეს არის აჭარა, ეს კი - თურქეთი. წლების წინ თურქები აჭარაში შემოიჭრნენ, აჭარელი კაცები გაწყვიტეს, ქალები კი გააუპატიურეს და იმათი ნაბიჭვრები ხართ თქვენო. ეს ამბავი მოსწავლეებმა დამსწრესთან მოყვნენ და ერთი ამბავი ატყდა. ჩვენც დავწერეთ განცხადება დირექტორის სახელზე, მაგრამ ის მასწავლებელი დღესაც სკოლაშია“, - ამბობს გულნაზ კახაძე.

 

ნიგვზიანის საჯარო სკოლის დირექტორი ამირან დობორჯგინიძე „ბათუმელებთან" ამბობს, რომ ამ ფაქტის შესახებ მასაც სმენია, თუმცა დეტალებზე მასთან არც მშობლებს და არც მოსწავლეებს არ უსაუბრიათ: „რაღაც-რაღაცები ჩემს ყურამდეც მოვიდა, მაგრამ ოფიციალურად რადგან არც მშობლებს მოუმართავთ და არც მოსწავლეებს უთქვამთ რაიმე, დეტალები აღარ გამომიკითხავს. შემდეგ აღარ გამწვავებულა ვითარება. მე ყოველთვის ვეუბნები ბავშვებს, თუკი იქნება რელიგიური ნიშნით რაიმე კონფლიქტი, მომმართონ. ეგ მუსიკის მასწავლებელი სოფელში იმ ადგილზე ცხოვრობს, სადაც სამლოცველოს აგება უნდათ და ერთხელ გავაფრთხილე კიდეც, რომ ამ საკითხში არ ჩარეულიყო“.

 

დირექტორის თქმით, რაიმე უხერხულობა რომ არ გაჩენილიყო, სკოლიდან რელიგიის გაკვეთილებიც კი ამოაღებინა: „მომეჩვენა, რომ თანაბრად არ იყო რელიგიები წარმოდგენილი ამ სწავლებაში და არც ისეთი ღონისძიებების მოწყობა მიმაჩნია სწორად, სადაც ბავშვების ნაწილი თავს დაჩაგრულად იგრძნობს“.

 

რელიგიური ნიშნით მოსწავლეების რაიმე ფორმით დისკრიმინაციას უარყოფს დირექტორის მოადგილე ნანა კვაჭაძე.

 

„მეჩეთის არსებობას არ დავუშვებთ"

 

არსებული პრობლემის თაობაზე „ბათუმელები“ სოფლის მართლმადიდებელ მოსახლეობასაც ესაუბრა. მათი პოზიციები რადიკალურია და აცხადებენ, რომ ისინი სოფელში მეჩეთის არსებობას არ დაუშვებენ.

 

ნოდარ ღლონტი წლების წინ ნიგვზიანში მახინჯაურიდან გადასახლდა. ქრისტიანულად ჯერ კიდევ კომუნისტების დროს მოინათლა.

 

„აჭარლები არიან ძირძველი ქრისტიანები და ძალით რატომ იმუსლიმებენ თავს, არ ვიცი. ესენი უნდა გაქრისტიანდნენ, რახან გურიაში ჩამოსახლდნენ, უნდა აიძულო. თუ არადა, წავიდეს, ბიძია, მის ხულოში და იყოს. შევეხვეწე - მოდი და ჯამე ამიშენე-მეთქი? ჩვენ წინააღმდეგი ვართ. კონსტიტუციაში არ წერია, რომ გურიაში ამიშენო მეჩეთი. მოვიდა ახალი მთავრობა და შეიცვლება მაგი კონსტიტუციაც“.

 

ნოდარ ღლონტის აზრით, კონფლიქტი მხოლოდ იმ შემთხვევაში მოგვარდება, თუკი საჯარო სამლოცველო გაუქმდება და მუსლიმები მხოლოდ თავიანთ სახლებში „ჩუმად ილოცებენ“: „ხალხი წყვეტს ამ საკითხს. ხალხია ძალა. თავი დაანებონ ერთად თავის მოყრას და მორჩება კონფლიქტი“.

 

ნიგვზიანელი მანანა გოგიჩაიშვილის აზრითაც, მეჩეთის არსებობა მიუღებელია: „მე რძალი მყავს აჭარელი, მაგრამ მონათლულია. თუ აქაურ ქუდს არ იხურავენ, თავიანთ სახლებში მაინც ილოცონ წყნარად და მეჩეთს ნუ აგვიშენებენ. მე რომ გავჩერდე, ახალგაზრდები არ გაჩერდებიან, იმისთანას დავატრიალებთ, აფხაზეთი მონაგონი იქნებაო. გამოსავალს ვხედავ იმაში, რომ მეჩეთი არ უნდა აშენდეს. კონსტიტუცია და უფლებები კი არა, ილია მეორეც რომ ჩამოიყავნონ და პრეზიდენტიც რომ მოვიდეს, მაინც არ ააშენებინებენ“.

 

„ჯერ თქვეს, ეგ სახლი თურქმა იყიდა, სათბურები უნდა ააშენოს და სამუშაო ადგილები გვექნებაო. მერე გვეუბნება, ოფიციალური მეჩეთიაო, სოფლისთვის არ უნდა ეკითხა? 25 წელია აქ ცხოვრობენ და ახლა მოუნდათ მეჩეთი? ეგ არ მოხდება. თუ ჩემს სარწმუნოებას დასჭირდა, ყელსაც გამოვჭრი ვიღაცას. თურქს ავარევინო და შევაცვლევინო ჩემი სოფლის ისტორია, არ იქნება“, - ამბობს გოჩა ჩხარტიშვილი.

 

იგივე აზრზეა სოსო აფხაზავაც: „სოფელში მეჩეთის არსებობას არ დავუშვებთ. პარასკევის გათენება მეშინია, რომ რამე არ მოხდეს“.

 

ცუდის მოლოდინშია გელა ტუღუშიც: „მოხდება მკვლელობა და არავინ არ არის პატრონი. მოგვხედონ. პოლიციაც უნდა ჩაერიოს და ადგილობრივი თვითმმართველობაც. ძალიან ცუდი სიტუაცია დატრიალდება აქ“.

 

გამოკითხულთაგან ირინა გიგაშვილი ერთადერთია, ვინც ფიქრობს, რომ კონფლიქტი და მეჩეთი მისი საქმე არ არის: „ხშირად არ ვარ სოფელში, კარგად არც ვიცი, რა ხდება, მაგრამ, ვფიქრობ, ჩემი საქმე არ არის“.

 

ლანჩხუთის ეკლესიის დეკანოზი მამა იოანე „ბათუმელებთან“ საუბარში კონფლიქტის სირთულეს რეალურს უწოდებს, თუმცა მიიჩნევს, რომ მისი მოგვარების მხოლოდ სამართლებრივი გზა არსებობს: „ის, რომ ვიღაც მეჩეთის მშენებლობის გამო კაცის მოკვლაზე საუბრობს, ეს არასწორია. ვერც იმას მოუშლი ადამიანს, რომ საკუთარ სახლში სამლოცველო აიშენოს და ვერც იმას, სტუმრებს რატომ იღებ სახლშიო. რომ მოვიდე და დაველაპარაკო, აქაც არის პრობლემა, რადგან მონათლული რომ არის ადამიანი, ეს არ ნიშნავს, რომ ის ეკლესიის მრევლია. ისინი მე არ მიცნობენ, მე კი– მათ. ამიტომ ჯობია კონფლიქტის მოგვარებაში ადგილობრივი ხელისუფლება ჩაერიოს“.

 

„ბათუმელები" კომენტარისთვის საქართველოს პარლამენტის ვიცე-სპიკერს, მურმან დუმბაძეს დაუკავშირდა.

 

იგი ამბობს, რომ უახლოეს დღეებში ჩასვლას აპირებს ნიგვზიანში: „მე მაქვს ცალმხრივი ინფორმაცია, ამიტომ მეორე მხარესაც უნდა შევხვდე. ერთი მხარე მეუბნება, რომ მუსლიმურ მრევლს ლოცვის საშუალებას არ აძლევენ, მე ვეთანხმები იმას, რომ ადამიანებს აქვთ ლოცვის უფლება, მაგრამ მეორე მხარისგანაც მივიღე სატელეფონო შეტყობინება, რომ ამ სამლოცველოს აშენებს თურქეთის რესპუბლიკის მოქალაქე და ეწევა რელიგიურ პროზელიტიზმს, რასაც არ დავუშვებთ.

 

კონფლიქტი უნდა მოგვარდეს სამართლიანად. ბუნებრივია, ადგილობრივი მოსახლეობის ინტერესებიც უნდა იყოს გათვალისწინებული. თუ ამას ნამდვილად თურქეთის მოქალაქე აშენებს, ბუნებრივია, ადგილობრივები საკუთარ რეაქციას გამოხატავენ. თუ ასე არ არის, მაშინ აქვთ ადამიანებს ლოცვის უფლება და საქართველოს კონსტიტუცია არსად არ ამბობს, რომ ჩუმად სახლში უნდა ილოცო. კანონს უნდა მივაქციოთ ყურადღება, მაგრამ რელიგიური მოსყიდვის ნიშნით ადამიანები გადაიბირო, შეიძინო საკუთრება, ააშენო ადგილობრივი მოსახლეობის ნების დაუკითხავად რელიგიური დაწესებულებები, კატეგორიულად, კონსტიტუციურად არის დაუშვებელი. ამიტომ ადგილზე ჩავალ და პირადად გავერკვევი საკითხში. თუ კონფლიქტი პოლიტიკურ მოლაპარაკებებს გასცდა, მაშინ ეს საქმე უნდა გადავცე სამართალდამცავ ორგანოებს, რადგან არ დავუშვებთ, ადამიანებს წაართვან ლოცვის უფლება და არც იმას, რომ პროზელიტიზმმა საქართველოში იმძლავროს“.

 

წყარო: http://www.netgazeti...105/News/14303/

 

ქართველ მუსლიმთა კავშირის განცხადება

 

http://www.facebook....46067665489354/

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ხელოვნურად შექმნილი პრობლემები...

 

 

როცა ესეთი რაღაცეები ხდება, ჩემთვის გასაგები ხდება, რომ ხელისუფლებას მნიშვნელოვანი საკითხებიდან - უმნიშვნელო საკითხებზე უნდათ, გადაიტანონ ყურადღება...

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...