Jump to content
Planeta.Ge

მუსულმანთა ნაწილიც წინააღმდეგია


Recommended Posts

http://geurasia.org/news/qarthveli-muslimebi-azizies-mechethis-winaagdmeg/

მედიანიუსის“ ინფორმაციით, აჭარაში მცხოვრებ მუსლიმთა ნაწილი ბათუმში სულთან აბდულ აზიზიეს სახელობის მეჩეთის აშენებას ეწინააღმდეგება.ეს განცხადება მუსლიმანთა საზოგადოების მრევლმა დღეს გაზეთ „აჭარა პ.ს“-ის ოფისში გააკეთა.

თურქეთსა და საქართველოს შორის მიმდინარე მოლაპარაკებას ისინი პოლიტიკურ გადაწყვეტილებად აფასებენ და მიიჩნევენ, რომ მეჩეთის მშენებლობის საკითხი მუსლიმანური სამყაროს მრევლმა უნდა გადაწყვიტოს და არა ორმა სახელმწიფომ, – იუწყება „TV25“.

მუსლიმთა საზოგადოების ნაწილი აჭარის მამულიშვილთა კავშირის მიმართვას უერთდება. საინიციატივო ჯგუფში 50 კაცია გაერთიანებული. მათ აზიზიეს მეჩეთის აგების საწინააღმდეგოდ 150 ხელმოწერა შეაგროვეს.

შეგახსენებთ, რომ საქართველოსა და თურქეთის მთავრობებს შორის მოლაპარაკებები მიმდინარეობს, რომლის თანახმადაც, თურქეთის ტერიტორიაზე არსებული ქართული ეკლესიების რესტავრაციის სანაცვლოდ თურქულმა მხარემ საქართველოში რამდენიმე მეჩეთს რესტავრაცია უნდა ჩაუტაროს, ბათუმში კი სულთან აბდულ აზიზიეს სახელობის მეჩეთი ააშენოს. მოლაპარაკებები უკვე ერთი წელია გრძელდება.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მე ამ პოზიციას ვიზიარებ:

 

ზოგიერთი პრინციპული მოსაზრება

კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების თაობაზე საქართველოსა და თურქეთს შორის

მიმდინარე მოლაპარაკებებთან დაკავშირებით

დავით უსუფაშვილი

რესპუბლიკური პარტიის თავმჯდომარე

4 მარტი, 2011

საქართველოს სახელმწიფოებრიობის საშინაო და საგარეო გარანტიების ფორმირების პროცესი

რთული და წინააღმდეგობრივია. ამიტომ ყველა მიმდინარე სახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის

საკითხის გადაწყვეტა განსაკუთრებულ სიფრთხილეს და სტრატეგიულ გააზრებას მოითხოვს.

დღეისათვის არსებობს ფართო საზოგადოებრივი კონსენსუსი იმის თაობაზე, რომ თურქეთთან

კეთილმეზობლური და მეგობრული თანამშრომლობის გაღრმავება ქვეყნის უმნიშვნელოვანესი

სტრატეგიული ინტერესია. ყველას კარგად გვესმის ისიც, რომ მრავლისმომცველ

სახელმწიფოთაშორის ურთიერთობებში ყველა ქვეყანა საკუთარი ინტერესებიდან გამომდინარე

მოქმედებს და არსებობს საკითხები, რომელთა თაობაზე ქვეყნებს განსხვავებული ხედვები და

ამოცანები შეიძლება აღმოაჩნდეთ. მეგობარი ქვეყნები ვალდებულნი არიან მაქსიმალურად

გაითვალისწინონ ერთმანეთის ინტერესები და ეძიონ ურთიერთმისაღები კომპრომისები.

ქართული სახელმწიფოს მოვალეობაა ეროვნული კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების მოვლა-

პატრონობა და მომავალი თაობებისთვის მათი შემონახვა. განსაკუთრებული ზრუნვის საგანი უნდა

იყოს სხვა ქვეყნების ტერიტორიაზე მდებარე ძეგლები, რომელთა დაცვა და მოვლა-პატრონობა

ხშირად პოლიტიკური კონიუნქტურის გამო რთულდება. ამიტომ, მივესალმები საქართველოს

მთავრობის მცდელობას თურქულ მხარესთან მიაღწოს შეთანხმებას ისტორიული ტაო-კლარჯეთის

ტერიტორიაზე არსებული ქართული კულტურის ძეგლების დაცვის თაობაზე, რაც მრავალი ათეული

წლის განმავლობაში მიუღწეველ ოცნებად რჩებოდა. აღნიშნული შეთანხმების მიღწევა

განსაკუთრებით საშური საქმე ხდება ძეგლების მძიმე მდგომარეობის გათვალისწინებით.

ბუნებრივია, რომ მოლაპარაკებების პროცესში თურქულმა მხარემ გამოთქვა ინტერესი საქართველოს

ტერიტორიაზე არსებული იმ ძეგლების დაცვასთან დაკავშირებით, რომლებიც მას მიაჩნია

განსაკუთრებული კულტურულ-ისტორიული ღირებულების მქონედ. ქართულმა მხარემ

გულდასმით უნდა განიხილოს ყოველი კონკრეტული საკითხი და გადადგას გონივრული და

დასაბუთებული შემხვედრი ნაბიჯები.

ამასთანავე, სახელმწიფოების შეთანხმება კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების დაცვის თაობაზე

არ უნდა ითვალისწინებდეს სხვა ქვეყნის ტერიტორიაზე ისტორიულად არსებული და დროთა

განმავლობაში განადგურებული ძეგლების ადგილზე მსგავსი შენობების ხელახლა აშენებას. ვთვლი,

რომ ამგვარი პრეცედენტის დაშვება საქართველოს მრავალ პრობლემას შეუქმნის საერთაშორისო

ურთიერთობებში, ისევე, როგორც მსოფლიოში მრავალ სხვა მეზობელ ქვეყანას მიიყვანდა იგი

სერიოზულ გართულებებამდე. სხვა ქვეყნის ტერიტორიაზე ისტორიულად არსებული და სხვადასხვა

მიზეზით განადგურებული ძეგლების ხელახლა აშენება იძენს უფრო პოლიტიკურ, ვიდრე

კულტურულ დატვირთვას. ახლიდან შექმნილი ძეგლის ასლი არის ასლი და არა ძეგლი. შესაბამისად,

ასეთი ქმედებით კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს კი არ ვიცავთ, არამედ პოლიტიკური

ისტორიის კონკრეტული მომენტს ვუდგამთ ძეგლს. პოლიტიკური ისტორიის ესა თუ ის მომენტი კი

მეზობელი სახელმწიფოებისთვის ზოგჯერ ერთნაირად საამაყოა, ზოგჯერ - ერთნაირად მტკივნეული,

უფრო ხშირად კი - ერთისთვის საამაყო და მეორისთვის მტკივნეული.

სახელმწიფოს და ეკლესიის გამიჯვნის ფუნდამენტური პრინციპის შესაბამისად,

სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმების საგანი არ უნდა იყოს ისეთი რელიგიური საკითხები, როგორიცაა

რელიგიური-საკულტო დაწესებულებების შექმნა ან გაუქმება. სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმებით

რელიგიური დაწესებულების სტატუსის განსაზღვრა ან გარანტიების დაწესება რელიგიურ

დაწესებულებას სძენს პოლიტიკურ-რელიგიური დაწესებულების შინაარსს. ისტორია და

თანამედროვეობა კი ცხადყოფს, რომ სახელმწიფოების პოლიტიკური ურთიერთობები უაღრესად

ცვალებადი ხასიათისაა და კრიტიკულ ვითარებებში სახელმწიფოები რელიგიურ ორგანიზაციებს

პოლიტიკის ინსტრუმენტად განიხილავენ. ამიტომ, რელიგიური დაწესებულებების ფუნქციობასთან

დაკავშირებული საკითხები აღმსარებლობის თავისუფლების ფუნდამენტური პრინციპის

გათვალისწინებით უნდა დარეგულირდეს შეასაბამისი იურისდიქციის მქონე რელიგიური

ორგანიზციების მიერ.

სრულიად განსხვავებული საკითხია ქვეყნებს შორის კულტურული თანამშრომლობის თემა, რომლის

ფარგლებშიც შესაძლოა დაიდოს შეთანხმებები კულტურის ცენტრების, მუზეუმების,

საგანმანათლებლო თუ სახელოვნებო დაწესებულებების მშენებლობის და ფუნქციობის შესახებ.

ამგვარი კულტურული დაწესებულების დანიშნულებიდან გამომდინარე მათი განთავსების ადგილი,

პირობები, არქიტექტურული და სხვა მნიშვნელოვანი საკითხები შესაბამისი ადმინისტრაციული

ერთეულის უფლებამოსილ ორგანოებთან შეთანხმებით, მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, ისე

უნდა გადაწყდეს, რომ მათ ნამდვილად შეძლონ ხალხებს შორის კეთილმეზობლური ურთიერთობის

გაღრმავება. შესაბამისად, ამგვარი საკითხები საქართველოსა და თურქეთს შორის მიმდინარე

მოლაპარაკებების დროს უნდა გადაწყდეს ძეგლების დაცვის საკითხისგან სრულიად განსხვავებულ

პრინციპებითა და მექანიზმებით.

ვინაიდან საქართველოსა და თურქეთის მთავრობებს შორის მიმდინარე მოლაპარაკებები ეხება

უმნიშვნელოვანეს სახელმწიფოებრივ საკითხებს, საქართველოს მთავრობამ საზოგადოებას

დროულად და ამომწურავად უნდა მიაწოდოს საჭირო ინფორმაცია და საქართველოს მოქალაქეებს,

მათ შორის, რესპუბლიკური პარტიის წევრებს, უნდა ჰქონდეთ ამ საკითხებზე საკუთარი პოზიციების

გამოხატვის, დისკუსიებისა და პოზიციების შეჯერების დრო და საშუალება.

საქართველოში მართლმადიდებლური ეკლესიის რელიგიური დაწესებულებების გვერდით

ფუნქციონირებს სხვა რელიგიების საკულტო დაწესებულებები, ისევე, როგორც სხვადასხვა ქვეყნებში

არსებობს და იხსნება ქართული მართლმადიდებლური ეკლესიები. ცხადია, სახელმწიფოები

თავიანთი დიპლომატიური წარმომადგენლობების მეშვეობით შეიძლება დაეხმარონ უცხოეთში

მცხოვრებ მორწმუნეებს თავიანთი რელიგიური მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებაში, ისე, როგორც

ამას აკეთებენ სქართველოს საელჩოები სხვადასხვა ქვეყნებში. ეს პროცესი შეუქცევადია და იგი უნდა

გაგრძელდეს ამა თუ იმ რელიგიური თემების მოთხოვნილებების და შესაძლებლობების მიხედვით და

სახელმწიფოების მინიმალური მონაწილეობით.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • შექმენი...