planetanews Posted May 2, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted May 2, 2011 ორმოცდაათიანელებმა ავჭალაში დაიდეს ბინა. თბილისში, ავჭალის ერთ-ერთი ქუჩა, პოლიციის სამმართველოს მიმდებარე ტერიტორიაზე ახლა უკვე უჩვეულად გამოიყურება. სხვა დღეებისგან განსხვავებით ამ ადგილს დედაქალაქისთვის უჩვეულო დიდი თეთრი კარავი ”ამშვენებს”. გაზიარება[სალომე ბოკუჩავა. 13:18 02-04-2011]http://1.bp.blogspot.com/-DUvFA08IonM/Tb52i3eRz7I/AAAAAAAAEfg/IZk8HUHVdFU/s200/seqtI.gifინფორმაციის მოძიებისთანავე ავჭალაში მივედი და პოლიციის წინ შეკრებილ ადამინებს გავესაუბრე. როგორც აღმოჩნდა ადგილზე მყოფთა უმრავლესობა ავჭალის ქეთევან წამებულის ეკლესიის მრევლი და გლდანი-ნაძალადევის მაცხოვრებელი იყო. პროტესტს ადგილობრივი ეკლესიის მღვდელმსახური მამა გიორგი რაზმაძე უერთდებოდა. თორნიკე სუკააშვილი, აქციის მონაწილე: „დღეს გავიგე, რომ ჩვენ უბანში ორმოცდაათიანელებმა კარავი გაშალეს. დილიდან რიტუალებს ატარებენ და ცდილობენ ახალგაზრდები მიიზიდონ. როდესაც მე მოვედი პატარა ბავშვები დამხვდნენ. კარვის ცენტრალურ ნაწილში ჯვარი აქვთ აღმართული, მის ირგვლი უცნაურ ენაზე მღერიან და ცეკვავენ“. ლევან ბაზუაშვილი, აქციის მონაწილე: „მათ ვკითხე ნებართვა თუ გააჩნდათ აქ ყოვნის და კარვის გაშლის. პასუხი არ გამცეს, თუმცა ცოთხანში ამიხსნეს: ნებართვა მერიიდან უკვე წამოვიღეთ და მისი ასლი ავჭალის პოლიციაში ინახება-ო. გავაფრთხილე, რომ ინფორმაციას გადავამოწმებდი და მაშინათვე შემეწინააღმდეგნენ...თუმცა ავღნიშნავ, რომ მერიაში დაზუსტებული ინფომაციით არანაირი ნებართვა არ არსებობს“. მამა გიორგი: „ჩვენ ამ უცნაურმა კარავმა შეგვკრიბა. საპატრიარქოსა და სახელმწიფოს შორის არის შეთანხმება, რომლის მიხედვითაც ამ ადამინებს არ აქვთ უფლება შუა ქალქში გამოვიდნენ. კანონის მიხედვით საჯარო გამოსვლები ეკრძალებათ. შესაბამისად ეს არის კანონის დარღვევა. ჩვენი მოთხოვნაა, რომ უახლოვეს პერიოდში დაშალონ კარავი და შევიდნენ თავიანთ სახლებსა და სალოცავებში. საქართველოში რწმენა თავისუფალია, მაგრამ როდესაც ქუჩაში ადამინები ამგვარად ქადაგებნ ეს მიუღებელია“. აქციის წევრების თქმით ძირითადი მოთხოვნა პატარა ბავშვებზეა. მათი მოზიდვაც მარტივი გზით ხდება. შეკრებილთა შორის ბევრი აღმოჩნდა იმ ბავშვის მშობელი, რომელმაც საკუთარი მცირე წლოვანი შვილი უცნაური თეთრი კარავიდან ძალის გამოყენებით წამოიყვანა. -როდესაც ჩემი შვილი იმ კარავში ვნახე ძალიან შემეშინდა. შევედი და ძალით წამოვიყვანე. ბევრი ქალი იყო, თითოეული მათგანი ჯვრის ირგვლივ ტრიალებდა და უცნაურად საუბრობდნენ: ”ღმერთი ამაღლდება, ჩვენც ავმაღლდებით, გვეშველება, ყველას გვეშველება” – ამბობდნენ ისინი.-შეიძლება ითქვას, რომ კარავში ძირითადად ქალები და ბავშვები იყვნენ?-არა. ძირითადად ბავშვები იყვნენ. მე არც ერთ ბავშვს არ ვიცნობდი თორემ აუცილებლად წამოვიყვანდი და მის მშობელს მივუყვანდი. -თქვენმა შვილმა რა გითხრათ, რატომ არ უნდოდა წამოსვლა?-მითხრა, რომ ტკბილეული დაურიგეს და მთიან რეგიონში დასვენებას შეპირდნენ. ამბოდა, რომ ისინი კარგები იყვენ და ცუდის გაკეთებას არ აპირებდნენ. როგორც კი მშობლების მოსაზრებები მოვისმინე და მათი ინფორმაცია გავიზიარე, მეც მივუახლოვდი უცნაურ კარავს და იმ რამოდენიმე ადამიანს დავუწყე საუბარი, რომლებიც იმ დროისთვის ადგილზე დარჩენილიყვნენ. როგორც გაირკვა ძალიან ბევრი ადამინი იყო მისული მთელი დღის განმავლობაში, მაგრამ აქციის დაწყებისთანავე დაიშალნენ.გაშლილ კარავთნ პატარა გოგონა შევნიშნე, რომელმაც უკვე იცოდა, რომ ჟურნალისტი ვიყავი, მაგრამ მაინც დამელაპარაკა:-რატომ ხარ აქ მოსული?-არ ვიცი.-შენმა მშობლებმა იციან, რომ ასეთ დროს აქ რომ ხარ?-არა.-სად არიან?-სახლში.-ვისთან ერთად ხარ?-მეგობართან (მეგობარიც მისი თანატოლი პატარა გოგო იყო.)-ჩემი შვილია რა გინდა? - ჩვენ საუბარში უცხო მამაკაცი ჩაერთო, რომელიც კარავში გამართული შეკრებების ერთ-ერთი მეთური აღმოჩნდა.-ბავშვმა მითხრა, რომ მისი მშობლები სახლში არიან.- დედა არის სახლსში მე მამა აქ ვარ. -თუ თქვენ მისი მამა ბრძანდებით მეორე გოგონა ვისთან არის?-ჩემი ახლობლის შვილია.-მისმა მშობლებმა თუ იციან, რომ აქ არიას ასეთ დროს? - ამ კითხვაზე კომენტარი არ გააკეთა და ზურგი მაქცია. საბოლოოს მხოლოდ ის მითხრა, რომ სააღდგომო ზეიმის მოსამზადებლად იყო კარავი გაშლილი, თუ რომელიმე ადამინი ამ კარვის დარბევას ძალის გამოყენებით შეეცდებოდა მათ პოლიცია დააკავებდა. ქუჩაში გამოსულ ხალხს გვან ღამე ნოდარ სანდუხაძემ მიმართა და სიმშვიდისკენ მოუწოდა და რჩევა მისცა: „ყოველთვის მოწინააღმდეგე მხარეს დუმილით უპასუხეთ.ამ დროსთვის ორმოცდაათიანელების რამდენიმე ეკლესია არსებობს. რომლებიც ძირითდად ენობრივი ნიშნით არიან დაყოფილი ქართული, სომხური და რუსულენოვან ორმოცდაათიენელებად. ორმაცდაათიანელები ანუ პანტოქოსტელების თქმით მათზე სულიწმინდა გადმოდის რის გამოც მათი ”ლოცვა” ხშირად გაუგებარია მათვისაც და სხვა ადამინებისთვისაც. თუმცა დაავიწყდათ, რომ როდესაც სული წმინდის მადლი ქრისტესა და მის მოწაფეებზე გადმოვიდა ისინი სხვა ადამინებისთვის გასაგებ ენაზე საუბრობნენ“. მოთხოვნის დაკმაყოფილებას აქციაზე შეკრებილი მრევლი დიდი ხანი ელოდა, მიუხედავად ამისა არც პოლიცია და არც რაიონის გუბერნატორმა დააკმაყოფილა მოთხოვნები. მამა გიორგი რაზმაძემ კვირას, დილის წირვაზე ამ საკითხზე იქადაგა და მრევლთან ერთად ღამის მისამართს დაუბრუნდა... დღეს, მაისისს ავჭალის მოსახლეობა და წმინდა ქეთევან წამებულის მრვლი საპატრიარქოსგან ამ თემასთან დაკავშირებით კომეტარს ელოდება. http://2.bp.blogspot.com/_NJ-vfhEIXi8/SzEjsmnETZI/AAAAAAAADK8/gGTRe_SU1m4/s400/ukan1.gif View the full article Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Recommended Posts