Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 Ши́ва (санскр. शिव, śiva IAST, «благой», «милостивый») — в индуизме олицетворение разрушительного начала вселенной и трансформации (созидательное разрушение); одно из божеств верховной триады (тримурти), наряду с творцом Брахмой и поддержателем Вишну. Согласно Шива-пуране, является создателем и Вишну, и Брахмы. Олицетворяет одновременно разрушительное и созидательное начала. Пять божественных ролей Шивы: создание, поддержка, растворение, сокрытие и дарование благодати. Является одной из древнейших божественных сущностей человечества; сохранились упоминания о нём в доарийской (дравидийской) мифологии. Традиция поклонения Шиве называется шайвизм. Известен под именами Рудра, Шанкара, Шамбху, Махадев. Основная мантра Шивы «oṃ namah śivāya», впервые в Ведах встречается в гимне Яджурведы «Шатарудрия» или «Гимн ста Рудрам». Также Шива является основателем Йоги. და შივა რომელია, მამა ღმერთი , ძე თუ სილიწმინდა? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Morfius Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 Ши́ва (санскр. शिव, śiva IAST, «благой», «милостивый») — в индуизме олицетворение разрушительного начала вселенной и трансформации (созидательное разрушение); одно из божеств верховной триады (тримурти), наряду с творцом Брахмой и поддержателем Вишну. Согласно Шива-пуране, является создателем и Вишну, и Брахмы. Олицетворяет одновременно разрушительное и созидательное начала. Пять божественных ролей Шивы: создание, поддержка, растворение, сокрытие и дарование благодати. Является одной из древнейших божественных сущностей человечества; сохранились упоминания о нём в доарийской (дравидийской) мифологии. Традиция поклонения Шиве называется шайвизм. Известен под именами Рудра, Шанкара, Шамбху, Махадев. Основная мантра Шивы «oṃ namah śivāya», впервые в Ведах встречается в гимне Яджурведы «Шатарудрия» или «Гимн ста Рудрам». Также Шива является основателем Йоги. და შივა რომელია, მამა ღმერთი , ძე თუ სილიწმინდა?მართლმადიდებლურ სამებასა და ინდუისტურ სამებას შორის რათქმაუნდა განსხვავება არის და არსად დამიწერია ერთი და იგივე ჰიპოსტასური ღვთაებები ყავთო, მაგრამ სამების კულტს რომ მართლმადიდებლებზე ადრე აღიარებდნენ ეს კი დავწერე, შივას რაც შეეხება ის გარდაქმნისა და ნგრევის ღმერთია, ინდუისტური სამების წევრებიც თანასწორნი არიან ძალითა და შესაძლებლობებით გონით, განსხვავება მათ საქმიანობაშია. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 (edited) მართლმადიდებლურ სამებასა და ინდუისტურ სამებას შორის რათქმაუნდა განსხვავება არის და არსად დამიწერია ერთი და იგივე ჰიპოსტასური ღვთაებები ყავთო, მაგრამ სამების კულტს რომ მართლმადიდებლებზე ადრე აღიარებდნენ ეს კი დავწერე, შივას რაც შეეხება ის გარდაქმნისა და ნგრევის ღმერთია, ინდუისტური სამების წევრებიც თანასწორნი არიან ძალითა და შესაძლებლობებით გონით, განსხვავება მათ საქმიანობაშია.მაინც, შენ ამბობ რომ ქრისტინაებმა სამება ინდუისტური რელიგიიდან ავიღეთ, ეს შენი პოზიციაა,თუ არ ვცდები,სამება და ინდუისტური ტრიადა არსობრივად განსხვავდება ერთმანეთისგან და შეცნობის საერთო წყარო არ გააჩნია,ასეთია ჩემი პოზიცია,ხოლო თუკი შენი ან ჩემი მოსაზრება გვსურს რომ შევამოწმოთ, მაშინ განვიხილოთ ერთიც და მეორეც და აღმოვაჩინოთ განსხვაება და სხვაობა,და თუკი განსხვავება გადასძალავს საერთოს გამოდის ალბათ რომ წყარო სამების და ტრიადის სულ სხვადასხვა რამეა Edited March 31, 2011 by Siknadmo Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Morfius Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 მაინც, შენ ამბობ რომ ქრისტინაებმა სამება ინდუისტური რელიგიიდან ავიღეთ, ეს შენი პოზიციაა,თუ არ ვცდები,სამება და ინდუისტური ტრიადა არსობრივად განსხვავდება ერთმანეთისგან და შეცნობის საერთო წყარო არ გააჩნია,ასეთია ჩემი პოზიცია,ხოლო თუკი შენი ან ჩემი მოსაზრება გვსურს რომ შევამოწმოთ, მაშინ განვიხილოთ ერთიც და მეორეც და აღმოვაჩინოთ განსხვაება და სხვაობა,და თუკი განსხვავება გადასძალავს საერთოს გამოდის ალბათ რომ წყარო სამების და ტრიადის სულ სხვადასხვა რამეაცდები, მე არ ვამბობ რომ ქრისტიანებმა ინდუისტებიდან აიღეს სამების კულტი, მე ვამბობ შემდეგს:1 სამების კულტი ქრისტიანებზე ადრე ინდუისტებს ქონდათ2 ინდუისტური სამების ღმერთები თანასწორნი არიან3 განსხვავება რა თქმა უნდა არის4 მაგრამ მსგავსებაცაა ტრიადა ქართულად სამებაა Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 ცდები, მე არ ვამბობ რომ ქრისტიანებმა ინდუისტებიდან აიღეს სამების კულტი, მე ვამბობ შემდეგს:1 სამების კულტი ქრისტიანებზე ადრე ინდუისტებს ქონდათ2 ინდუისტური სამების ღმერთები თანასწორნი არიან3 განსხვავება რა თქმა უნდა არის4 მაგრამ მსგავსებაცაა ტრიადა ქართულად სამებააარსებობდა სამი დამოუკიდებელი რელიგია, ბრახმანიზმი, ვიშნუიზმი და შიიზმი,შემდგომში მოხდა ამ სამი რელიგიის გაერთიანება,ხოლო ქრისტიანობაში ასეთი რამ არ ყოფილა,გარდა ამისა, ეს რელიგიები ბრახმანიზმი, ვიშნუიზმი და შიიძმი დამოუკიდებლად განაგრძნობენ არსებობას,ერთი კითხვა მაქვს როდის ჩAმოყალიბდა ინდუისტური ტრიადა? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 ინდუიზმი დაფუძნებულია მრავალღმერთიანობაზე,აქედან გამომდინარეობს ინდუისტური ტრიადა,ხოლო ქრისტიანული სამების საფუძVელი არააა მრავალღმერთიანობა,ინდუიზმში იყო ძალიან ბევრი ღმერთი და ამ ღმერთის მიმდევრები,ხოლო დომინირება მოიპოვა სამმა ღმერთმადა მოხდა შემდგომში ამ სამი ღმერთის ხელოვნური გაერთიანება,მის ხელოვნურობაზე ისიც მეტყველებს რომ ბრაზმანიზმის მიმდევრები მთავარად ღმერთად ბრხმანს მიიჩნევენ და ას. შ.ისიც ცნობილი არაა კონკრეტულად როდის ჩამოყალიბდა ინდუისტური ტრიადა, რომელ საუკუნეში ხო, კიდევ ერთი, ინდუიზმში არსებობს ღმერთების პანტეონი, В индуизме на первый план выдвигается бог-творец, устанавливается строгая иерархия в пантеоне. Особую роль стали играть культы богов Брахмы, Вишну и Шивы. Так складывается триада (тримурти) этих главных божеств, воспринимаемая как проявление единого высшего божества. Брахма считался создателем и управителем мира, ему принадлежало и установление на земле социальных законов (дхарма), деление на варны. Постепенно в тримурти особую роль стали играть Вишну – бог-охранитель и Шива – бог-разрушитель, что привело к появлению двух основных направлений в индуизме – вишнуизма и шиваизма. Это разделение было закреплено в текстах пуран – главных памятников индуистской мысли, которые сложились в первые века нашей эры. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 და რაც ყველაზე მთავარია მეგობრებო 2. Индусское тримурти: Брахма, Вишну и Шива. Индусы верят в тримурти — триаду, состоящую из Брахмы, В ишну и Шивы. Мусульмане часто заявляют, что у истоков христианской доктрины о Троице лежит и эта теория. Исторический анализ индусской теории показывает, что между ними нет даже отдаленной аналогии. Индуизм предполагает существование множества богов, таких как Кришна, Рама, Сита, Ганеша, Хануман, Кали и др. Упанишада, Веда и другие древние индусские тексты не говорят, что Брахму, Вишну и Шиву объединяли какие-либо отношения. Веда признавала по крайне мере 33 разных божества, и это были 33 отдельных божества, часто противостоящие друг другу. Большинство из них были женаты на индусских богинях. Концепция тримурти зафиксирована только на позднем санскрите и не может быть датирована ранее чем V веком н. э. Христианская доктрина о триединстве была полностью определена задолго до этого времени ანუ, ინდუისტური ტრიადად შეიქმნა მე-5 საუკუნეში ჩვ. წ. აღრიცხვით,მანამდე მიწერია რომ ვიშნუს, ბრახმანისა და შივის კულტები ცალ ცალკე არსებობდა, ხოლო შემდეგ მოხდა მათი ხელოვნური გაერთიანება,ამიტომაც ტრიმურტის იდეა ინდოეთში არაა პოპულაურული და რაც მთავარია ინდუისტური ტრიმურტი ეპოქალურად ვერანაირად ვერ უსწრებდა ქრისტიანულს,ვინაიდან ცნობები მის შესახებ ჩდნება მხოლოდ მე-5 საუკუნიდან,თუკი გაქვთ საწინააღმდეგო ინფორმაცია მოგისმენთ Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Morfius Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 და რაც ყველაზე მთავარია მეგობრებო 2. Индусское тримурти: Брахма, Вишну и Шива. Индусы верят в тримурти — триаду, состоящую из Брахмы, В ишну и Шивы. Мусульмане часто заявляют, что у истоков христианской доктрины о Троице лежит и эта теория. Исторический анализ индусской теории показывает, что между ними нет даже отдаленной аналогии. Индуизм предполагает существование множества богов, таких как Кришна, Рама, Сита, Ганеша, Хануман, Кали и др. Упанишада, Веда и другие древние индусские тексты не говорят, что Брахму, Вишну и Шиву объединяли какие-либо отношения. Веда признавала по крайне мере 33 разных божества, и это были 33 отдельных божества, часто противостоящие друг другу. Большинство из них были женаты на индусских богинях. Концепция тримурти зафиксирована только на позднем санскрите и не может быть датирована ранее чем V веком н. э. Христианская доктрина о триединстве была полностью определена задолго до этого времени ანუ, ინდუისტური ტრიადად შეიქმნა მე-5 საუკუნეში ჩვ. წ. აღრიცხვით,მანამდე მიწერია რომ ვიშნუს, ბრახმანისა და შივის კულტები ცალ ცალკე არსებობდა, ხოლო შემდეგ მოხდა მათი ხელოვნური გაერთიანება,ამიტომაც ტრიმურტის იდეა ინდოეთში არაა პოპულაურული და რაც მთავარია ინდუისტური ტრიმურტი ეპოქალურად ვერანაირად ვერ უსწრებდა ქრისტიანულს,ვინაიდან ცნობები მის შესახებ ჩდნება მხოლოდ მე-5 საუკუნიდან,თუკი გაქვთ საწინააღმდეგო ინფორმაცია მოგისმენთვერ დაგეთანხმები, რადგან ცნობები ბრაჰმაზე შივაზე და ვიშნუზე ძვ.წ.აღ მეორე ათასწლეულში გვხვდება ხოლო ინდუისტური სამება ძვ.წ.აღ ის პირველი ათასწლეულის პირველ ნახევარში ცნეს როგორც კულტი, მიუხედავად ამისა ჩვ წ აღ მდე მეთხუთმეტე საუკუნით დათარიღებულ ყპანიშადში არის ამ სამი ღმერთის თანასწორობაზე საუბარი. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Morfius Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 ინდუიზმი სათავეს იღებს ჰარაპის, ანუ ინდის ცივილიზაციიდან, რომელიც ჩვენს წელთაღრიცხვამდე III-II ათასწლეულებში არსებობდა ინდის დაბლობში. ამ ცივილიზაციის რელიგია ეფუძნებოდა იმ ღვთაების თაყვანისცემას, რომელსაც ბევრი საერთო აქვს ინდუისტურ ღმერთ შივასთან. დაახლოებით II ათასწლეულის შუა პერიოდიდან ინდოსტანის ჩრდილო–დასავლეთში არიულმა ტომებმა დაიწყეს შემოღწევა. მათ ენას მოგვიანებით ვედური სანსკრიტი ეწოდა. არიელების შემოჭრას წინ უძღვოდა ინდოევროპულ ენებზე მოლაპარაკე ხალხების გადასახლებების ხანგრძლივი ისტორია. არიელებმა მოიტანეს მსხვერპლთშეწირვის რთული რიტუალი – იაჯნა, რომლის დროსაც ღმერთებს მსხვერპლად სწირავდნენ საქონლის შემწვარ ხორცს და ჰალუცინოგენურ სასმელს „სომას“.არიელები შეერივნენ ადგილობრივ ტომებს, რომელთაც რიგვედაში დასას ტომები ერქვათ. ამის შედეგად საზოგადოების შემადგენლობა გართულდა, რომელმაც ჯერ ბარნული სისტემის, შემდეგ კი კასტური სისტემის ჩამოყალიბება გამოიწვია, რომლებიც ინდუიზმის სოციალურ ბაზად გადაიქცნენ. ახალ სისტემაში უმთავრესი როლი ბრაჰმანებს ეთმობოდა – ვედების მცოდნე ადამიანებს, რომლებიც რიტუალებსაც ასრულებდნენ.ბრაჰმანიზმი ინდოეთში ჩვენს წელთაღრიცხვამდე პირველ ათასწლეულში ვრცელდება. ჩვ. წ–აღმდე პირველი ათასწლეულის მეორე ნახევარში ბრაჰმანიზმის პოზიციები შესუსტდა, და იგი სხვა რელიგიებმა დროებით შეასუსტეს, ძირითადად ბუდიზმმა და ჯაინიზმმა. ჩვ. წ–აღმდე პირველი ათასწლეულის მიწირულს ინდოეთში სხვადასხვაგგვარი რელიგიური წარმოდგენების მთელი კომპლექსი ჩამოყალიბდა, რომლებიც ვედებს ღიად არ უპირისპირდებოდნენ, მაგრამ უმეტესწილად ცხოვრების ახალ პირობებს უფრო შეესაბამებოდნენ.ჩვენი წელთაღრიცხვის პირველი ათასწლეულის დასაწყისში ინდოეთში აღორძინებას იწყებს ბრაჰმანიზმი ინდუიზმის ფორმით. ამ პერიოდში ინდუიზმი და ბუდიზმი პარარელულად ვითარდებოდნენ, ამასთან მათ ფილოსოფიებს შორის დავა მათივე განვითარების მთავარ მამოძრავებელ ძალად იქცა. ინდუისტური სკოლა „ნიაა“ ბუდისტური ლოგიკის გავლენით ჩამოყალიბდა, ხოლო „ვედანტას“ სკოლამ სერიოზული ზემოქმედება მოახდინა ბუდისტური სკოლა „მადჰიამიკას“ ჩამოყალიბებაზე. ბუდიზმმა დიდი როლი შეასრულა სისხლიან მსხვერპლთშეწირვაზე უარის თქმაში.გუპტების დინასტიის მმართველობის პერიოდში (ჩვენი წელთაღრიცხვის IV – VI სს.) ინდუიზმი ქვეყანაში გაბატონებულ რელიგიად იქცა. ბუდიზმი, რომელმაც ინდუიზმზე უდიდესი გავლენა მოახდინა, განსაკუთრებით, თეორიულ სფეროში, ქვეყნის ფარგლებს მიღმა იქნა განდევნილი, ხოლო XI საუკუნეში საერთოდ გაქრა ინდოეთში. ჯანაიზმი ერთერთ ინდურ რელიგიად იქცა, მაგრამ მისი მიმდევრების რაოდენობა ძალიან მცირეა.ტერმინი ინდუიზმი ევროპული წარმოშობისაა. ინდოეთში რელიგიას ჰინდუ–სამაია ან ჰინდუ–დჰარმა ჰქვია. ინდუიზმი ფაქტიურად ერთ მთლიან რელიგიას არ წარმოადგენს, არამედ ეს არის ადგილობრივი ინდური სარწმუნოებების კრებული სისტემა. ინდუიზმი პოლითეისტურია, მიუხედავად იმისა, რომ ვედანტა პანთეისტური რელიგია იყო. ინდუიზმში მთავარი ღვთაებებია – ბრაჰმა, ვიშნუ და შივა, რომლებიც ღვთიურ სამებაში – ტრიმურტიშია გაერთიანებული.ინდუისტური მსოფლმხედველობის საფუძველია მოძღვრება ადამიანის ცხოვრების სამი მიზნის შესახებ: დჰარმა, ართა და კამა. ინდუიზმში ორი ძირითადი მიმართულებაა – ვიშნუიზმი და შივაიზმი. შივაისტებს შორის გამორჩეულნი არიან ქალური საწყისის თაყვანისმცემლები – შაქტისტები. უძველეს ინდოეთში ძირითად რელიგიურ–ფილოსოფიურ პრინციპებთან – „ვადამისთან“ მიმართებაში ყველა რელიგიური სკოლა ორ ნაწილად იყოფოდა – ასტიკად და ნასტიკად. XIX საუკუნის მეორე ნახევარში ინდუიზმში გაჩნდა რეფორმისტული მოძრაობა „არია სამაჯი“, რომელსაც დღესდღეობით უამრავი მიმდევარი ჰყავს.ინდუიზმის ძირითადი პრინციპებია – წარმოდგენები კარმაზე, დჰარმაზე და სანსარაზე. ინდუისტებს თავისი წმინდა წიგნები აქვთ – ვედები, მაგრამ ინდუიზმს არ ახასიათებს რაიმე სახის მკაცრი კანონები. ინდუიზმი მხარს უჭერს ინდოეთის საზოგადოების კასტობრივ წყობას. ასე რომ ქრისტიანული სამების თემაში ინდუიზმზე ნუ მაწერინებ ჩემი ცოდნის გადამოწმების მიზნით Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 (edited) Siknadmo-ს და სამებისტებს: ნაშრომი The Symbolism of Hindu Gods and Rituals ამბობს: «შივა არის სამების ღმერთებიდან ერთ-ერთი. მის შესახებ ნათქვამია, რომ არის "მნგრეველი ღმერთი". სხვა ორი ღმერთი არის ბრაჰმა — "შემოქმედი" ღმერთი და ვიშნუ — "მფარველი" ღმერთი. . . იმის საჩვენებლად, რომ ეს სამი პროცესი არის ერთი და იგივე, ეს სამი ღმერთი ერთ სახეშია გაერთიანებული» ინდუიზმის სამება http://a.pix.ge/o/1fapg_thumb.jpg ქრისტემდე მრავალი საუკუნით ადრე ძველ ბაბილონსა და ასურეთში იყო ღმერთების ტრიადები, ანუ სამებები. ნაშრომი ლარუსის მითოლოგიური ენციკლოპედია (Larousse Encyclopedia of Mythology) აღნიშნავს ერთ-ერთ ამგვარ სამების ანუ ტრიადას მესოპოტამიის მხარეში: "სამყარო სამ რეგიონად იყო დაყოფილი, რომელთაგან თითოეული გახდა თითოეული ღვთის სამფლობელო. ანუს წილი იყო ცა. დედამიწა ენლილეს მიეცა. ეა წყალთა მეუფე გახდა. ყველა ერთად დიდებული ღმერთების ტრიადას შეადგენდა". ნაშრომში (A Statement of Reasons)ნათქვამია: "ჩვენ შეგვიძლია დავაკვირდეთ ამ დოგმატის ისტორიას და მისი დასაბამი აღმოვაჩინოთ არა ქრისტიანულ გამოცხადებაში, არამედ პლატონურ ფილოსოფიაში. . . სამება ქრისტესა და მისი მოციქულების სწავლება კი არ არის, არამედ გვიანი პლატონისტების სკოლის ფიქციაა". Edited March 31, 2011 by აზრი Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Morfius Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 Siknadmo-ს და სამებისტებს: ნაშრომი The Symbolism of Hindu Gods and Rituals ამბობს: «შივა არის სამების ღმერთებიდან ერთ-ერთი. მის შესახებ ნათქვამია, რომ არის "მნგრეველი ღმერთი". სხვა ორი ღმერთი არის ბრაჰმა — "შემოქმედი" ღმერთი და ვიშნუ — "მფარველი" ღმერთი. . . იმის საჩვენებლად, რომ ეს სამი პროცესი არის ერთი და იგივე, ეს სამი ღმერთი ერთ სახეშია გაერთიანებული» ინდუიზმის სამება http://a.pix.ge/o/1fapg_thumb.jpg ქრისტემდე მრავალი საუკუნით ადრე ძველ ბაბილონსა და ასურეთში იყო ღმერთების ტრიადები, ანუ სამებები. ნაშრომი ლარუსის მითოლოგიური ენციკლოპედია (Larousse Encyclopedia of Mythology) აღნიშნავს ერთ-ერთ ამგვარ სამების ანუ ტრიადას მესოპოტამიის მხარეში: "სამყარო სამ რეგიონად იყო დაყოფილი, რომელთაგან თითოეული გახდა თითოეული ღვთის სამფლობელო. ანუს წილი იყო ცა. დედამიწა ენლილეს მიეცა. ეა წყალთა მეუფე გახდა. ყველა ერთად დიდებული ღმერთების ტრიადას შეადგენდა". ნაშრომში (A Statement of Reasons)ნათქვამია: "ჩვენ შეგვიძლია დავაკვირდეთ ამ დოგმატის ისტორიას და მისი დასაბამი აღმოვაჩინოთ არა ქრისტიანულ გამოცხადებაში, არამედ პლატონურ ფილოსოფიაში. . . სამება ქრისტესა და მისი მოციქულების სწავლება კი არ არის, არამედ გვიანი პლატონისტების სკოლის ფიქციაა".სოფისტების იდეოლოგიაზე ღიღინებ? ინდუისტებს უფრო ადრე ჰონდათ სამების კულტი. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 სოფისტების იდეოლოგიაზე ღიღინებ? ინდუისტებს უფრო ადრე ჰონდათ სამების კულტი.Morfius მე აღვნიშნე ფაქტი და შენ რაზე ღიღინებ მე არ მაინტერესებს. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 საერთოდ, სამების არაბიბლიური სწავლება თავის სათავეს არ იღებს ახალი აღთქმიდან ან დროის იმ პერიოდიდან როცა იესო ცხოვრობდა დედამიწაზე, ან არც იმ დროიდან, როცა ჭეშმარიტი ქრისტიანობიდან განდგომილმა "ქრისტიანებმა" თავიანთ ნიკეის კრებაზე სამების ფილოსოფიას ჩაუყარა სათავე. სამების ფესვები გაცილებით ადრიდნელი დროიდან მოდის. ისედაც, ბიბლია მოგვითხრობს მრავალ ღმერთებსა თუ ღვთაებებზე, რომლებსაც ხალხი თაყვანს სცემდა; მაგალითად, აშთორეთი, მილქომი, ქემოში და მოლოქი (3 მეფეთა 11:1, 2, 5, 7). ერთ დროს ძველ ისრაელში ერთი პერიოდი მრავალ ადამიანს ისიც კი სწამდა, რომ ბაალი იყო ჭეშმარიტი ღმერთი. ამიტომ ბიბლიური ღმერთის იაჰვეს (იგივე იეჰოვას) წინასწარმეტყველმა ელიამ ხალხს მოსთხოვა, არჩევანი გაეკეთებინათ: "თუ უფალია ღმერთი, გაჰყევით მას, ხოლო თუ ბაყალია, მას გაჰყევით"-ო. (3 მეფეთა 18:21). როგორც ისტორიული ფაქტები ადასტურებენ, სამ-სამად დაჯგუფებული წარმართული ღვთაებებისადმი, ანუ ტრიადებისადმი, თაყვანისცემა იესოს დაბადებამდეც იყო გავრცელებული. ისტორიკოსმა უილ დიურანტმა აღნიშნა: "იდეა სამპიროვნული ღვთის შესახებ ეგვიპტიდან შემოვიდა". ხოლო "რელიგიისა და ეთიკის ენციკლოპედიაში" ჯეიმზ ჰეისტინგზი წერდა იმას, რაც ზემოთ უკვე აღვნიშნე: "მაგ. ინდუიზმში ვხვდებით ტრიადას — ბრაჰმა, შივა, ვიშნუ; ეგვიპტის რელიგიაში კი — ოსირისი, ისიდა და ჰორი".ამგვარად, არსებობს მრავალი ე.წ. "ღმერთები" (სამებები). მაგრამ პირველი საუკუნის ქრისტიანები არ აღიარებდნენ ამ "სამება" ღმერთებს ჭეშმარიტ ღმერთად. იესოსთვისაც და მისი მიმდევრებისთვისაც ღმერთი იყო მხოლოდ ერთი და არა სამსახოვანი გასაიდუმლოებული და ჩაუწვდომელი ღვთაება. იესომ თავის შემქმნელ, უზენაეს უფალს - მამას, ერთადერთი ჭეშმარიტი ღმერთი უწოდა და ასე სწამდათ მის მოწაფეებსაც. სამება ეკლესიამ მოგვიანებით შეისისხლხორცა წარმართული ხალხების სწავლებიდან. ახლა ლოგიკური კითხვები: ათასწლეულების განმავლობაში ღვთის ერთი წინასწარმეტყველი მაინც რატომ არ ასწავლიდა ღვთის ხალხს სამების შესახებ? ბოლოს და ბოლოს, იესო, როგორც დიდებული მასწავლებელი, განა არ გამოიყენებდა შესაძლებლობას და ნათელს არ გახდიდა სამებას თავისი მიმდევრებისთვის? სამება რომ რწმენის "ძირითადი დოგმატი" ყოფილიყო, განა ღმერთი საღვთო წერილის ასობით გვერდის ინსპირაციისას სამების სწავლების მიზნით არ გამოიყენებდა ზემოხსენებულთაგან ერთ-ერთს მაინც? სარწმუნოა ქრისტიანებისთვის, რომ ქრისტეს ცხოვრებისა და ბიბლიის დაწერის შთაგონებიდან საუკუნეების შემდეგ ღმერთი დაუბრუნდებოდა იმ სწავლების ფორმულირებას, რომელიც მისი მსახურებისთვის ათასწლეულების განმავლობაში უცნობი იყო, იმას, რაც "ამოუცნობი საიდუმლოა", "ადამიანის აზროვნებისთვის ჩაუწვდომელია", იმას, რასაც საერთო აღიარებით წარმართული წარმოშობა ჰქონდა და "უმთავრესად საეკლესიო პოლიტიკის საკითხს" წარმოადგენდა?ისტორიის მოწმობა ნათელია: სამების დოგმატი არის ჭეშმარიტებიდან გადახვევა და მისგან განდგომა. სწორედ ამიტომაა რომ ისტორიკოსები და რელიგიათმცოდნეები დაუფარავად წერენ ამის შესახებ. მაგაითად, ისტორიკოსი უილ დიურანტი წერდა: "ქრისტიანობამ არ მოსპო კერპთაყვანისმცემლობა: მან ის გადმოიღო. . . წარმოდგენა ღვთაებრივი სამების შესახებ ეგვიპტიდან წამოვიდა". წიგნში "ეგვიპტური რელიგია" (Egyptian Religion) ზიგფრიდ მორენზი შენიშნავს: "ეგვიპტელი ღვთისმეტყველების ყურადღება ძირითადად სამებით იყო დაკავებული. . . სამი ღმერთი გაერთიანებულია და მიჩნეულია ერთ ღმერთად, რომელსაც მიმართავენ მხოლობით რიცხვში. ამგვარად, პირდაპირ ჩანს ეგვიპტური რელიგიის სულიერი გავლენა ქრისტიანულ ღვთისმეტყველებაზე". ამგვარად, ალექსანდრიაში (ეგვიპტე) მესამე საუკუნის დასასრულსა და მეოთხე საუკუნის დასაწყისში საეკლესიო პირებმა, მაგალითად, ათანასემ და მისთანებმა, აირეკლეს ეს გავლენა, როცა ჩამოაყალიბეს წარმოდგენა, რომელიც წინ უძღოდა სამებას. მათი პირადი გავლენა ფართოდ გავრცელდა, ისე რომ, მორენზი "ალექსანდრიულ ღვთისმეტყველებას ეგვიპტური რელიგიის მემკვიდრეობასა და ქრისტიანობას შორის შუამავლად მიიჩნევს". საყოველთაოდ ცნობილი და აღიარებული ისტორიკოსი ედუარდ გიბონის ნაშრომის "ქრისტიანობის ისტორიის" (History of Christianity) წინასიტყვაობაში მეტად სიანტერესო რამეა დაწერილი: "თუ კერპთაყვანისმცემლობა ქრისტიანობის მიერ იყო დაძლეული, თანასწორად ჭეშმარიტია, რომ ქრისტიანობა კერპთაყვანისმცემლობით იყო შერყვნილი. პირველი ქრისტიანების წმინდა დეიზმი. . . რომის ეკლესიამ სამების გაუგებარი დოგმატით შეცვალა. ეგვიპტელთა მიერ გამოგონებული და პლატონის მიერ იდეალიზირებული მრავალი წარმართული დოგმატი შემონახულ იქნა, როგორც სარწმუნოდ მისაღები". თუ ამ ისტორიულ მოვლენებს ბიბლიის შუქზე განვიხილავდით, მაშინ უფრო ნათელი გახდებოდა მკითხველისთვის რაც მოხდა. ანუ ნამდვილი ქრისტიანობიდან განდგომილება ნაწინასწარმეტყველები იყო. სამების ეს სამარცხვინო ისტორია შეესაბამება იმას, რაც იესომ და მისმა მოციქულებმა იწინასწარმეტყველეს თუ რა მოხდებოდა მათ შემდეგ. მათ თქვეს, რომ ქრისტეს დაბრუნებამდე, ჭეშმარიტი თაყვანისმცემლობის აღდგენისას, ღვთის დღის — ამ სისტემის აღსასრულის — წინ, მოხდებოდა განდგომილება, გადახვევა, ჭეშმარიტი თაყვანისმცემლობიდან განდგომა.ამ ‘დღის’ თაობაზე მოციქულმა პავლემ თქვა: "ის დღე არ დადგება, სანამ ჯერ განდგომილება არ მოვა და არ გამოჩნდება ურჯულოების კაცი" (2 თესალონიკელთა 2:3, 7). მოგვიანებით მან იწინასწარმეტყველა: "ჩემი წასვლის შემდეგ შემოგივარდებიან ულმობელი მგლები, რომლებიც არ დაინდობენ სამწყსოს. და თვით თქვენგანაც აღდგებიან კაცები, რომლებიც უკუღმართად ილაპარაკებენ, რათა მოწაფეები გადაიბირონ" (საქმეები 20:29, 30). იესოს სხვა მოწაფეებიც წერდნენ ამ განდგომილებისა და მათი "ურჯულო" სამღვდელოების კლასის შესახებ (მაგალითად, იხილე მე-2 პეტრე 2:1; 1-ლი იოანე 4:1–3; იუდა 3, 4).პავლე აგრეთვე წერდა: "დადგება დრო, როდესაც საღ მოძღვრებას არ მიიღებენ, არამედ თავიანთი გულისთქმებით ამოირჩევენ ყურის მაამებელ მასწავლებლებს. ჭეშმარიტებას აარიდებენ ყურს და ზღაპრებისაკენ მიმართავენ" (2 ტიმოთე 4:3, 4). ქრისტიანული სახელმძღვანელოს - ბიბლიის და მასთან ერთად ისტორიის მოწმობა, ნათელია: სამების დოგმატი არის ჭეშმარიტებიდან გადახვევა და მისგან განდგომა. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Nukriko Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 "საგუშაგო კოშკის" ყიდვა აღარ არის საჭირო, ყველაფერი აქ არის დაკოპირებული Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted March 31, 2011 დარეპორტება გაზიარება Posted March 31, 2011 (edited) ვერ დაგეთანხმები, რადგან ცნობები ბრაჰმაზე შივაზე და ვიშნუზე ძვ.წ.აღ მეორე ათასწლეულში გვხვდება ხოლო ინდუისტური სამება ძვ.წ.აღ ის პირველი ათასწლეულის პირველ ნახევარში ცნეს როგორც კულტი, მიუხედავად ამისა ჩვ წ აღ მდე მეთხუთმეტე საუკუნით დათარიღებულ ყპანიშადში არის ამ სამი ღმერთის თანასწორობაზე საუბარი.თუ არ შეწუხდები წყარო დაასახელე, კერძოდ როდედან ცნეს სამების კულტად,ინდუიზმში არის პანთეისტური რელიგია და ღმერტებს აქვთ სხვადასხვა სახის ძალაუფლებები,თუკი ვიშნუს, ბრაჰმასა შივას მიანიჭეს თანაბარი ძალაუფლება, ეს ნამდვილად არ ნიშნავს სამებას,სამების მაგვარი კონცეფცია ითვალისწინებს ღვთაების ერთბუნებოვნებას, რომელიც მე რა ინფორმაციაც გამაჩნია ინდუიზმში ჩდნება მე-5 საუკუნეშიოკ, თუკი კამათად არ ღირს მაშინ ჯერ გავეცნოთ, თუკი სურვილი გვაქვს ქრისტიანულ სამებას,უმჯობესი იქნება, მართალი გითხრა მეც მაინტერესებს Edited March 31, 2011 by Siknadmo Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Recommended Posts
შეუერთდი განხილვას
თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.