აზრი Posted March 14, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 14, 2010 იდეაში მეც ეგ მინდა და მაგია ჩემი გან-ოცნებამე რაც დავწერე რეალობაშI, ეხლავე -ამ პირველი სექტემბრიდან რა გააკეტონ-ვიგულისხმე-ჯერ მეტასტაზები მოიკვეტოს მერე ტერაპია ვინაიდან ამ ეტაპზე მაგ სახის გაკვეტილის ჩატარების კადრი არ არსებობს....ისე სკოლებში რომ დასვა დირექტორი და კიტხო რას ნიშნავს რელიგიის გაკვეტილიო საღვტო სჯულს ვასწავლით ან მარტლმადიდებლობის ქადაგება მიდისო არ გეტყვის-ზუსტად ეგეტი ბოლს გაუშვებს-რეალურად კი ....ეხ სამწუხაროა რომ რეალურად არის "ეხ" სიტუაციაა. მაგრამ, ჩვენ რასაც ვამბობთ, არ უნდა იყოს მთლად ცუდი აზრი. მიხარია რომ შენც მსგავსი აზრი გაკვს ამ კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით. სკოლა დამთავრებული ბავშვი, უვუცი არ უნდა იყოს და პირველად, ფილმებიდან, ან სხვა საშუალებებიდან არ უნდა იგებდეს მაგალითად მუჰამედმა (ისლამის ფუძემდებელმა) წერა რომ არ იცოდა. ასე რომ, რელიგიის გაკვეთილები სახელმწიფო სკოლებში, მეცნიერული კუთხით უნდა ისწავლებოდეს და არა ეკლესიური ლოცვა კურთხვევებით. ის ორმ კადრები ამ ეტაპზე არ გვყავს, ეს ცხადია სერიოზულიპრობლემაა და ამის გამო არ უნდა აკვეხებდნენ პატარა ბავშვებს (არასრულწლოვანებს) მაინც და მაინც ერთ რომელიმე რელიგიურ სწავლებებს როგორც აუცილებელს, სავალდებულოს და ა.შ. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Guest ჭანო Posted March 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted March 15, 2010 ისე ქართველებს ნამეტარი გვიყვარს ისეთ რაღაცეებზე სჯა-ბაასი რაც შედარებით მეორე ხარისხოვანია, რატომ არ ვაყენებთ იგივე ფილოსოფიის სწავლის საკითხს? ფილოსოფია ხომ ბევრად უფრო ფართოა და რელიგიისგან განსხვავებით უმრავლეს საკითხს დოგმატურად არ უდგება.ასევე რატომ არ ვითხოვთ ფსიქოლოგიის ანაც ეთიკის სწავლას???ნუთუ რელიგია რითი არის პრიორიტეტული ამ საგნებთან შედარებით? ხო, რელიგიის ისტორია წარსულში ისტორიის, კერძოდ მსოფლიო ისტორიაში ისწავლებოდა, რაც სრულებით საკმარისი მიმაჩნია. დანარჩენის ფილოსოფიური მხრიდანაც საკმარისია რომ განიხილო და სხვადასხვა რელიგიების ხედვას შეადარო Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 (edited) ისე ქართველებს ნამეტარი გვიყვარს ისეთ რაღაცეებზე სჯა-ბაასი რაც შედარებით მეორე ხარისხოვანია, რატომ არ ვაყენებთ იგივე ფილოსოფიის სწავლის საკითხს? ფილოსოფია ხომ ბევრად უფრო ფართოა და რელიგიისგან განსხვავებით უმრავლეს საკითხს დოგმატურად არ უდგება.ასევე რატომ არ ვითხოვთ ფსიქოლოგიის ანაც ეთიკის სწავლას???ნუთუ რელიგია რითი არის პრიორიტეტული ამ საგნებთან შედარებით?ხო, რელიგიის ისტორია წარსულში ისტორიის, კერძოდ მსოფლიო ისტორიაში ისწავლებოდა, რაც სრულებით საკმარისი მიმაჩნია. დანარჩენის ფილოსოფიური მხრიდანაც საკმარისია რომ განიხილო და სხვადასხვა რელიგიების ხედვას შეადარო ჭანო რელიგია ადამიანთა საკმაოდ დიდ ნაწილზე საკმაოდ დიდ ზეგავლენას ახდენს და ამიტომ რელიგიის სკოლებში სწავლება ალბათ უნდა იყოს დაბალანსირებული. ბავშვებს რელიგია რელიგია ყურებში არ უნდა ესმოდეს 24-ხი საათი. თორემ ფილოსოფია მშვენიერი დარგია და არც თუ ისე ხელწამოსაკრავი, მართალი ხარ. Edited April 15, 2010 by აზრი Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
უცხო_პლანეტელი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 ამიტომ რელიგიის სკოლებში სწავლება ალბათ უნდა იყოს დაბალანსირებული.რას ქვია დაბალანსებული? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 უცხო_პლანეტელი ის თუ რას ვგულისხმობ დაბალანსირებულში, ჩემს წინა პოსტებში: 74,76-ში წერია. წაიკითხე. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
უცხო_პლანეტელი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 ის თუ რას ვგულისხმობ დაბალანსირებულში, ჩემს წინა პოსტებში: 74,76-ში წერია. წაიკითხე.მე მაგაზე გაგეცი უკვე პასუხი, რომ ისტორული თვალსაზრისით დიდი ხანია რაც ისწავლება, მაქისმუმ შეიძლება რამოდენიმე საათის დამატება,და მეცნიერული თვალსაზრისით რელიგიის შესწავლა რას ქვია? Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 მე მაგაზე გაგეცი უკვე პასუხი, რომ ისტორული თვალსაზრისით დიდი ხანია რაც ისწავლება, მაქისმუმ შეიძლება რამოდენიმე საათის დამატება,უცხო_პლანეტელი ესე იგი შეიძლება სიახლის შეტანა, რაც ბავშვების შემეცნების არეალს გააფართოვებს და რელიგიური გაკვეთილები არ იქნება შემოსაზღვრული ერთი რომელიმე რელიგიის რიტუელებითა თუ ლოცვებით. და მეცნიერული თვალსაზრისით რელიგიის შესწავლა რას ქვია? მაგალითისთვის, ისტორიულ ფონს შეიძლება დაერთოს რელიგიური წიგნების ან საგნების აღმოჩენის და დათარიღების მეთოდები მეცნიერული თვალსაზრისით. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
უცხო_პლანეტელი Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 მაგალითისთვის, ისტორიულ ფონს შეიძლება დაერთოს რელიგიური წიგნების ან საგნების აღმოჩენის და დათარიღების მეთოდები მეცნიერული თვალსაზრისით.ეს ვერ გავიგე, რა აღმოჩენების, მაგ საგნების არმოჩენას შეისწავლის სწორედ ისტორია, ანუ ისტორიაში აღირიცხება ღირებული აღმოჩენები თუნდაც რელიგიური ლიტერატურის თუ საგნების და ა.შ.ასე რომ ჯერ ჯერობით არ ჩანს რაიმე მეცნიერული არგუმეტი ტუ რატომ უნდა ისწავლებოდეს რელიგია ცალკე საგნად Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Siknadmo Posted April 15, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 15, 2010 (edited) რელიგია სკოლებში არ უნდა ისწავლებოდეს და არა იმიტომ რომ,არამედ იმიტო რომ, სკოლა სკოლაა სადაც ბავშვი უნდა დაეუფლოს ცხოვრების სულ სხვა პრინციპებს,რაც შეეხება ადამიანის სულიერ საკვებს, ანუ რელიგიას,ადამიანი თავად უნდა მივიდეს მასთან,მეფის რუსეთში არასწორად მიწოდებულმა რელიგიურმა სწავლებამ გამოიწვია აგრესიამოსწავლეეებში და ბევრი რევალუციონერი და ანტირელიგიურადგანწყობილი ადამიანისემინარიის კურსდამთავრებული იყო Edited April 15, 2010 by Siknadmo Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted April 16, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 16, 2010 ეს ვერ გავიგე, რა აღმოჩენების, მაგ საგნების არმოჩენას შეისწავლის სწორედ ისტორია, ანუ ისტორიაში აღირიცხება ღირებული აღმოჩენები თუნდაც რელიგიური ლიტერატურის თუ საგნების და ა.შ.ასე რომ ჯერ ჯერობით არ ჩანს რაიმე მეცნიერული არგუმეტი ტუ რატომ უნდა ისწავლებოდეს რელიგია ცალკე საგნადუცხო_პლანეტელი მართალი ხარ, საგნების არმოჩენას შეისწავლის სწორედ ისტორია ანუ ისტორიაში აღირიცხება, მაგრამ საგნების დათარიღების მეთოდები ისტორიას კი არა, მეცნიერებას ეკუთვნის! მაგალითად საგნების დათარიღების მეთოდებია: დათარიღების თერმოლუმინესცენციური მეთოდი, ამინომჟავების რაცემიზაციის მეთოდი და რადიოაქტიური მეთოდი. როდესაც ადამიანმა იცის რას ნიშნავს დათარიღების ეს მეთოდები, რას პროცესებს ეფუძნება და ა.შ. მისთვის საეჭვო აღარაა რელიგიური საგენბის რეალობა, მათი მნიშვნელობა და ფასეულობა. როგორც წინა პოსტში დავწერე, როდესაც ისტორიას ფონად გასდევს მეცნიერული მხარეც, საგანი უფრო მდიდარი, შემეცნებითი და საინტერესო ხდება მოსწავლისთვის რადგან რელიგია და მეცნიერება არ არიან ერთმანეთის მტერი. Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
უცხო_პლანეტელი Posted April 16, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 16, 2010 დათარიღების თერმოლუმინესცენციური მეთოდი, ამინომჟავების რაცემიზაციის მეთოდი და რადიოაქტიური მეთოდი. როდესაც ადამიანმა იცის რას ნიშნავს დათარიღების ეს მეთოდები, რას პროცესებს ეფუძნება და ა.შ.ხო მაგრამ ამას რელიგიასთან რა საერთო აქვს, ამ მეთოდებზე შეგიძლია მაღალ კლასებში ესაუბრო თუ აუცილებელია, ქიმის , ბიოლოგისს, ფიზიკს გაკვეთილზე და არა ისტორიის.ისტორია დიდწილად ეყრდნობა არქეოლოგიასაც, წერილობიტი წყაროების გარდა, ხოლო არქეოლოგია თავ ისი მხრივ გეოლოგიას, ქიმიას და ა.შ.ამუ ყველაფრის სწვლა რომ სკოლასი შეიზლებოდეს მასინ უნივერსიტეტები აღარ იქნებოდა საჭირო Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
აზრი Posted April 16, 2010 დარეპორტება გაზიარება Posted April 16, 2010 (edited) ხო მაგრამ ამას რელიგიასთან რა საერთო აქვს, ამ მეთოდებზე შეგიძლია მაღალ კლასებში ესაუბრო თუ აუცილებელია, ქიმის , ბიოლოგისს, ფიზიკს გაკვეთილზე და არა ისტორიის.ისტორია დიდწილად ეყრდნობა არქეოლოგიასაც, წერილობიტი წყაროების გარდა, ხოლო არქეოლოგია თავ ისი მხრივ გეოლოგიას, ქიმიას და ა.შ.ამუ ყველაფრის სწვლა რომ სკოლასი შეიზლებოდეს მასინ უნივერსიტეტები აღარ იქნებოდა საჭირო უცხო_პლანეტელი მეცნიერული მეთოდების შესახებ დეტალური სწავლება არ მიგულისხმია. ამიტომ ბავშვმა რომ იცოდეს, რა მეცნიერული პროცესები ერთვება რელიგიური წიგნების და საგნების დათარიღებასში, ცუდი არაფერია, პირიქით. საერთო ჯამში კი, ისტორიაზე კი არ ვსაუბრობთ, არამედ, რელიგიის გაკვეთილებზე, რომელიც არა მარტო ისტორიული თვალსაზრისით განიხილავდა რომელი რელიგია როდის წარმოიშვა, არამედ ის, თუ რას ასწავლის ესა თუ ის რელიგია; და ეს ყოველგვარი რელიგიური რიტუალების გარეშე უნდა ხდებოდეს, როგორც სასწავლო საგანი სკოლებში და არა როგორც რელიგიური ცერემონიალები და ლოცვების სავალდებულო წარმოთქმა რელიგიური საგნებით ხელში. Edited April 16, 2010 by აზრი Quote ლინკი სოციალურ ქსელებში გაზიარება More sharing options...
Recommended Posts
შეუერთდი განხილვას
თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.