Jump to content
Planeta.Ge

Recommended Posts

მოვიძIოთ აბა

ტორა თუ განვავითარეთ მერე იქნებ კაბალაც დავძლიოთ

კაბალას თორასთან არანაირი კავშირი არ აქვს და ვერ დაძლევ თუ მის არსს წიგნებში ეძებ კაბალა ზეპირი სწავლებაა სულთა სამყაროს შესახებ და პერგამენტზე არასდროს იწერებოდა

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

აზრი

კარგი, ცოტას მეც დავწერ თორაზე. :friends:   ქართულ ბიბლიებში, თორის პირველ წიგნს ეწოდება "დაბადება" (ძვ.ქართულად "შესაქმე"). ებრაულ ხელნაწერებში კი (რომელზეც თავდაპირველად დაიწერა ბიბლია) წიგნი და

აზრი

დიახ.       დიახ.   ქრისტიანული სწავლების თანახმად, მთელი წერილი ღვთივსულიერია. მთელ წერილში იგულისხმება როგორც თორა (მოსეს ხუთწიგნეული), ისე მთელი "თანახი" (ებრაული წერილების 39 წიგნი ანუ როგორ ზოგჯე

აზრი

მთელი თორა ანუ მოსეს ხუთწიგნეული გინდა დავდო ფორუმზე? წინა პოსტში დავწერე:     რაც შეეხება შენს ამ სიტყვებს:   სიამოვნებით: მათე 5:17–20; ლუკა 5:14; 17:14; მათე 15:3–9; 23:3.

სიტყვა თორა მითითებას, მოქმედების სახელმძღვანელოს ნიშნავს.

ებრაული კანონისა და ჰალახის (ტრადიციული ყოფის) საფუძველი თორაა (მოსეს ხუთი წიგნი). რაბინული ლიტერატურის მიხედვით თორაში ღვთის 613 კანონია მოცემული. აქედან, ზოგი მხოლოდ მამაკაცებზე ან ქალებზე ვრცელდება, ზოგი მხოლოდ ძველი სასულიერო წოდების ადამიანებისათვის (ქურუმებისა და ლევიებისათვის) დადგინდა, ზოგი კი იმათთვის, ვინც ისრაელის მიწაზე სოფლის მეურნეობას ეწევა. მრავალი კანონის შესრულება მხოლოდ იერუსალიმის ტაძრის არსებობისას იყო შესაძლებელი. დღევანდელ ღვთისმსახურებაში, სამასზე ნაკლებ კანონს აქვს ძალა.

სინაიზე უფლის ანგელოზს მხოლოდ თორას სახით დაწერილი რჯული არ უსწავლებია თორა იგივე საკანონმდებლო აქტი იყო ისრაელის საზოგადოებრივი ურთიერთობის დასარეგულირებლად რაც შეეხება იმას რაც უფლის ანგელოზმა მოსეს ასწავლა ანუ კაბალა ამის შესახებ მოსეს არ დაუწერია ზეპირად გადასცა იეშუა ნავინს შემდეგ მისგან თაობებს გადაეცემოდათ ეს სწავლება დღესაც ბევრმა ებრაელმა არ იცის ამ სწავლების ძირითადი დანიშნულება

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

იერუსალიმის მეორე აოხრებიდან რაბინი იეჰუდა ჰა'ნასის დრომდე (ჩვ. წელთაღრიცხვით 70-200 წწ) ზეპირი თორის უმეტესი ნაწილი რედაქტირებულ იქნა მიშნაში. მომდევნო ოთხ საუკუნეში მიშნეული ზეპირი თორა რაბინული მსჯელობისა და კამათის საგანი იყო ძველი მსოფლიოს ორივე ებრაულ თემში: ისრაელსა და ბაბილონში. ამ ორი თემის რაბინთა კომენტარები მიშნაზე საბოლოოდ რედაქტირებულ იქნენ ორ თალმუდში (ბაბილონური თალმუდი და იერუსალიმის თალმუდი). მომდევნო საუკუნეების განმავლობაში, ორივე თალმუდს მრავალი თაობის თორის სწავლულთა კომენტარები დაერთო. ირკვევა, რომ ჰალახა - რაბინების ნაკარნახევი ებრაული ცხოვრების წესი, ეყრდნობა როგორც დაწერილ თორას, ისე ზეპირ ტრადიციებს (მიშნას, ჰალახურ მიდრაშს, თალმუდებს და მათ კომენტარებს). ჰალახა, პრეცედენტებიდან გამომდინარე, ნელა ვითარდებოდა.

და ამის შემდეგ კიდევ შემეკამათება აზრი რომ ჯებ კიდევ პირველწყაროში წმინდა წერილისა ადამიანი თავის მოსაზრებას არ ტენიდა

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

T_A_T

ქრისტიანები და მუსულმანები პატივს სცემენ კი არა ეშინიათ და სდევნიან საერტოდ

 

თქვენ ამბობთ რომ იუდაველები უფრო დიდ პატივს სცემს ქალს, ვიდრე სხვა რელიგები? ანუ ქრისტიანები და ისლამი ამ შემთხვევაში? :)

ის მესამედი ხომ არ ხომ არ გავიწყდებათ ყოველდღიური ლოცვისა, სახელდობრ - "მადლობელი ვარ შენი, კურთხეულო ჰაშემ, ღმერთო სამყაროთა, რომ ქალად არ შემქმენი." გადმოთარგმნილი შეიძლება ზუსტი არ იყოს.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...