Jump to content
Planeta.Ge

Recommended Posts

არ ვიცი როგორ დავიწყო...

 

ნუ თორა არის ზეპირსიტყვიერი და წერილობითი..ამშემთხევვაში წერილობითზე ე.წ. კლასიკური აგგებით ტორაზე -ხუთწიგნზე ვბაასობთ( пятикнижие) ზეპირზე საერტოდ არ მაქვს ინფო არც ვიცი რამდენად შესასწავლ-წასაკითხ-საინტერესოა.

ტორა-კანონმდებლობაა:რელიგიური. სოციალური( საერო), არის აგრეტვე კოდირებული-რიცხვების( ნუმეროლოგია) აგრეტვე ძველი აღქმა და исход(?)

 

პ.ს. კიდევ ერტხელ ბოდიშს მოვიტხოვ-ლიტერატურას რუსულად ვკითხულობდი, რუსულად ვსაუბრობდი ფორუმებზე ებრაელებთან-შესაბამისად ქარტული ტერმინი რაც არ ვიცი შემისწორეთ

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

აზრი

კარგი, ცოტას მეც დავწერ თორაზე. :friends:   ქართულ ბიბლიებში, თორის პირველ წიგნს ეწოდება "დაბადება" (ძვ.ქართულად "შესაქმე"). ებრაულ ხელნაწერებში კი (რომელზეც თავდაპირველად დაიწერა ბიბლია) წიგნი და

აზრი

დიახ.       დიახ.   ქრისტიანული სწავლების თანახმად, მთელი წერილი ღვთივსულიერია. მთელ წერილში იგულისხმება როგორც თორა (მოსეს ხუთწიგნეული), ისე მთელი "თანახი" (ებრაული წერილების 39 წიგნი ანუ როგორ ზოგჯე

აზრი

მთელი თორა ანუ მოსეს ხუთწიგნეული გინდა დავდო ფორუმზე? წინა პოსტში დავწერე:     რაც შეეხება შენს ამ სიტყვებს:   სიამოვნებით: მათე 5:17–20; ლუკა 5:14; 17:14; მათე 15:3–9; 23:3.

пятикнижие

არის იგივე მოსეს ხუთწიგნეული

исход

არის გამოსვლათა წიგნი, ანუ ებრაელების გამოსვლა ეგვიპტიდან :)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

კარგი, ცოტას მეც დავწერ თორაზე. :friends:

 

ქართულ ბიბლიებში, თორის პირველ წიგნს ეწოდება "დაბადება" (ძვ.ქართულად "შესაქმე"). ებრაულ ხელნაწერებში კი (რომელზეც თავდაპირველად დაიწერა ბიბლია) წიგნი დასათაურებულია პირველივე სიტყვით "ბერეშით", რაც ნიშნავს "თავდაპირველად", ანუ "დასაწყისში" (ბერძნულად "ენ არხეი"). ის პირველია მოსეს ხუთწიგნეულში, რომელსაც "თორა" (კანონი) ან "მოსეს კანონის წიგნი" ეწოდება. "ენციკლოპედია ჯუდაიკაში" აღნიშნულია, რომ "რჯულად" ნათარგმნი ებრაული სიტყვა "თორა" 'დამოძღვრას' ნიშნავს.

 

როგორც ჩანს, ხუთწიგნეული [ბიბლიის პირველი 5 წიგნი] (ანუ "თორა") თავიდან ერთი წიგნი იყო, რომელიც მოგვიანებით ხუთ გრაგნილად დაყვეს, რათა უფრო მოსახერხებელი ყოფილიყო (იეს. 23:6; ეზრ. 6:18).

 

მოკლედ, სინამდვილეში, თორა სხვა არაფერია, თუ არა ქართულ ენაზე ნათარგმნი ბიბლიების პირველი 5 წიგნი:

 

1. დაბადება [(ებრაულად: ბერეშით).

 

2. გამოსვლა (ებრაულად: "ვეელეჰ შემოთ", რაც ნიშნავს "ეს არის . . . სახელები" ან უბრალოდ "შემოთ" [სახელები]).

 

3. ლევიანები (ებრაულად: თორაში ეს წიგნი იწყება სიტყვით "ვაიკრა", რაც სიტყვასიტყვით ნიშნავს "და მოუხმო". მოგვიანებით იუდეველებმა ამ წიგნს "მღვდლების კანონი" და "შესაწირავების კანონი" უწოდეს).

 

 

4. რიცხვები (წიგნის სახელწოდება დაკავშირებულია ხალხის აღრიცხვასთან, რაც პირველად სინას მთასთან, მოგვიანებით კი მოაბის ველზე მოხდა. ამის შესახებ ვკითხულობთ რიცხვების 1-4 და 26-ე თავებში. წიგნს ლათინურ ვულგატაში ეწოდება "ნუმერი", ბერძნულ სეპტუაგინტაში კი "არითმოი". თუმცა ებრაელებმა მას უფრო შესაფერისი სახელი "ბემიდბარ" უწოდეს, რაც ნიშნავს "უდაბნოში". ებრაულ სიტყვა "მიდბარ"-ში იგულისხმება გაშლილი, უკაცრიელი ადგილი. სწორედ ქანაანის სამხრეთით და აღმოსავლეთით მდებარე უდაბნოში განვითარებული მოვლენებია აღწერილი "რიცხვებში").

 

 

5. მეორე კანონი (ამ წიგნის სახელწოდება მომდინარეობს ბერძნული სეპტუაგინტიდან, სადაც მას "დევტერონომიონ" ეწოდება. ის შედგება ორი სიტყვისგან "დევტეროს" (მეორე) და "ნომოს" (კანონი) და ნიშნავს "მეორე კანონს" ანუ "კანონის გამეორებას". ეს ბერძნული სიტყვა ნათარგმნია კანონის 17:18-ში მოხსენიებული ებრაული ფრაზიდან "მიშნე ჰათორა", რაც სიტყვასიტყვით "კანონის ასლს" ნიშნავს. თუმცა წიგნს "მეორე კანონი" ჰქვია, ის არც სხვა კანონია და არც კანონის გამეორება. ის უფრო კანონის ახსნაა, რომელიც აღძრავდა ისრაელს, ჰყვარებოდათ თავიანთი ღმერთი (იაჰვე, იეჰოვა) და დამორჩილებოდნენ მას აღთქმულ მიწაზე, სადაც მალე შევიდოდნენ. შესავალშივე "მეორე კანონზე" ნათქვამია, რომ ეს არის სიტყვები, რომლებიც "უთხრა მოსემ მთელ ისრაელს", მოგვიანებით კი ვკითხულობთ, რომ "დაწერა მოსემ ეს კანონი" და "დაწერა მოსემ იმ დღეს ეს სიმღერა". ეს ცხადყოფს, რომ წიგნი მოსეს დაწერილია. მისი სახელი წიგნში დაახლოებით 40-ჯერ არის მოხსენიებული, ჩვეულებრივ იმისთვის, რომ ნათქვამი უფრო ავტორიტეტული იყოს. თხრობა ძირითადად პირველ პირში მიდის. როგორც ბიბლეისტები ამბობენ, დასკვნითი სიტყვები წიგნში შესაძლოა მოსეს სიკვდილის შემდეგ იესო ნავეს ძემ ან მღვდელმთავარმა ელეაზარმა ჩაწერა. წაიკითხე ამ წიგნის 1:1; 31:9, 22, 24-26 მუხლები).

 

საინტერესოა ვიცოდეთ, რომ მორწმუნე ებრაელებს ხშირად რაბინების ტრადიციების დაცვა უფრო აინტერესებთ, ვიდრე გარკვეული მოძღვრება წმინდა წერილიდან. მათთვის რაბინები სმიერ გაკეთებული ინტერპრეტაციები იგივეა, რაც (სიტყვაზე) კათოლიკესთვის ან მართლმადიდებლისთვის "ეკლესიის მამების" ინტერპრეტაციები. ჩვეულებრივ, ისინი (ანუ ებრაელები, როგორც კათოლიკები და მართლმადიდებლები) წეს-ჩვეულებებს და გადმოცემებს საღვთო წერილთან აიგივებენ.

 

ებრაელებისთვის საღვთო წერილს მხოლოდ "თორა" (ანუ მოსეს პირველი ხუთი წიგნი) როდი წარმოადგენს. ებრაელები წმინდა წერილად "თორას" და ებრაულ ენაზე დაწერილ "მთლიან" ბიბლიას აღიარებენ. ისინი მას "თანახს" უწოდებენ. მიზეზი თუ რატომ ჩავსვი ბრჭყალებში სიტყვა "მთლიანი" გახლავთ ის, რომ "თანახში" არ შედის ე.წ. "ახალი აღთქმა", ანუ ბიბლიის ბოლო 27-დი წიგნი. მათთვის ღვთის სიტყვას, ანუ "წმინდა წერილს" ბიბლიის პირველი 39 წიგნი წარმოადგენს, რომელსაც ქრისტიანული სამყაროს ეკლესიები, მათ შორის კათოლიკები და მართლმადიდებლები "ძველ აღთქმას" უწოდებენ.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

საინტერესო თემა უნდა იყოს ალბათ ყველასთვის.. ამ ტემაში მინდა ვიდისკუსიოთ ძველი აღთქმის შესახებ, რა არის ძველი აღტქმა ანუ თორა, იგივე იუდაიზმის ფუძე რომელზეც დაშენებლია იუდაიზმის სწავლება..

 

პირველი კიტხვები:

 

1) არის თუ არა ძველი აღტქმა იგივე თორა (იუდაიზმი) ღვთიური, სულიერი და რელიგიური სწავლება???

2) აღიარებს თუ არა ქრისტიანობა თორას როგოირც სულიერ სწავლებას???

Edited by POLEMIST
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

როგორც ვიცი, თორის ქართული თარგმანი არსებობს, მაგრამ სამწუხაროდ მე არ მაქვს ამ წუთას ხელთ რომ რაიმე კონკრეტული მონაკვეთი დავასახელო. თუმცა, თორა არის იგივე ეგრეთ წოდებული "ძველი აღთქმა". დაგეთანხმები, რომ ბიბლიის თარგმანებში, ნამდვილად არის უამრავი შეგნებული და უნებლიედ გაპარული შეცდნომები. სწორედ ამიტომ გავხსენი ეს თემა: http://planeta.ge/index.php?showtopic=15678 რომლის სათაურია: ბიბლიის რომელ თარგმანს მივანიჭოთ უპირატესობა?, რით უპირატესობს ერთი თარგმანი მეორეზე?

 

 

პ.ს.

იქნებ ეს თემები გაერთიანებულიყო?

მეც გავხსენი თემა ამ ყველაფრის შესახებ და იქაც დავწერე კითხვები რომელსაც აქეტაც გადმოვიტან..

 

1) არის თუ არა ძველი აღთქმა იგივე თორა (იუდაიზმი) სულიერი, რელიგიური და ღვთიური???

 

2) აღიარებს თუ არა ეკლესის დღევანდელი მსოფლიო სისტემა თორას როპგორც სულიერს და რელიგიურს?? თუ აღიარებს რა არგუმენტებით ადასტურებს მაგას???

 

მინდა შეგახსენოთ რომ თარგმანი ძველი აღთქმისა არ არის გაყალბებული არანაირად იმ მარტივი მიზეზის გამო რომ მასში პირდაპირაა გადმოცემული ისტორიული დეტალები და ორაზროვანი სწავლება აქ გამორიცხულია...

ახალი აღტქმაში კი აშკარად არის ჩამატება გაყალბებები.. მაგალითად მაცხოვარს ეუბნება ერთი ქალი " უფალო დავითის ზეო"" თქვენ როგორ ფიქრობთ უფალს მიმართავს როგორც უფალს და ტან ამატებს დავითის ძეო ეგ როგორ დავითი უფალი იყო?? დავითის ძეო ეს სიტყვა ჩამატებულია გააზრებულად რატა ქრისტიანობაზე გამიზნულად მიმართული ბრძოლა მისი განადგურების მცდელობით იქნას მასკირებული შენიღბული... მსგავსი მრავალი მაგალიტებია... ამავე დროს მე პირადად მაინტერესებს ახალ აღთქმასი რატო არ არის მაცხოვრის მთავარ მოციქულის პეტრეს სახარება შესული??? და რატოა შესული პავლეს და სხვა მოციქულების ნაწერები ახალ აღთქმაში რომლებიოც არ ყოფილან მაცხოვრის მოციქულები და ისინი მოგვიანებით გაქრისტიანდნენ , მანამდე იყვნენ ფარისევლები..

მოკლედ პეტრეს სახარებ ა მაინტერესებს იმ პეტრესი რომელსაც ,მაცხოვარი ეუბნება რომ მასზედ დააშენებს ეკლკესიას.. რატოა დღევანდელი ქრისტიანობა დაშენებული სავლე-პავლეს დოგმებზე და არა პეტრეს სახარებაზე???

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

პირველი კიტხვები:

 

 

1) არის თუ არა ძველი აღტქმა იგივე თორა (იუდაიზმი) ღვთიური, სულიერი და რელიგიური სწავლება???

 

დიახ.

 

 

2) აღიარებს თუ არა ქრისტიანობა თორას როგოირც სულიერ სწავლებას???

 

დიახ.

 

ქრისტიანული სწავლების თანახმად, მთელი წერილი ღვთივსულიერია. მთელ წერილში იგულისხმება როგორც თორა (მოსეს ხუთწიგნეული), ისე მთელი "თანახი" (ებრაული წერილების 39 წიგნი ანუ როგორ ზოგჯერ მას "ძველ აღთქმად" მოიხსენიებენ ზოგიერთები) და ქრისტიანულ-ბერძნული წერილების 27 წიგნი, რომელსაც ზოგჯერ "ახალ აღთქმად" მოიხსენიებენ.

 

რაც შეეხება შენს პოსტში დასმულ დანარჩენ შეკითხვებს, ჩემი აზრით, ფართო საკითხებია ისინი და სცდება თორის შესახებ მსჯელობებს და ამიტომ ამ ეტაპზე არ შევეხები მათ. თუმცა, ამ ყველაფერთან ერთად, საინტერესოა შენი სუბიექტური თვალსაზრისიც მოგვახსენო. :givi:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

დიახ.
კარგი მოიყვანე თორადან ციტატები რომელიც არის საღვთისმეტყველო, ღვთიური, სულიერი !!!

 

დიახ.

 

ქრისტიანული სწავლების თანახმად, მთელი წერილი ღვთივსულიერია. მთელ წერილში იგულისხმება როგორც თორა (მოსეს ხუთწიგნეული), ისე მთელი "თანახი" (ებრაული წერილების 39 წიგნი ანუ როგორ ზოგჯერ მას "ძველ აღთქმად" მოიხსენიებენ ზოგიერთები) და ქრისტიანულ-ბერძნული წერილების 27 წიგნი, რომელსაც ზოგჯერ "ახალ აღთქმად" მოიხსენიებენ.

 

რაც შეეხება შენს პოსტში დასმულ დანარჩენ შეკითხვებს, ჩემი აზრით, ფართო საკითხებია ისინი და სცდება თორის შესახებ მსჯელობებს და ამიტომ ამ ეტაპზე არ შევეხები მათ. თუმცა, ამ ყველაფერთან ერთად, საინტერესოა შენი სუბიექტური თვალსაზრისიც მოგვახსენო.

ქრისტიანული სწავლების მიხედვით მოიყვანე ის ციტატები სადაც აღიარებენ მაგ ყველაფერს.. მოიყვანე მაგალიტები სადაც მაცხოვარი ამბობს რომ თორა არის ღვთიური, სულიერი და წეშმარიტი !!!!

 

გელოდები!!!:givi:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

კარგი მოიყვანე თორადან ციტატები რომელიც არის საღვთისმეტყველო, ღვთიური, სულიერი !!!

მთელი თორა ანუ მოსეს ხუთწიგნეული გინდა დავდო ფორუმზე? წინა პოსტში დავწერე:

მთელი წერილი ღვთივსულიერია. მთელ წერილში იგულისხმება როგორც თორა (მოსეს ხუთწიგნეული), ისე მთელი "თანახი" (ებრაული წერილების 39 წიგნი ანუ როგორ ზოგჯერ მას "ძველ აღთქმად" მოიხსენიებენ ზოგიერთები) და ქრისტიანულ-ბერძნული წერილების 27 წიგნი, რომელსაც ზოგჯერ "ახალ აღთქმად" მოიხსენიებენ.

 

 

რაც შეეხება შენს ამ სიტყვებს:

ქრისტიანული სწავლების მიხედვით მოიყვანე ის ციტატები სადაც აღიარებენ მაგ ყველაფერს.. მოიყვანე მაგალიტები სადაც მაცხოვარი ამბობს რომ თორა არის ღვთიური, სულიერი და წეშმარიტი !!!!

გელოდები!!!:D

 

სიამოვნებით:

მათე 5:17–20; ლუკა 5:14; 17:14; მათე 15:3–9; 23:3.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

თორის არაზუსტ ინტერპრეტირებაზე უფრო საინტერესო იქნება ბაასი მგონი ვიდრე მის იდენტურობაზე ქრისტიანულ კონფესიების მიერ გამოყენებულ "წიგნებთან"-მგონი ამმხრივ საკითხავ სათარგმნ გასახსნელ განსახილველი არაფერია..

 

საერტოდაც თემას იუდაიზმი ხომ არ დავარქვათ და კაბალაც აქ შევიყვანოტ თუნდაც?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

თორის არაზუსტ ინტერპრეტირებაზე უფრო საინტერესო იქნება ბაასი მგონი ვიდრე მის იდენტურობაზე ქრისტიანულ კონფესიების მიერ გამოყენებულ "წიგნებთან"-მგონი ამმხრივ საკითხავ სათარგმნ გასახსნელ განსახილველი არაფერია..

გეთანხმები T_A_T

 

საერტოდაც თემას იუდაიზმი ხომ არ დავარქვათ და კაბალაც აქ შევიყვანოტ თუნდაც?

ამაშიც გეთახნემბი, მაგრამ, კაბალისტიკას იუდაიზმს თუ არ შევუმღვრევთ უფრო კარგი იქნებოდა ჩემი აზრით. თუ კაბალისტიკას, თორას და იუდაიზმს ერთ თემაში მოვაქცევდით, თემა ნამეტანი ღრმა დატვირთვის იქნება და რთულად განვითარდება, და შესაძლოა გაოფდეს კიდეც. კაბალაზე ცალკე რომ გაიხსნას თემა უფრო კარგი არ იქნება?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ხო ტავიდანვე მინდოდა კაბალაც გამეხსნა ამრა ვერ გავბედე-დამეზარა-არადა ძალიან მინდა-მარტო ნაგდად ვერ ვეჭიდავები-ტოველტვის ნოკაუტში მე გამოვდივარ:))

 

 

იუდაიზმი იყოს ეს ტემა:007:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

მთელი თორა ანუ მოსეს ხუთწიგნეული გინდა დავდო ფორუმზე? წინა პოსტში დავწერე:

 

კაი მაშინ ამაზე რას იტყვი??? მე მოგიყვან ციტატებს და შენ ტქვი არის ეს ღვთიური, სულიერი???

 

1)(თორა) მოსეს (თვალი თვალის წინ და კბილი კბილის წილ) და ქრისტეს შეიყვარე მტერი შენი არის 180გრადუსით რადიკალური სწავლება და ამიტომ შეუძლებველია ერთი და იგივე პიროვნების ანუ ღმერთის ნათქვამი იყოს ?

2)(თორა) ძვ.აღთ- ლოთის ქალიშვილები.. როგორ ფიქრობ რა არის სულიერი, მისაბაძი ან სასწავლი ძველი აღტქმის ამ ტექსტში??? რა კავშირი აქვს ამას ღმერთტან ? რა კავშირი აქვს ღვთიურობასტან??

3)(თორა) ძვ.აღთ- აბრაამისმის სარას (ცოლი) თავის დად გასაღება, მაგ ხრიკით დიდი სიმდიდრის მოპოვება ორჯერ და შე,დეგ ისააკისთვის სწავლება მაგ მეთოდის.. ეხხლა აქ რა არის ღვთიური, ან რელიგიური, ან მორალური, ან სულიერი, ან ვაჟკაცური ან მისაბაძი.... აბრაამი თანახმა იყო მისი ცოლი სხვას ეხმარა მოგების საფასურად!!! ვინაიდან სიკვდილ-სიცოცხლის საკითხი არ იყო აბრაამისთვის ავიმელეხის მეფის ტერიტორიის გადაკვეთა..არამედ მიდიოდა სავაჭროდ და არა საბრძოლველად..

 

4)(თორა) ისაააკი აბრაამის შვილი რომელსაც მამა აბრაამმა ასწავლა "ხრიკი" კომურციული თვალსაზრისით რომ ცოლი დაეგირავებინა და სიმდიდრე ეშოვა, ზუუსტად იგიოვე მეფე ავიმელეხი მამის მერე დააგოიმა მამისგან "სიბრძნით" განსწავლულმა შვილმა და გაასარა ცოლი დად... აქ რა არის დავით ღვთიური, სულიერი, მორალური, ვაჟკაცური ადამიანური და ა.შ..??? თუკი ღმრთის ასეთი რწმენა ქონდა მაშინ ღმრთისთვის ეთხოვა მისი დაცვა.. მოკლედ ბევრი კიტხვებია!

5)(თორა) იუდა და თამარის ისტორია , ძვ.აღთ.(38) სადაც რძალმა იქონია სიმამრთან სქესობრივი კავშირი რაზეც არანაირი მორალური შეფასება არცერთის არ ხდება, არამედ მისი "სიბრძნე" არის მოწონებული! რა არის აქ მოსაწოინი ან ღვთიური ,ან სულიერი ან ადამიანური დავით???

6)(თორა) ძვ.აღთ.. მოსეს კანონში DEUTERONOMY ტAVI-20 16/18... იუდეველთა "ღმერთი"" ამბობს: "იმ ხალხებში რომლებიც გადმოგცა ღმერთმა არ დატოვო ცოცხალი არცერთი სული, არამედ მიეცი ისინი სიკვდილს"... აქ რა არის ღვთიური> მორალური, სულიერი ??/ როგორ ფიქრობ ღმერთი ამას მოუწოდებს??? მაშინ თუკი ამას მოუწოდებს მაშ რაღატო ამბობს ძველ აღთქმაში "არა კაც კლა"-ოო???

7)(თორა) ძვ.აღთ(დეუტ.23) "ვისაც გაჭმთვარეტილი აქვს ყვერები და მოჭრილი აქვს სასქესო ასო, ის ვერ შევა ცატა სასუფეველში".. ეხლა აბა მითხარი სირცხვილი არაა ღმერტს ამას მიაწერდენ რო ეს მისი ნათქვამია???

 

26/11დეუტრ(თორა).--- "როცა ორი კაცი ჩხუბობს, და ერთ-ერთის ცოლი მივარდება ქმართან გასაშველებლად და სტაცებს ხელს მის ასოს , უნდა მოაჭრან ხელი ამ ქალს""" ესეთ რამეს წერდა ღმერთი??? ესეთ იდიოტობას სიბინძურეს ღმერტს რო აბრალებენ არ ცხვენიათ???

შენი პასუხი შეიძლება იყოს ასეთი რომ მაშინ სხვა დონე იყოვო და მე გიპასუხებ რომ მაშინ ეხლა რატოა სწავლებაში იგივე??? რატო ხელმძღვანელობთ იგივე კანონებით???

8)(თორა) სამსონი რომელიც იყო მსაჯული (მსაჯულთა16) , მეორე მტკიცებულება თუ რატო იგულისხმება მოყვასში მხოლოდ იუდეველი..

სამსონი არის ერის მსაჯული, რომელმაც უნდა ასწავლოს ერს მოსეს კანონი: "სამსონი შედის მეძავესტან ღაზაში".. ესეიგი არღვევს მცნებას "არა იმრუშო" მ,აგრამ ის შედის ღაზაში ანუ არა იუდეველთან მეძავთან და ეს არა იმრუშოში არ ეთვლება....

9)(თორა) მსაჯულთა 19.. ერთ-ერთ ლევიტელს ყავდა ცოლი, ერხელ ეს ლევიტელი წავიდა სტუმრად სიმამრთან ქალაქ გივეში, სადაც ცხოვრობდნენ გარყვნილი ხალხი , რომნლებიც ერთ სარამოს მიადგნენ ამათ და მოსთხოვეს ლევიტის გამოყვანა რატა ეხმარათ (სექსუალურად) , სიმამრმა უთხრა რომ მას ყავდა ქალიშვილი და ისენი იხმარეთ ამ კაცის მაგივრადო, ბოლოს და ბოლოს ლევიტელმა გასვა გარეთ ტავისი ცოლი რომ არაფერი დაესავებინათ მისთვის, და გააუპატიურეს ეს ქალი, რის სემდეგადაც მოკვდა, შემდეგ ლევიტელმა აიღო დანა დაჭრა თორმეტ ნაწილად და დააგზავნა იზრაელის თორმეტ კუტხეში...

დავით ბატონო აქ რა არის ღვთიური?? რა არის სულკიერი? რა არის ვაჟკაცური საქციელი და ა.შ...

 

10)(თორა) მე-2 სამეფოთა -6/5 ,.. თუ როგორ უსწორდება დავითი ტავის მტრებს და ოპონენტებს..

მაგალითად იევუსეებზე ამბობს რომ ყველა მოკალით, არ დატოვოთ არც კოჭლი და არც ბრმა, ვინაიდან დაწერილია რომ არც კოჭლი და არც ბრმა ვერ შევა ხვთის სასუფეველში..

დავითის მიერ ურიას მკვლელობა და ცოლის დაწერება..

დავითის მიერ ამონელების და მოაველების უსასტიკესი დაუნდობელი განადგურება..მე-2 სამეფოთა თავი 13:31..

და გამოიყვანა ქალაქში მყოფი ხალხი და დააწვინა ხერხების, დიდი ჩაქუცების, ნაჯახების ქვეშ და ჩაყარა ცეცხლიან ღუმელებში, ქალი ბავშვი მოხუცი და ყველა, და ასე მოექცა დავითი ამონის ყველა ქალაქის მოსახლეობას..

აბა ლომებო ხო არ გახსენებთ ეს გიტლერის მეთღოდოლოგიას ხალხის განადგურებაში??? გიტლერი მგონი უსუსურად ცანს არა??? დაიმახსოვრეთ ეს არის ყველაფერი მტკიცებულებები იმის რაზეც მე ვწერდი და რაზეც მე ვამახვილებდი და ვ ამახვიულებ ყურადრებას! გთხოვთ ყვლამ კარგად გააცნობიეროთ თუ რა იდეოლოგიასთან გვაქვს საქმე და სად რაც მოხდა გააკეტეთ შედარება ამ ყველაფერთან!!!11)(თორა) დავითის მიერ სოლომონის ხელით (ანდერძად დატოვებული) მისი ბიძაშვილი იოავის(მისი უახლოესი ტანამებრძოლი დავითის) ვერაგული მკვლელობა.. დავითმა უთხრა თავის შვილს სოლომონს რო ცემი ხელიდან მისი(იოავის) სიკვდილი არ შეიძლება და შენ მოკალიო..

 

12)(თორა) სოლომონს ყავდა 700 ცოლი და 300 ხასა (ლამაზი) და ერს ასწავლიდა რო ქალს არ გაეკაროთო ყველოაზე საშიშნბი არუიანო... რა არის აქ სულიერი??? ღვთიური რა არის???

 

დავით შენ მიპასუხე რო წინადაცვეთა არის რელიგიური!! მე გეკიტხები რა არის წინადაცვეტაში ღვთიური?? რელიგიური? სულიერი? შეგახსენებ რომ ძველ ეგვიპტეში წინდაცვეთა იყო უკვე მანამ სანამ იუდეველები იქ გამოჩნდებოდნენ და წინდაცვეტა გამოწვეული იყო ჰიგიენურობის მიზნით, ანუ უდაბნოში უწყლობიის გამო ხალხი მამაკაცები რო არ დაავადებულიყვნენ სიბინძურისგან და არ აყროლებულიყვნენ.. ეგ წინადაცვეტა იყო არა რელიგიური არამედ ტრადიციული!!!

 

ეხლა მიპასუხეთ რა არის აქ ღვთიური??/ სულიერი??? ვაჟკაცური?? სიბრძნისეული??? საკაცობრიო??? და ა.შ!!

 

სიამოვნებით:

 

მათე 5:17–20; ლუკა 5:14; 17:14; მათე 15:3–9; 23:3.

 

17. ნუ ჰგონებთმ ვითარმედ მოვედ დაჴსნად სჯულისა გინა წინასწარმეტყველთა; არა მოვედ დაჴსნად, არამედ აღსრულებად. 18. ამენ გეტყჳ თქუენ: ვიდრემდე წარჴდეს ცაჲ და ქუეყანაჲ, იოტაჲ ერთი გინა რქაჲ ერთი არა წარჴდეს სჯულისაგან და წინასწარმეტყუელთა, ვიდრემდის ყოველივე იქმნეს. 19. უკუეთუ ვინმე დაჰჴსნეს ერთი მცნებათა ამათგანი უმცირესთაჲ და ასწავოს ესრეთ კაცთა, უმცირეს ეწოდოს მას სასუფეველსა ცათასა; ხოლო რომელმან ყოს და ასწავოს, ამას დიდ ერქუას სასუფეველსა ცათასა. 20. ხოლო გეტყჳ თქუენ: უკუეთუ არა აღემატოს სიმართლე თქუენი უფროჲს მწიგნობართა და ფარისეველთა, ვერ შეხჳდეთ სასუფეველსა ცათასა. 21. გესმა, რამეთუ ითქუა პირველთა მათ მიმართ: არა კაც-ჰკლა; ხოლო რომელმან მოკლას, თანა-მდებ არს სასჯელისა. 22. ხოლო მე გეტყჳ თქუენ, რამეთუ რომელი განურისხნეს ძმასა თჳსსა ცუდად, თანა-მდებ არს სასჯელისა; და რომელმან ჰრქუას ძმასა თჳსსა რაკა, თანა-მდებ არს იგი კრებულისაგან განსლვად; და რომელმან ჰრქუას ძმასა თჳსსა ცოფ, თანა-მდებ არს იგი გეჰენიასა მას ცეცხლისასა.....

 

გაწითლებულს ხო ხედავ??? მანდ წერია რო არა კაც კლაო, თორაში კი წერია თვალი თვალის წილ და კბილი კბილის წილო... ასევე თორაში წერია რო ყველა სხვა ეროები უ ნდა დაიმონო და თუ არ გემონება უნდა გაანადგურო რაც გააკეტა კიდეც დავით მეფემ/...

მრავალი რამ წერია კიდევ და როგორ გგონია მაგას აღიარებს ქრიოსტიანობა?? მატეს სახარებაში რაც წერია რომ მოვიდა სჯულის არსასრულებლად ეგ რჯულია ქრისტესი და არა მოსესი...გაყალბებებს ადგილი ნუ ექნება.... აშკარაა რო მოსეს რჯულს არ აღიარებს ქრისტიანობა და პირიქით.....

 

 

 

Глава одиннадцатая.

 

ЦАРЬ ДАВИД - БЕЛОКУРАЯ БЕСТИЯ

 

Начиная рассказ о великом царе Давиде , нельзя не упомянуть о его предшественнике, царе Сауле. Эти два имени неразрывно связаны между собой . Становление Давида как личности начиналось при дворе Саула , где молодой герой сделал быструю карьеру , пройдя путь от рядового музыканта - исполнителя, через должность личного оруженосца , до военачальника , командира отряда быстрого реагирования.

Состарившись, пророк и судья народа Самуил поставил своих сыновей судьями над Израилем .

« Но сыновья его не ходили путями его, и уклонились в корысть , и брали подарки , и судили превратно » (1. Цар . 8. 3).

Судью тогда, как видите, не выбирали тайным голосованием . Мудрость , праведность , справедливость - все эти ненужные мелочи не играли никакой роли. Кресло судьи передавалось по наследству . По сути , это был тот же царь, но не именовался так, потому что не было ещё государства . Израильтяне признавали только одного царя - Царя небесного.

Но Господь очень плохо защищал Свой народ . Более двух столетий евреи были под гнётом филистимлян, многочисленного и высокоразвитого народа , жившего на побережье Великого моря, но державшего под контролем обширную территорию южной Палестины .

 

 

Вы, конечно, помните, как Ной, с одобрения Господа, проклял Хама и его потомков. Предрёк, что они будут рабами у потомков Сима и Иафета .

Так вот, проклятье пророка не наполнилось . Филистимляне были потомками Хама через его сына Каслухима ( Быт . 10. 14). Но почему - то нагло и незаконно властвовали над евреями , потомками Сима . И некому было навести порядок. Впрочем, было кому. Но Господь не хотел влезать во внутрисемейно - народные дрязги .

 

 

« И собрались все старейшины Израиля, и пришли к Самуилу в Раму . И сказали ему : вот , ты состарился , и сыновья твои не ходят путями твоими; итак, поставь над нами царя , чтобы он судил нас , как у прочих народов .

И не понравилось слово сие Самуилу . И молился Самуил Господу. И сказал Господь Самуилу : послушайся голоса народа во всём, что они говорят тебе; ибо не тебя они отвергли , но отвергли Меня , чтобы Я не царствовал над ними ». (1. ( Цар . 8. 7- 8)

 

 

Самуил, защищая обиженного Господа, пытался воздействовать на старейшин методами устрашения . Он нарисовал им впечатляющую картину того, что ждёт их под властью царя .

 

 

« И сказал : вот какие будут права царя, который будет царствовать над вами : сыновей ваших он возьмёт, и приставит к колесницам своим , и сделает всадниками своими, и будут бегать перед колесницами его . И дочерей ваших возьмёт, чтобы они составляли масти , варили кушанье и пекли хлебы. И поля ваши, и виноградные и масличные сады ваши возьмёт, и отдаст слугам своим . И рабов ваших , и рабынь ваших , и юношей ваших лучших возьмёт и употребит на свои дела . От мелкого скота вашего возьмёт десятую часть , и сами вы будете ему рабами » (1. Цар. 11- 17)

 

 

Но старейшин не испугал этот феодально - царский произвол . От произвола судей они натерпелись и не такого. Но терпеть от царя было всё же как - то солиднее .

И Самуил начал искать подходящую кандидатуру на царский престол .

Сначала он определил для себя , какой бы царь ему ( не народу !) лучше всего подошёл . Во - первых , это должен быть человек видный собою, статный, красивый, поскольку царь - лицо государства. Во - вторых, не слишком умный.

 

Потому что от умников всегда можно ожидать всяких неприятностей . В - третьих , человек не заносчивый, послушный, богобоязненный. Ведь Самуил вовсе не собирался выпускать власть из своих рук . В - четвёртых , знатный . Простолюдина за царя никто почитать не будет.

Долгое время поиски не приносили результата . Но в дело вмешалась Судьба . И послала навстречу Самуилу Саула.

У некоего Киса, знатного вениамитянина, пропало несколько ослиц.

 

 

« У него был сын , имя его - Саул , молодой и красивый ; и не было никого из Израильтян красивее его ; он от плечей своих был выше всего народа ». (1. Цар . 9. 2).

 

 

И Кис послал красавца Саула к ближайшим холмам на розыски ослиц . По этим же холмам бегал по утрам Самуил, чтобы не терять кондиции, необходимой для произнесения пророчеств . На узкой тропинке пути их сошлись. Они остановились, поприветствовали друг друга и разговорились . Самуил долго расспрашивал доверчивого парня о его семье, о его увлечениях, о его взглядах на конституционно - монархический строй . И парень ему понравился , пришёлся по душе .

Не откладывая в долгий ящик , Самуил тут же помазал Саула на царство. Несколько озадаченный таким странным поведением старца , Саул вернулся домой . И доложил отцу , что ослиц не встретил . Но зато встретил прозорливца Самуила, который измазал его оливковым маслом , и заверил , что с этого дня ни Саул , ни Кис могут уже об ослицах не беспокоиться. Потому что вскоре смогут иметь столько ослов , сколько пожелают .

Привлекательной внешностью ограничивались все достоинства Саула . Этот верзила был застенчив и, в то же время, груб, неотёсан. Бог не одарил его ни умом, ни благородством. Человек настроения, он легко поддавался внушению , не мог противиться чужой воле, был очень суеверен и богобоязнен . На нём , как говорится , можно было возить воду бочками. Вспышки энергии чередовались в нём с долгими периодами полного упадка сил и безволия. Всемирная грусть и меланхолия перебивались припадками беспричинной ярости и безудержного гнева . Саул служил объектом для насмешек, и внешне безропотно сносил их . Но в душе его пылали страсти.

 

===========

 

 

Самуил созвал народное собрание . И объявил народу , что Бог , в принципе , не против того , чтобы назначить царя , но крайне обижен оказанным Ему недоверием.

 

 

« И сказал сынам Израилевым: так говорит Господь, Бог Израилев: я вывел Израиля из Египта и избавил вас от руки Египтян и от руки всех царств , угнетавших вас . А вы теперь отвергли Бога вашего, который спасает вас от всех бедствий ваших и скорбей ваших , и сказали Ему : « царя поставь над нами ». Итак , предстаньте теперь пред Господом по коленам вашим и по племенам вашим ».( 1. Цар . 10. 18- 19)

 

 

Самуил разыграл спектакль , комедию с падающим жребием . Он приказал коленам выстроиться в алфавитном порядке и пройти перед ним парадным строем . И было указано на колено Вениаминово.

Вениамитяне вынуждены были развернуться и пройти ещё раз под Богом и пред Самуилом. И указано было на племя Матриево . Племя Матриево , проклиная свою жизнь и Самуила с его дурацкими фокусами , вынуждено было развернуться и пройти ещё раз . И названо было имя Саула . Который как раз в колонне и не был. Сильно напуганный, он прятался в обозе.

Его выволокли, встряхнули, струсили с него солому, поставили перед строем колен и , - объявили царём .

 

============

 

 

Пока Саул входит в курс государственных дел и знакомится со своими царскими апартаментами, я хотел бы положить Самуилу и библейским дееписателям несколько каверзных вопросов.

Первое. Зачем нужна была вся эта волокита с выборами , если и Богу , и Самуилу давно уже был известен конечный результат? Зачем надо было гонять людей туда сюда ? Нельзя ли было сразу поставить их перед фактом: вот вам царь, живите с ним, и не обижайте его? Зачем надо было дурачить толпу , создавая ощущение сиюминутного выбора?

Второе. Предком Саула назван некий Матрий . Но в родословной Саула (1. Пар . 7) такого имени нет . Из какого обоза выволокли этого Матрия?

 

 

Третье. Библия, знакомя нас с Саулом, называет его молодым и красивым . Но оказывается , Саул занял престол довольно пожилым. Ему уже было за пятьдесят. Он имел нескольких сыновей, старшему из которых, Ионафану, было уже за тридцать. Об этом не говорится в Библии прямо , но можно легко вычислить , внимательно читая иные главы.

Саул правил тринадцать лет . После его насильственной смерти трон занял его младший сын Иевосфей . « Сорок лет было Иевосфею , сыну Саулову , когда он воцарился над Израилем » (2. Цар. 2. 10). Отнимем от сорока тринадцать и определим , что в год воцарения Саула младшему сыну его было двадцать семь лет . Кстати , в двух других местах Библии Иевосфей не назван среди сыновей Саула (1. Пар . 8. 33; 9. 39). В каком обозе он прятался?

О достаточно зрелом возрасте старшего сына Саула , Ионафана , можно судить и по тому , что уже в первый год царствования отца он командовал войском , и разбил филистимлян у Гивы . (1. Цар . 13. 2.)

 

Четвёртое. Библейские сказители запутались сами и пытаются запутать нас . Они приводят разноречивые свидетельства о происхождении Саула и о его сыновьях . Будучи на месте Бога ( вот такое скромное желание!), я бы надавал им по рукам за своеволие и прочистил бы им мозги .

В первой книге « Паралипоменон » дважды названы имена четверых сыновей Саула . Вот эти имена : Ионафан , Мелхисуй , Авинадав , Ешбаал . (1. Пар. 8. 33; 9. 39).

Саул погиб в сражении, одновременно с тремя сыновьями . Вот их имена : Ионафан , Аминадав , Малхисуй . (1. Цар . 31.2). Четвёртый сын , Иевосфей , правил Израилем после смерти Саула. (2. Цар. 2.10).

Итак, один сын сохранил своё имя неприкосновенным вплоть до смерти . Двое внесли в свои имена некоторые изменения ( скорей всего, им помогли дееписатели ). А Ешбаал, по всей видимости, сменил веру и принял другое имя.

 

 

Но этим библейская неразбериха не заканчивается . В ином месте Библия сообщает нам, что у Саула было только три сына . Вот их имена : Ионафан , Иессуи , Мелхисуа . (1. Цар . 14. 49). Как видим , мёртвый Ионафан стойко отстаивает неприкосновенность своего имени , Мелхисуй опять произвольно поменял букву, а трое остальных безропотно уступили своё наследственное право некоему Иессую .

Но, может быть, в древнееврейских конторах, где выписывали метрики и паспорта , царил такой же произвол , как на Украине конца двадцатого столетия?

Вдруг власти нашей неисторической родины решили переделать все личные имена своих граждан на украинский лад . И переименовали автора этих строк Давида в Давыда, а его жену Веру в Виру, причём без нашего на то согласия . И записали так в паспорта , без права на обжалование .

Но это ещё не так страшно . Было указание : всех Джонов , Янов , Иоганнов , Жанов , Ованесов , родившихся на Украине , переименовать в Иванов . И теперь оно успешно внедряется в жизнь. Вот это уже горе.

 

 

Вернёмся к Саулу. И спросим его без обиняков: так сколько же, всё - таки, было сыновей? А лучше обратимся за разъяснениями к Богу , который всё записывал , подсчитывал и диктовал на трезвую голову.

Спросили. Оказалось, что Господь не только не может решить проблему сынов , но и с решением проблемы отцов имеет проблемы.

Оказалось, что Бог не знает, как зовут деда и прадеда Саула . В одном месте дедом Саула назван Авиил . Авиил , в свою очередь , был сыном Церона , внуком Бехорафа , правнуком Афия , человека очень знатного . (1. Цар . 9. 1) Но в другом месте , где перечислены знатные потомки Вениамина, ни одно из этих имён не указано . Но сказано , что деда Саула , оказывается , зовут Нер , а прадеда - Иеил . (1. Пар . 9. 35- 39). А вот этот Иеил , отец Гаваонитян , неизвестно от кого произошёл. (1. Пар. 8. 29) Так чьим же потомком был Саул ? Иеила или Матрия ? Но эти два имени не указаны в числе имён потомков Вениамина ? Так принадлежал ли вообще Саул к колену Вениамина?

 

 

Не могу не поделиться опасной гипотезой : Саул , возможно , вовсе не был евреем ! Потому что только не еврей мог быть на полторы головы выше всех евреев ! Скорее всего , он был филистимлянином , принявшим еврейскую веру. Потому Саул и отсиживался в обозе , когда все евреи послушно проходили перед Самуилом. Поэтому он и сменил языческие имена своих сынов на иудейские . Потому он и путал карты , называя своим предком то одного, то другого.

Возможно, я ошибаюсь. Пусть сведущие люди меня поправят .

 

============

 

 

Читая Библию, я иногда ловлю себя на мысли , что составители её , как та гоголевская унтер - офицерская вдова , сами себя высекли . И действительно , для чего , спрашивается , они вписали с эту Книгу сотни самых невообразимых, языколомных имён, в достоверности которых сами не были уверены ? И теперь так легко можно уличить их в подлоге.

Ведь, посудите сами, было бы гораздо безопаснее для них ( хотя им уже не грозит никакая опасность!) не приводить никаких родословных . Ни имён , ни возраста , ни лет правления библейских патриархов, героев, вождей, судей, царей. Зачем нам это нужно знать? Что это меняет? Ведь Библия - не исторический труд, где без имён и дат не обойтись . Ведь это - чистая мифология!Количество имён в Библии можно было смело сократить впятеро , - это бы очень облегчило труд чтения и понимания Её. Ведь мы же прекрасно обходимся без имён фараонов . Смотрите - один фараон действует на протяжении десяти веков ! Не фараон , а Кащей Бессмертный .

 

 

Конечно, мы понимаем, что патриархи, судьи и цари так долго жить не могли . Но ведь можно было обойтись порядковыми номерами. Патриарх первый, князь третий, судья номер восемнадцать, герой по кличке Львиная Пасть, первый царь из династии Вениаминовой . Вот это была бы Библия !

Зачем нам надо знать, что Адам жил девятьсот тридцать лет , Сиф - девятьсот двенадцать лет , а Енос - девятьсот пять ? Ведь эти громадные цифры просто не помещаются в голове ! Разве недостаточно было написать: Адам жил очень долго, а его сын и внук - на несколько лет меньше? Пусть каждый читатель домыслит , что означают слова « жил долго ».

 

 

Что, скажите на милость, нам даёт информация о том, что:

Потоп длился сорок дней, что Моисей был на горе сорок дней ; соглядатаи ходили сорок дней; евреи бродили по пустыне сорок лет ; Илия одним ударом заколол четыреста пророков; у судьи Авдона было сорок сыновей: цари Давид, Соломон, Иоас, правили по сорок лет; Христос был прямым потомком Авраама в сороковом поколении ; Он же сорок дней был искушаем дьяволом в пустыне; Он же, после воскресения, являлся своим ученикам на протяжении сорока дней ? Нам от этого ни холодно , ни жарко , потому что мы отлично знаем , что всё это - сплошные выдумки . Всё округлено до сорока - магического ориентального числа.

Не достаточно ли было, если бы все эти числа были заменены двумя словами : « много » и « долго »? Длился долго , ходили долго , бродили долго , заколол много , родил много , правили долго , родился через много поколений, долго был искушаем, многократно являлся …

 

 

Вот как прекрасно всё это звучит ! Ни к чему нам библейская правдиво - лживая точность, так легко опровергаемая самой же Библией !

В Библии полно таких « счастливых » чисел: 3 - три ангела, патриарха, раза, дня, месяца, года, стрелы, меры, волхва, разбойника; тридцать - пророков, лет, колесниц, дней, сребреников, внуков; триста лисиц, три тысячи погибших воинов. 7 - семь дней , ночей , месяцев , коров , колосьев , лет , дочерей , кругов , труб , изгнанных народов , мер зерна , дорог , городов , дней поста , братьев , духов , бесов , пастырей ; семисвечник , семь седмиц .

10 - десять заповедей , дней , сыновей , десятина , частей , кусков , дев , рогов , гривен , грошей , слуг .12 - двенадцать месяцев , братьев , колен Израиля , тысяч овец , колодцев , драгоценных камней , князей , верблюдов , корзин , апостолов , ворот , оснований , жемчужин , часов , звёзд в короне .

 

 

И это - ещё далеко не полный список. В то же время в Библии почти нет цифр и чисел : 2, 5, 6, 8, 9, 11, 13. Это доказывает, что дееписатели, находясь в плену суеверий и поверий , не могли быть историками , приводящими правдивые свидетельства. Шла грубая подтасовка дат и чисел . Тёмная библейская история шита белыми нитками, хорошо видимыми даже на расстоянии в три тысячи лет .

 

============

 

 

Итак, наш юный престарелый Саул воцарился над Иудеею и Израилем .

Тут необходимы некоторые пояснения . Дело в том , что во времена судей евреи не мирились между собой. Мы знаем, что колена сталкивались с коленами при разделении территории , при выяснении , кто прав, а кто не прав в следовании законам Моисея и заповедям Божьим . Более сильные колена пытались диктовать свою волю более слабым . Несколько колен объединялись для борьбы с филистимлянами , хананеями и другим враждебными народами . Колена , увиливающие от участия в общем деле, подвергали себя опасности наказания со стороны большинства .

С течением времени образовались две группы , южная и северная . Сильное колено Иуды , объединившись с коленом Вениамина, контролировало юго - восток Палестины. Постепенно за южанами закрепилось название : иудеи . А их территория стала называться Иудеей.

 

 

Десять других колен, во главе с ефремлянами, образовали северную группировку . За ними осталось прежнее название - израильтяне. А северные территории стали называться Израилем . Избрание общего царя должно было, по идее, объединить народ в единое целое .

Но только три царя: Саул, Давид и Соломон смогли удержать под своей властью обе территории . Сразу же после смерти Соломона произошёл раскол на два царства . Иудейский престол занимал сын Соломона Ровоам, у которого был сын Авия. А Израильским царством стал править узурпатор Иеровоам , у которого тоже был сын Авия. Такое подобие имён наводит на мысль , что это был один и тот же царь. Но Библия утверждает иное. Нам ничего не остаётся, как только верить. Или не верить.Самуил, помазав Саула, всё же не допускал мысли, что власть уйдёт из его рук. Ведь седовласый парнишка выглядел таким покладистым . Но никто не пророк в своём отечестве. Нет, поначалу так оно и было. Саул не смел ничего предпринимать без предварительного согласования с отставным судьёй. Самуил требовал от царя - новобранца отчёта обо всех его действиях , и даже о бездействии . Вычитал ему за каждый самостоятельный шаг. Держал своего помазанника в ежовых рукавицах .

 

 

Но даже такой тихий, покладистый царь не мог угодить въедливому старцу . Уже через год возник между ними первый серьёзный конфликт . Казалось бы, из - за сущей ерунды - из - за куска баранины.

Во всём были виновны, как всегда, филистимляне. Рассердившись на Ионафана, который разбил их передовой отряд , враги собрали большое войско, и вышли бить его папу Саула. И сильно побили бы его, так как израильское войско было малочисленным и отвратительно вооружённым .

Наши запаниковали. Половина войска, струсив, предала царя и сбежала, переплыв на другой берег Иордана . Но половина всё же сохранила преданность. Потому что не умела плавать.

 

 

Саул понял, что разгрома не миновать, и решил обратиться за помощью к Богу . Но загвоздка была в том , что он не смел обращаться к Господу через голову вышестоящего духовного начальства . Не мог нарушить порядок, согласно которому все Божьи повеления передавались исключительно через Самуила . Что было делать ? Гонцы , посланные за посредником , где - то задержались , а филистимляне не могли больше ждать, у них чесались руки.

Тогда Саул решился на отчаянный шаг : он построил жертвенник , на котором принёс жертву Господу. Потому что не принято было ходить на приём к Богу без жирной взятки . Помните , как Господь наказывал : никто не смет приходить с пустыми руками.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

კაი მაშინ ამაზე რას იტყვი??? მე მოგიყვან ციტატებს და შენ ტქვი არის ეს ღვთიური, სულიერი???

 

1)(თორა) მოსეს (თვალი თვალის წინ და კბილი კბილის წილ) და ქრისტეს შეიყვარე მტერი შენი არის 180გრადუსით რადიკალური სწავლება და ამიტომ შეუძლებველია ერთი და იგივე პიროვნების ანუ ღმერთის ნათქვამი იყოს ?

POLEMIST

 

რა იყო მეტი დიდი პოსტი ვერ დაწერე ერთ ხუთ ენაზე მაინც? :D

 

რაც შეეხება თორას, დავწერე უკვე. შენს მიერ მოყვანილი თორიდან ამონარიდი მუხლები და შემდგომ ქრისტეს მიერ მისი დახვეწილი სახით წარმოდგენილი მცნებების ერთმანეთთან შედარებით, თორის ღვთაებრიობას ეჭვქვეშ ვერ დავაყენებთ და ვერც იესოს მიერ მოცემული მცნებების ღვთაებრიობას დავაკლებთ რამეს. :)

 

სასურველი იქნებოდა თუ რაიმე კონკრეტული საკითხის შესახებ გსურს რომ ვიმსჯელოთ, მოიყვანე სათითაოდ და ისიც თორიდან. სხვა შემთხვევაში მსუქან-მსუქან პოსტებს საუკუნე დასჭირდება სათითოად რომ განვიხილოთ ერთ პოსტში. :)

 

 

კარგ წინადადებას გთავაზობ და იმედია გაითვალისწინებ. :)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შენა ძამა თუ კაიფობ ტქვი და თუ მართლ;ა გინდა საუბარი მაგ ტემაზე მაშუინ სერიოზულად წერე.. თორაში სასქესო ორგანოებზე და სექსუალურ სცენებზეა ლაპარაკი და ეხლა შენ იმის ტქმა გინდა რო მაცხოვარი მაგ რჯულის აღსასრულებლად მოვიდა?? ტან მაგ რჯულის ხალხმა მაგ რჯულის აღსასრულებლად მოვლენილი მესია აცვეს ჯვარს ხო?? აბა კარგად დაფიქრდი???

 

თუ არ წაიკიტხე ვერ მიირებს პასუხს, ვერც გაერკვევი ვერაფერში და შენი ფანტაზიების მოსმენა კი ნამდვილად არ მსურს და არც დრო მაქვს..

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შენა ძამა თუ კაიფობ ტქვი და თუ მართლ;ა გინდა საუბარი მაგ ტემაზე მაშუინ სერიოზულად წერე.. თორაში სასქესო ორგანოებზე და სექსუალურ სცენებზეა ლაპარაკი და ეხლა შენ იმის ტქმა გინდა რო მაცხოვარი მაგ რჯულის აღსასრულებლად მოვიდა?? ტან მაგ რჯულის ხალხმა მაგ რჯულის აღსასრულებლად მოვლენილი მესია აცვეს ჯვარს ხო?? აბა კარგად დაფიქრდი???

 

თუ არ წაიკიტხე ვერ მიირებს პასუხს, ვერც გაერკვევი ვერაფერში და შენი ფანტაზიების მოსმენა კი ნამდვილად არ მსურს და არც დრო მაქვს..

 

POLEMIST

 

არა, არ ვკაიფობ. როგორც ჩანს ყურადღებით არ წაიკითხე რა წინადადებაც შემოგთავაზე. მოიყვანე კონკრეტული მონაკვეთი თორიდან, მიუთითე თავი და მუხლი. აგრეთვე დაწერე კონკრეტულად რა გაინტერესებს და რა თვალსაზრისით გსურს მისი განხილვა. სიამოვნებით ვისაუბრებდით თორაზე.

 

ასე რომ ყურადღებით წაიკითხე პოსტები თუ გსურს რომ გავარჩიოთ თორა:

 

 

 

 

რაც შეეხება თორას, დავწერე უკვე. შენს მიერ მოყვანილი თორიდან ამონარიდი მუხლები და შემდგომ ქრისტეს მიერ მისი დახვეწილი სახით წარმოდგენილი მცნებების ერთმანეთთან შედარებით, თორის ღვთაებრიობას ეჭვქვეშ ვერ დავაყენებთ და ვერც იესოს მიერ მოცემული მცნებების ღვთაებრიობას დავაკლებთ რამეს. :D

 

სასურველი იქნებოდა თუ რაიმე კონკრეტული საკითხის შესახებ გსურს რომ ვიმსჯელოთ, მოიყვანე სათითაოდ და ისიც თორიდან. სხვა შემთხვევაში მსუქან-მსუქან პოსტებს საუკუნე დასჭირდება სათითოად რომ განვიხილოთ ერთ პოსტში. :D

 

 

კარგ წინადადებას გთავაზობ და იმედია გაითვალისწინებ. :yes:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • შექმენი...