Jump to content
Planeta.Ge

ქართული „ლიბერალიზმის“ ეპილოგი


Recommended Posts

ქართული სახელმწიფოს ორი სენი, ორი სიმსივნე, ორი ჭირი – ჯაყო და თეიმურაზი. მათ ხსენებაზე მუდამ ქართლის ისტორიული ჭირი გვახსენდება, მასპინძლად გამხდარი მომხდური და თავზე წამომჯდარი სტუმარი, მაგრამ მხოლოდ ესაა? მხოლოდ ამით იწურება პრობლემა?

 

მოდით, გავაფართოვოთ ეს ეკრანი, ოდნავ მოვურღვიოთ ჩარჩო და თეიმურაზ–ჯაყოს ტანდემს სხვა კუთხით შევხედოთ

ვინ „შექმნა“ ჯაყო, თუ არა თეიმურაზმა, სწორედ მისი მიმნებებლობის, ფუჭი მოლოდინების, მოუცლელობის, არასერიოზული მიდგომის და თავზე ხელის გადასმის პოლიტიკით შეიქმნა ჯაყო ისეთი, როგორსაც ვიცნობთ – ხარბი, დაუნდობელი, ალაგ–ალაგ პირფერი, ხშირად სასტიკი და შურისმაძიებელი, ძალაუფლების მოყვარული და ამისათვის ყველაფერზე წამსვლელი.

 

თეიმურაზის ეს პირმშო ერთ დღეში არ ჩამოყალიბებულა, ის ნელნელა, წლების განმავლობაში ხვეწდა თავის სახეს, თავისი მშობელის უბეში მოკალათებული, გულდაგულ სწავლობდა მის სისუსტეებს, ნელნელა ითვისებდა მისი დამარცხების, განადგურების მეთოდებს, თანმიმდევრულად მოიპოვებდა მასზე გაბატონების ბერკეტებს, თავისზე დამოკიდებულს ხდიდა და საბოლოოდ იმასაც მიაღწია, რომ არჩევანი არ დაუტოვა

ტაგედიაა თუ ტრაგიკომედია?

 

ეს ბოლოში გადავწყვიტოთ, დასაწყისი კი ამ აქტისა ნამდვილად ტრაგედიაა

 

თეიმურაზმა პირველი დარტყმა იქ მიიღო, სადაც ყველაზე ნაკლებად ელოდა, რაც უცებ არ მოტეხდა, თანდათანობით გახრწნიდა და მოუღებდა ბოლოს – ღირსება!!!

სწორედ ამ ღირსებას (მეუღლე მარგოს სახით) წაეპოტინა პირველად ჯაყო და პირველივე ცდაზე წარმატებას მიაღწია

რატომ? – ეს ყველაზე სუსტი წერტილი იყო და მიტომ.

ახალ იდეებს, იდეალებს, მსოფლიო საზრუნავს გადაყოლილ თეიმურაზს აღარც ახსოვდა ღრსება, მან იცოდა, რომ ის უბრალოდ ჰქონდა, მაგრამ მისი გამოყენება არ უწევდა, მის მიერ შექმნილ, ილუზორულ „ახალ სამყაროში“, მის ღირსებას არავინ ემუქრებოდა, ის ამ სამყაროს შემქმნელად, თანამონაწილედ გრძნობდა თავს და რეალურ საფრთხეს ვერც ამჩნევდა.

 

თეიმურაზმა პირველი მარცხი განიცადა, ჯაყომ კი პირველი, სერიოზული წარმატების გემო გაიგო და როგორც ნადირი სისხლით, ძალაუფლებით, საკუთარი უპირატესობის გრძნობით, ისე ჩაერთო ამ სამკვდრო–სასიცოცხლო თამაშში.

 

იცის ჯაყომ, კარგად იცის, რომ ჯერ ისევ სჭირდება თეიმურაზი, ძალიანაც სჭირდება, თავად ჯერ კიდევ სუსტია, მყარად ვერ დგას ფეხზე, აქვს ძალა, მაგრამ ეს ძალა ტლანქია, მოუქნელი, სილამაზე, კეთილშობილება აკლია

განა რამ შეიძლება გადაფაროს ყოველი ეს ნაკლი თუ არა თეიმურაზის ფილოსოფიამ, ლამაზმა სიტყვებმა, თანადგომამ და აპოლოგეტობამ?!

ან კი ვის იპივის ხალხთან უკეთეს შუამავალს, თუ არა თეიმურაზს, რომელსაც შეუძლია დროებით მაინც, ისინი მაღალ იდეალებზე საუბრით გააბრუოს, რეალობას მოსწყვიტოს?

 

მშვენიერია, თეიმურაზი აგრძელებს საკუთარი პირმშოს სრულქმნას, თვალს ხუჭავს მის „ანცობებზე“ და „ოინბაზობაზე“, შიგადაშიგ სერიოზულ დანაშაულებზეც კი, ამისათვის კი, საკუთარ სინდისთან გასამართლებლად ორი ურყევი საბუთი აქვს: „ჯაყო ბრიყვია, უნდა ვაპატიოთ, დავეხმაროთ და გავზარდოთ“ და მეორე „მე ჯაყო მარჩენს, უხერხულია მასთან დაპირისპირება, საყვედურის თქმა“

 

და სინდისი, ღირსება?

ის დუმს!

მან კარგად იცის, რომ ჯაყო ასეთი თავად თეიმურაზმა შექმნა, მან კარგად იცის, რომ ამ მხეცმა უკვე იძალადა თეიმურაზზე, იცის, რომ ის ვეღარ იქნება სინდისი და ღირსება, რადგან უკვე ჯაყოს ხასად გამხდარა

იცის და დუმს!

 

ძლიერდება ჯაყო, თვალსა და ხელს შუა იკრეფს ძალას, სიმდიდრეს, კავშირებს, ნელნელა თეიმურაზი მისთვის ტვირთი უფრო ხდება, ვიდრე მშობელი და შემქმნელი, თეიმურაზის არსებობისათვის კი ჯაყო სულ უფრო აუცილებელი, უპირობო ხდება, უფრო და უფრო მეტად ხდება მასზე დამოკიდებული

თეიმურაზი ტყვეა

მისი ღირსება ჯაყოს ხელშია

იდეალები ფუჭი აღმოჩნდა

საკუთრივ მას კი შექმნა რაიმე ღირებულის არ შეუძლია

ცხოვრებამ ნელნელა ჩამოიხსნა ნიღაბი და რეალობა მოაშიშვლა

გამოსავალი?!

გამოსავალი რადიკალიზმშია, ღირსებას და დამოუკიდებლობას, წართმეულს არავინ დაგიბრუნებს შეგონებითა და სიტყვით, გზა ერთია, თეიმურაზმა საკუთარი პირმშო უნდა შემუსროს, უნდა დაამხოს და გაანადგუროს, მაგრამ........შეუძლია ეს?

–არა

მისი იარაღი ყოველთვის სიტყვა იყო, ხან ხისტი, ხან მაამებლური, ხან ირონიული

სიტყვა კი ამ შემთხვევაში იარაღად აღარ გამოდგება

ქმედება?

თეიმურაზი და ქმედება?

მითუმეტეს რადიკალური?!

ვერასოდეს გაბედავს ბატონად ქცეული პირმშოს წინააღმდეგ ხელის აღმართვას, ხმის ამაღლებას, რადგან ღირსება აღარ შერჩა, გამბედაობა კი არც არასოდეს ჰქონია.

 

სხვა რა გზაა

ისევ ჯაყოს უნდა ემსახუროს თეიმურაზი, მერე რა, თუ მას ვაჭრობაზე, მოსამსახურეობაზე არასოდეს უფიქრია? სამაგიეროდ ამისათვის განათლება საკმარისზე მეტი აქვს და ორ გროშზეც ვერ იტყვის უარს; მაგრამ ეს აღარაა კმაყოფილი და ბედნიერი სამსახური, ჯაყოც, რომელსაც აღარაფერში სჭირდება თეიმურაზი, სულ უფრო ნაკლებად ზრუნავს მის კომფორტზე

გვიან, მაგრამ მაინც შეამჩნია თეიმურაზმა კისერზე ჩამოკიდებული ძაღლის მძორი, სუნიც იგრძნო, შეწუხდა, სუნთქვა გაუჭირდა

მიხვდა, რომ რაც აქამდე სიკეთე ეგონა, სულაც არ ყოფილა კეთილი

იძულებული გახადეს ეღიარებინა, რომ ღირსება აღარ აქვს

სინამდვილე ძალათი ჩასჩარეს ხახაში, რათა მისი გემო გაეგო

და მიატოვეს

 

 

„სიმყრალით იხრჩობა თეიმურაზ ხევისთავი. დაბნედილი მწიგნობარი ზეზე წამოვარდება, ფანჯარას გამოაღებს და ბნელ ეზოში გაიხედავს.

 

მაღალი კოშკი შავ სივრცეში უუზარმაზარ გარუჯულ ბოძივით ასვეტილა.

 

იმ კოშკში სცხოვრობს თეიმურაზის ნაცოლარი - მარგო ჯივაშვილი.

 

კოშკის სარკმლიდან კვლავ მოსჩანს იმედის შუქი.

 

ისევ თავის ოთახში შეიხედავს სულმოთქმული თეიმურაზი.

 

შეიხედავს და კედელზე მარგოს წარწერას წააწყდება:

 

\\\"ვნახე. განვიცადე. მწამდა. ვსტიროდი\\\".

 

და ნაქვითინევის გვერდით თვითონაც სწერს მთრთოლვარე ხელით:

 

- \\\"მეც ვნახე, მეც განვიცადე. ეხლაც მწამს. ეხლაც ვსტირი\\\".

 

მერმე მობრუნდება და ძველს კიდობანს მიადგება.

 

იმ კიდობანში ძველი ხატი აქვს დამალული. იმ ხატს კუთხეში დაასვენებს, სანთელს აუნთებს და პირქვე დაემხობა.

 

მეტანიით, სასოებით და ცრემლით ლოცულობს თეიმურაზ ხევისთავი:

 

- წმიდაო ღმერთო! წმიდაო ძლიერო! წმიდაო უკვდავო, შეგვიწყალენ ჩვენ!.. უფალო ძლიერო! ყოვლისა შემძლევ და სათნოიანო! მოგვეც ჩვენ, დავრდომილთა და უღირსთა ძეთა შენთა, მოთმინება ულეველი, მშვიდობა უსაზღვრო და რწმენა უძირო.

 

კვლავ გარეთ გაიხედავს ნუგეშისცემული თეიმურაზი.

 

ისევ ასვეტილა ბნელ სივრცეში ბნელი კოშკი.

 

იმ კოშკიდან კვლავ მოსჩანს იმედის სანთელი.

 

ისევ მობრუნდება თეიმურაზ ხევისთავი და გულშვებით გაიღიმებს:

 

აღარსად სჩანან ძაღლის მძორები.

 

აღარც მათი სუნი მოსდის იმედნაკრავ ნაკაცარს.

 

ისევ ელის ნაქმრევი ნაცოლარს.

 

ისევ დაყუდებულ შიო მღვიმელივით იცდის თეიმურაზ ხევისთავი.“

 

 

 

პ.ს. და ჯაყო? განა მას დასასრული არ აქვს?

ჯაყო და თეიმურაზი – ეს ერთი მთლიანია, ორ ნაწილად გან–ხორციელებული და ერთმანეთზე დამოკიდებული, ისინი უერთმანეთოდ ვერ არსებობენ, როგორც კი პირმშო მშობელს ბოლოს მოუღებს, საკუთარ განაჩენსაც აწერს ხელს, რადგან ჯაყო თეიმურაზების გარეშე ვერ იარსებებს, ისიც დაიღუპება და_იღუპება კიდეც.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ისე ჯაყო კარგად მახსოვს ერთადერთი პირველი ქართული ნაწარმოები იყო რომელიც მე მომეწონა მაგრამ ახლა ვფიქრობ რომ ჭაყომ დიდი როლი შეასრულა მის დროზე ოსეის დემონიზაციაში...
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ჭაყომ დიდი როლი შეასრულა მის დროზე ოსეის დემონიზაციაში...

ჯაყო რეალობა იყო .....სამწუხაროდ. დავაშავეთ ,მაგრამ თვითგვემაც ზედმეტობაა. არსებობდა ეს ფენომენი. :(

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

როგორც ტეიმურაზის ფენომენი -მეორესმხრივ-რაც დაგვავიწყდა ჯაყოს დევნაში:)
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ჯაყო რეალობა იყო .....სამწუხაროდ

 

 

იყოო ლაშა ბატონო? ჩემის აზრით ჯაყო,ისევე,როგორც ყვარყვარე, დღესაც ძალიან კარგად გრზნობს თავს.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

იყოო ლაშა ბატონო? ჩემის აზრით ჯაყო,ისევე,როგორც ყვარყვარე, დღესაც ძალიან კარგად გრზნობს თავს.

და კნეინა მარგოს უპირველეს ყოვლისა:):):(

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

nikusha_marx

lasha_alo

TATASTROFA

prologic

maliari

მოდით, გავაფართოვოთ ეს ეკრანი, ოდნავ მოვურღვიოთ ჩარჩო და თეიმურაზ–ჯაყოს ტანდემს სხვა კუთხით შევხედოთ

:)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

ჩოხაჯან საით უმიზნებ ამ თემით, ვითამ ქართველები თეიმურაზ ხევისთავები ვართ და მიშნაციონალები ჯაყოები? არა, გენაცვა, ჯაყოებიც, მარგოებიც და ხევისთავებიც ყველა ერში და ყველა დროში თანაბრად არიან, მეტნაკლებობით. ჩვენში კი სამწუხაროდ მარგოები უფრო მეტობენ, საითაც ფული და ძალაუფლებაა იქითკენ აპლაკავენ ფეხებს ანაც ფართოდ გაშლილი მუხლებით და ძირს დადებული შუბლით მადიანად აიზნიქავენ გავა-კუდუსუნს. ხევისთავები ე.წ. "ჩარეცხილები" არიან. ეგ არის და ეგა, თორე ყველა ადამიანი შინაგანად ჯაყოა... Homo Homini Lupus. :)
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

analgin

ჩოხაჯან საით უმიზნებ ამ თემით, ვითამ ქართველები თეიმურაზ ხევისთავები ვართ და მიშნაციონალები ჯაყოები?

:no2:

 

ქართული „ლიბერალიზმი“
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

"ლიბერალების" ზედმიწევნით ზუსტი დახასიათებაა...

 

მაგრამ აქ პრობლემა კიდევ სხვა რამეშია....ბოლო 20 წელია ჯაყოები მძლავრობენ ზოგადად...ხოლო თეუმურაზები ეკედლებიან. რაც ბუნებრივია

 

თეიმურაზი კი არ უნდა გავლანძოთ არამედ უნდა ვიკითხოთ

 

რატომ ზეობენ ჯაყოები?!

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

newstudio

თეიმურაზი კი არ უნდა გავლანძოთ არამედ უნდა ვიკითხოთ

არ შველით კითხვა

ძალიან ღრმად არიან შესულნი როლში, ძალიან არიან ჯაყოზე დამოკიდებულები

 

თუ ინტენსიურად არ ულაწუნე, თუნდაც მსგავსი "პასკვილებით", გონს ვერ მოეგებიან

 

 

ან მოეგებიან კი საერთოდ? ;)

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

არადა კარგი თემაა, თუმცა ჩემეულ ინტერპრეტაციას მივცემ. თეიმურაზ ხევისთავებთან შეკედლება ქართული პოლიტიკის თვისებაა. წამით წარმოვიდგინოთ ედუარდ მელა და მისი დეფორმატორი ხიზნები, რომლებმაც თავიდან გააპატიურეს არასამთავრობო სექტორი, ერორი , ხოლო შემდეგ მის სასახლესაც დაეპატრონნენ.

 

"მაშა, მაშა ეგრე იცის ჯაყომა" -წარმატებული პოლიტიკური სვლაა , ვიდრე რაციონალური პროდუქტით თვითრეალიზაცია. "ლიბერალები" დეფორმატორებზე უფრო მეტად რეგრესული ძალაა, გაცილებით შორს შეტოპეს ,ჯაყოს ჯაყოობა უმადურობაა :(

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • შექმენი...