Jump to content
Planeta.Ge

Recommended Posts

რა არის თავისუფლება?

 

მოდი ვიმსჯელოთ...

 

 

მე მოგვიანებით დავწერ ჩემს აზრს...

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

იყო აქლემი...მერე ლომი...(დაამარცხო ’’მე უნდა’’) და მერე ბავშვი...

 

ინსტიქტით იცხოვრო....

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

იყო აქლემი...მერე ლომი...(დაამარცხო ’’მე უნდა’’) და მერე ბავშვი...

ნიცშე რომელიც არ გულისხმობდა ამ მეტაფორაში აი ამას

ინსტიქტით იცხოვრო....

 

 

რაც შეეხება თავისუფალ აზრს. როგორც ბიძია ფროიდი ამბობდა ადამიანი არის ასოციალური არსება, მის ასოციალურობას ზღუდავს კულტურა. რაც უფრო მეტ თავისუფლებას აძლევს საზოგადოება ადამიანს (მაგ: სექსუალური თავისუფლება და ა.შ) ამით კულტურას აკლებს. ანუ კულტურა არის ადამიანი ე.წ "სიველურის" შემზღუდველი და დამთრგუნავი.

 

არის ერთი მომენტი, ადამიანის ბედნიერება მის "სიველურესთან" არის დაკავშირებული, როგორც ბიძია ფროიდი ამბობდა, ადამიანი როცა ბავშვია ის ველურია, შესაბამისად ის ბედნიერი, ბედნიერი ნაკლებად ხდება როცა მის სიველურეს კულტურა თრგუნავს, რაც უფრო იზრდება ადამიანი მით უფრო ითრგუნება მისი :სიველურე" და შესაბამისად მით უფრო შედარებით რომ ვტქვათ "უბედური" ხდება.

 

ადამიანის თავისუფლება არის ამ ადამიანურ :სიველურეს" უფრო მეტი გასაქანი რომ მიეცეს..

 

 

მაგრამ აქ ჩნდება მეორე მომენტი და ყველაზე საინტერესო, აქ ჩნდება ის მომენტი რასაც ჰქვია თავისუფლებაზე უარის თქმა. რაში გამოიხატება ეს? ადამიანი როცა ხდება ინდივიდი ხშირ შემტხვევაშI განიცდის მარტოობას, სულერ, მორალურ თუ როგორც გინდათ ისე უწოდეთ.. ამ მარტოობას ბავშვი არ განიცდის, რადგან ის არის მიბმული დედაზე, რეალურად ბავშვი და დედა ერთი და იგივე არსებაა, მაგრამ ინდივიდუალიზაციის დროს ადამიანი ხდება დამოუკიდებელი არსება, რომელიც განიცდის მარტოობას, ამ მარტოობას სხვადასხვა საშვალებებით ავსებას, ერთ-ერთი და მძლავრი საშვალება ამ მარტოობის შევსების არის რელიგია, რელიგია ადამიანს ანიჭებს იმის განცდას რომ ის მარტო არ არის, მას როგორც ღმერთი ჰყავს, რომელიც მასთან იქნება და შეუვსებს ამ მარტოობას, ასევე მას ჰყავს ეკლესია როგორც სტრუქტურა, თავის ნმრევლით და ა.შ ანუ ის მარტო არ გძნობს ამ კამპანიაში თავს.

 

ერიკ ფრომის მიხედვით ადამიანი თავისუფლებაზე იმიტომ ამბობს უარს რომ მარტო არ დარჩეს, ეს ყველაზე ისეთი მომენტრია ადამიანისთვის, შეიძლება საზოგადოებაშI ცხოვრობდე და მარტო გრძნობდე თავს. განსაკUტრებით დღევანდელი ეპოქა სადაც ურთიერთობა არის კაპიტალისტურ საწყისებზე აგებული, სადაც ადამიანი ადამიანს უყურებს როგორც მიყდველს ან გაზმყიდველს, ესეთ სისტემას ახასიათებს ის რომ ადამიანები უცხოვდებიან ერთმანეთისგან.. ამ გაუცხოოების ფონზე იქმენბა მარტოობის პრობლემა, რომელის დროსაც აამიანს უნდა სადღაც ეს მარტოობა შეივსოს, ფრომის აზრით ნაცისტურ გერმანიაში, ეს მარტოობა გერმანელებმა შეივსეს ფაშიზმით, ჰიტლერის მთავარი პროპაგანდა ის იყო რომ ყველა გერმანელი ერთიანი ყოფილიყო, ის ყოველივე გერმანელს იმის საშვალებას ძლევდა რომ თავი მარტო არ ეგრძნოთ, მათ უნდა ეგრძNოთ თავი როგორც დიდ ოჯახის გერმანელი ერის ნაწილად, თუმცა საკUტარი ინდივიდუალობა უნდა დაეთმოთ, უამრავმა გემრანელმა დათმო საკუთარი ინდივიდუალობა რომ მარტო არ დარჩენილიყო..

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Guest ჭანო
საინტერესო მოსაზრებებია, ე.ი. თავისუბლება ასაკთან საკმაოდ პირდაპირ კავშირსი გამოდის
ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

საინტერესო მოსაზრებებია, ე.ი. თავისუბლება ასაკთან საკმაოდ პირდაპირ კავშირსი გამოდის

არა.. სოციალიზაციაა ამ შემთხვევაში მთავარი ძალა და არა ასაკი.. ნუ ჩვეულებრივ ცხოვრებაში სოციალიზაციას ყველა ერთდროულად გადის. მარა თუ არ გაიარე ეს სოციალიაზაცია შეიძლება 20 წლის ასაკშიც "ველური" დარჩე...

 

 

საერთოდ ადამიანის ბუნებაში დევს მორჩილება, სხვანაირად სოციალიზაცია არ და ვერ მოხდება.

 

თუცმა არსებობს კიდე მეორე სტადია თავისუფლების, ეს არის ინდივიდის თავისუფლება. მარტოობას ინდივიდი იკლავს საკუტარ თავთან საუბრით. ანუ ყველა აამიანი ესაუბრება საკუთარ თავს, (არაა აუცილებელი ხმამაღლა საუბარი) უმრავლესობა, კი გაურბის საკუთარ თავს, იმდენად მოსაწყენია საკუთარი თავი რომ ის გარბის სხვასთან რომ ეს მოწყენილობა დაივიწყოს.. ერთი მომენტია აქ, ნუ ძირითადად ყველა დიდი მოაზროვნესთვის აუცილებელია საკუტარ თავთან საუბარი. ანუ მარტოობას საკუთარი თავი გივსებს.. ამ შემთხვევაში ადამიანი აღარ გარბის სადღაც შორს სწაკუთარ თავისგან რომ საკUთარი მარტოობა შეივსოს..

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nukriko

საერთოდ ადამიანის ბუნებაში დევს მორჩილება, სხვანაირად სოციალიზაცია არ და ვერ მოხდება.

 

მხოლოდ ადამიანისათვის დამახასითებელ განსაკუთრებულ უნარს წარმოადგენს საკუთარი ბუნების არსობრივი ცვლილების შესაძლებლობა.

ადამიანს შეუძლია აღარ იყოს ისეთი, როგორიც არის და გახდეს ისეთი, როგორიც არ არის.

უზოგადესად არსებობს ადამიანის ორგვარი ბუნება. ერთი თანდაყოლილი და მეორე შესაძლებელი.

თანდაყოლილია მონური ბუნება. თავისუფალი კი შეძენილ უნდა იქნეს.

თავისუფლებაც ამაში მდგომარეობს, განვუდგეთ მონურ სულს და შევიძინოთ თავისუფალი.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

პლატონი

მხოლოდ ადამიანისათვის დამახასითებელ განსაკუთრებულ უნარს წარმოადგენს საკუთარი ბუნების არსობრივი ცვლილების შესაძლებლობა.

ადამიანის ბუნება უცვლელია, იცვლება სოციალური, ეკონომიკური, პოლიტიკური სისტემები, მარა ადამიანის ბუნება იგივე რჩება.

 

ადამიანის ბუნება უცვლელია. ისტორია მაგის კარგი მაგალითია.

 

 

ადამიანს შეუძლია აღარ იყოს ისეთი, როგორიც არის და გახდეს ისეთი, როგორიც არ არის.

კი თუ კი ის სხვა კულტურას მოერგება.. მარა ბუნება მაინც იგივე დარჩება.

 

თანდაყოლილია მონური ბუნება. თავისუფალი კი შეძენილ უნდა იქნეს.

არა მონური არ არის, უბრალოდ ადამიანს არ გააჩნია უნარი, თქვას უარი სოციალიზაციაზე. შესაბამისად ადამიანი იღებს იმას რასაც სოციალიზაცია აძლევს. მისი შეცვლა ხდება მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ამგვარი სოციალიზაცია უკვე გამოუდეგარია საზოგადოებისთვის, მათ მოთხოვნილებებს ვეღარ აკმაყოფილებს. სწორედაც უკმაყოფილება აიძულებს ადამიანს, შეცვალოს არსებული და არა ფილოსოფია.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Nukriko

ადამიანის ბუნება უცვლელია

 

ყველა რელიგია ეფუძნება საწინააღმდეგო აზრს.

ლენინიც კი არ ფიქრობდა ასე, ადამიანის ბუნების შეცვლის საშუალებას ის სოციალურ–ეკონომიკურ წყობაში ხედავდა.

თქვენს მიერ გამოთქმული აზრი წარმოადგენს მეტაფიზიკური ათეიზმის საფუძველს, რომელსაც მე არ ვთვლი ჭეშმარიტად.

რა თქმა უნდა თქვენს გადარწმუნებას არ ვეცდები. დემოკრატიაა ახლა და ყველას აქვს უფლება იქონიოს ნებისმიერი აზრი და რწმენა.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

Nukriko

მხოლოდ ადამიანისათვის დამახასითებელ განსაკუთრებულ უნარს წარმოადგენს საკუთარი ბუნების არსობრივი ცვლილების შესაძლებლობა.

ადამიანს შეუძლია აღარ იყოს ისეთი, როგორიც არის და გახდეს ისეთი, როგორიც არ არის.

უზოგადესად არსებობს ადამიანის ორგვარი ბუნება. ერთი თანდაყოლილი და მეორე შესაძლებელი.

თანდაყოლილია მონური ბუნება. თავისუფალი კი შეძენილ უნდა იქნეს.

თავისუფლებაც ამაში მდგომარეობს, განვუდგეთ მონურ სულს და შევიძინოთ თავისუფალი.

:rolleyes:

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

პლატონი

თქვენს მიერ გამოთქმული აზრი წარმოადგენს მეტაფიზიკური ათეიზმის საფუძველს, რომელსაც მე არ ვთვლი ჭეშმარიტად.

რა თქმა უნდა თქვენს გადარწმუნებას არ ვეცდები. დემოკრატიაა ახლა და ყველას აქვს უფლება იქონიოს ნებისმიერი აზრი და რწმენა.

კი ათეისტი ვარ.......

 

ხო და რატომ თვლი რომ არასწორეა?

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

კი ათეისტი ვარ.......

 

ხო და რატომ თვლი რომ არასწორეა?

 

ამის დადგენას სულ ცოტა 15 წელი მოვანდომე და ძალიან ვრცელი თემაა ფორუმისთვის.

მოკლედ ასე ვიტყვი: გულმოდგინედ შევისწავლე როგორც თეისტური და იდეალისტური, ასევე ათეისტური და მატერიალისტური მსოფლმხედველობები და ჩემი არჩევანი თეიზმისა და იდეალიზმისაკენ გადაიხარა.

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

პლატონი

ამის დადგენას სულ ცოტა 15 წელი მოვანდომე და ძალიან ვრცელი თემაა ფორუმისთვის.

მოკლედ ასე ვიტყვი: გულმოდგინედ შევისწავლე როგორც თეისტური და იდეალისტური, ასევე ათეისტური და მატერიალისტური მსოფლმხედველობები და ჩემი არჩევანი თეიზმისა და იდეალიზმისაკენ გადაიხარა.

მოიტანე არგუმენტები, ფაქტები, მაგალითები

მე ჩემსას მოვიტან..

 

ვიცი რეომ დიდია, ხო და დავიწყოთ ამაზე მსჯელობა...პატარ-პატარა თემებით..

ლინკი
სოციალურ ქსელებში გაზიარება

შეუერთდი განხილვას

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ პოსტი ახლა და დარეგისტრირდეთ მოგვიანებით. თუ თქვენ გაქვთ ანგარიში, გაიარეთ ავტორიზაცია რათა დაპოსტოთ თქვენი ანგარიშით.

Guest
ამ თემაში პასუხის გაცემა

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • შექმენი...